Marka kavramı; tüketim söz konusu olduğunda tüketicilere karar verme aşamasında büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Bunun sebebi olarak tüketicilerin ürün hakkındaki kalite, fiyat, performans vb. gibi algılamalarının marka sayesinde olduğu söylenebilir. Bu çalışma Kastamonu şehir merkezinde yapılmış ve tüketicilerin marka bilinirliği ile marka kullanımı arasındaki durum araştırılmıştır. Ayrıca tüketicilerin markaları kullanım nedenleri ortaya konmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin ilk aklına gelen markaların çoğunlukla kullandıkları marka olduğu ortaya çıkmıştır
Concept of brand provides consumers with great convenience during decision-making phase for purchasing. For this reason, it can be said that customers’ perceptions on quality, price, performance ect. develop on the base of brand. The data used in this paper come from a study conducted in the city centre of Kastamonu on the relations between customers brand awareness and brand usage. Additionally, the reasons of customers for brand preferences are put forth. According to results obtained from the research; brands coming first into consumers’ mind are the ones used mostly by them
Other ID | JA27MB43ZA |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 22 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).