E-ticarette uzun süreli müşteri sadakati sağlamanın temel yolu güven inşa etmektir. Güven tutumları, müşterilerin gelecekteki davranışlarını ve bağlılıklarını büyük ölçüde etkileyecektir. Bu çalışmanın amacı; İnternet üzerinden alışveriş yapan ve yapmayan tüketicilerin güven çerçevesi içinde satın alma davranışı ile demografik değişkenler arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada, konuya ilişkin literatür araştırmasına dayanarak anket soru formu oluşturulmuştur. Öğrencilere anket uygulanmadan önce 10 öğrenci üzerinde pilot uygulama yapılarak anket formu yeniden düzenlenmiştir. 1170 öğrenci ile yüz yüze görüşülmek suretiyle anket yapılmıştır. Sonrasında anket verilerine farklı ölçütler kullanılarak güvenilirlik ve geçerlilik analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarının yeterli güvenilirlik düzeyini sağlamasıyla değişkenlere sırasıyla; Kruskal Wallis HTesti (Kruskal Wallis H-Test for İndepented Samples) ve Faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin test edilmesinde Spss 20,0 programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda 4 (dört) faktörün satın alma karar aşamasında etkili olduğu görülmüştür.
E-ticaret Güven Müşteri tutumu Satın alma davranışı Kruskal Wallis H- Testi Faktör analizi
Basic way to ensure long term customer loyalty is constructing assurance in e-commerce. Assurance attitudes affect customers’ future behaviours and adherences most probably. The aim of this study is to express if consumers’ purchasing behaviours depend on demographic variables whether they do shopping on internet or not. Questionnaire is formed according to theme’s literature survey. Before implementing the questionnaire, a pilot study has done on 10 students. The questionnaire is asked to 1170 students face to face. After that, reliability and validity tests were done. Analysis results satisfied both reliability and validity. So Kruskal Wallis H Test for Independent Samples and factor analysis were applied. SPSS 20.0 program is used. According to analysis results, both four factors affect decision making process of purchasing
E-Commerce Sense of Security Consumer Attitudes Kruskal Wallis H Test Factor Analysis
Diğer ID | JA27MU27PG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 21 |
.