Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin okuduğu kitap sayısı ile Türk Dili ve Edebiyatı dersi notları arasındaki ilişkiyi sınamaktır. Ayrıca cinsiyet-akademik başarı ve cinsiyet-okunan kitap sayısı arasındaki ilişki de incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili Akçaabat ilçesindeki liselerden birinde 9.sınıfta öğrenim gören, 40’ı erkek 39’u kız 79 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem dâhilindeki 79 öğrencinin okuduğu kitaplar, 2012–2013 eğitimöğretim yılının ikinci yarıyılından itibaren kayıt altına alınmıştır. Okunan kitap sayıları, akademik başarı ve cinsiyet arasındaki ilişki bu çalışmayla ortaya konulmuştur. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Veriler korelasyon analizi ve Ki Kare testleri yapılarak yorumlanmıştır. Çalışma sonunda okunan kitap sayısı-cinsiyet, cinsiyet-akademik başarı ve okunan kitap sayısı-akademik başarı arasında pozitif yönde zayıf korelasyon olduğu belirlenmiştir. Okunan kitap sayısı ile akademik başarı arasında güçlü korelasyon oluşmama sebebinin okuduğunu anlayamama ve okumanın dış etkenlerle gerçekleşmesi olduğu düşünülmektedir
Dokuzuncu sınıf kitap Türk Dili ve Edebiyatı dersi akademik başarı
The aim of this study is to examine the relationship between the number of books read by 9th class students and the notes of Turkish Language and Literature course. Besides, the relationship between genderacademic success and gender-the number of read books are evaluated. The sample of research consists of 40 boys and 39 girls, total 70 students, studying at one of Trabzon (City) Akçaabat(Town)High Schools in9th Class in 2012-2013 education period. The books read by 79 students have been recorded since the second semester of 2012-2013education year. The relationships between the number of the books that are read, academic success and gender have been introduced by this study. SPPS program has been used to analyze the data. The data has been rendered by using correlation analysis and Chi Squared tests. At the end of the study, it has been observed that there is weak correlation in positive direction between the books read-gender, gender-academic success and the books read-academic success. It is thought that the reason of why there is no strong correlation between the books read and academic success is the inability to understand what is read and the outer forces of reading process
9th class book Turkish Language and Literature Course academic success
Diğer ID | JA27PN45GH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 19 |
.