Günümüzde, toplumun her alanında genel anlamda etik problemlerle karşı karşıya bulunuyoruz. Sekreterlerin günlük hayatlarında sıklıkla karşılaştıkları ya da karşılaşabilecekleri pek çok etik ilke bulunmaktadır. Etik ilkeler, iyi davranışta bulunma ve kötü davranışlardan kaçınma konusunda, sekreterlere rehberlik eder. Fakat bunları uygulayabilmek için etik ilkelerden olan nezaket ve saygının daha geniş bir uygulamasını teşkil eden “Protokol Kuralları”nı da bilmek gerekmektedir.
Büronun yönetimi, bir resmi ilişkiler sistemi olarak daima “Protokol Kuralları” içinde gerçekleşir. Bu nedenle, yönetimin içerisindeki yöneticiler genellikle, protokolcü olurlar ve sekreterlerini, çalışmalarından çok protokol kurallarını bilmeleri açısından değerlendirirler. Yöneticisiyle uyumlu bir çalışma sergilemek durumunda olan sekreter, kurum içinde ve kurum dışında olumlu davranışlar göstermelidir. Bu bağlamda sekreterlerin hem etik değerlerin neler olduğunu, hem de “Nezaket ve Görgü Kuralları” olarak bilinen protokolü iyi bilmesi gerekmektedir.
Çalışmanın amacı, yönetimde resmi ilişkilerde geçerli olan ve sıkça uygulanan protokol kurallarının bilinmesi ve yönetimin içerisinde yeri olan sekreterlerin bunu uygularken etik ilkeler çerçevesinde uygulaması gerektiği konusu üzerindedir.
Çalışmamızda, protokol kurallarını bilmenin önemine değinerek, sekreterlerin kuralları uygularken etik ilkeleri göz ardı etmeden bunları yapmaları gerektiği konusu üzerinde durulmuştur. Böylece sekreterler, örgütün vitrini konumunda olma özelliklerini en iyi şekilde gerçekleştirmiş olmaktadırlar.
Nowadays we generally come up against ethic problems in all areas of society. There are lots of ethic mottos that secretaries often encounter or can encounter in their daily lifes. Ethic mottos guide secretaries with being in a good behaviour and avoiding bad behaviour. However, to apply these, “Protocol Rules” that are constituting a wide apply of urbanity and respect, are needed to know.
Bureau direction come ture with Protocol Rules as a formal relation system. For that reason, directors in the directions especially be protocoller and evaluate their secretaries knowing the protocol rules more than working. Secretary that is in a situation showing adaption with the director, have to show positive behaviours in and out of soot. In this sense, secretaries have to know either what the ethic values are or protocol as known “Urbanity and Respect Rules”.
The aim of this study is to emphasize knowing protocol rules that hold good in formal direction relations, often applied and secretaries in the directions have to apply in ethic mottos while doing this.
In our study, the theme were emphasized that secretaries have to do these without ignoring ethic rules by touching on importance of knowing protocol rules. Thus, secretaries are to have well actualized features of being in organisation showcase.
Diğer ID | JA27UD88CF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 BÜRO YÖNETİMİ I ÖZEL SAYISI |
.