BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL KANTİNLERİNDE SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2011, Issue: 13, 327 - 337, 01.06.2011

Abstract

İlköğretim çağındaki çocuklar zamanlarının büyük bir bölümünüokulda geçirmektedirler. Çocuklar okulda bulundukları süre içinde gıdaihtiyaçlarını genellikle okul kantininden karşılamaktadırlar. Bu nedenleilköğretim birinci kademe öğrencilerinin okul kantinlerinde satın almadavranışları araştırılmıştır. Araştırma kapsamına 4. ve 5. sınıf öğrencilerialınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler okul kantininden en çoksatın aldıkları ürünlerin su, simit-poğaça, bisküvi-kraker-kek, meyve suyu,çikolata-şeker, cips ve ayran olduğu görülmektedir. Öğrenciler okulkantininden ürün satın almalarının en önemli nedeni olarak okulda acıkma vesusamalarını belirtmişleridir

References

  • Akınay, Armağan Can. (2006). Okul Kantin Uygulamaları Hakkında Anne Baba Görüşleri, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Dotson, Michael J., Eva M. Hyatt. (2005). “Major Influence Factors In Children’s Consumer,” Journal of Consumer Marketing, Vol. 22, No. 1:35-42.
  • Ersoy, Seher. (2005) “Ergenlik Dönemindeki Tüketicinin Sosyalleşme Sürecine Bireysel Faktörlerin Etkisi,” Karınca, Sayı:823, 31-35.
  • Finch, Meghan, Rachel Sutherland, Michelle Harrison, Clare Collins. (2006). “Canteen purchasing practices of year 1–6 primary school children and association with SES and weight status,” Australian and New Zealand Journal of Public Health, Vol. 30, Issue 3, 247 – 251.
  • Gündoğan, Nasuf. (2008). Okul Kantinlerinde Çalışan Personelin Beslenme, Hijyen Ve Sanitasyon Konularında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi, Gazı Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Aile Ekonomisi Ve Beslenme Eğitimi, Ankara.
  • Hayta, Ates Bayazit. (2008). “Socialization of the Child as a Consumer,” Family and Consumer Sciences Research Journal, 37:167-1
  • John, Deborah Roedder. (1999). “Consumer Socialization of Children: A Retrospective Look at Twenty-Five Years of Research,” Journal of Consumer Research, Vol.26: 183-213. McNeal, James U., Mindy F. Ji, (1999). “Chinese Children as Consumers: an Analysis of Their New Product Information Sources,” Journal Of Consumer Marketıng, Vol. 16 NO. 4:345-362.
  • Millward Brown Türkiye. (2009). “Çocuk ve Harçlık Araştırması,” http://www.egitisim-blog.com/finans-egitimi-kriz-cocuklarinharcliklarini-da-vurdu/, 13.10.2009
  • Moschıs, George P., A. Gılbert, JR. Churchıll. (1978). “Consumer Socialization: A Theoretical and Empirical Analysis,” Journal of Marketing Research, Vol. XV:601:599-609.
  • Uyar, M. Fatih. (2006). Ankara'nın Çankaya İlçesindeki İlköğretim Okullarındaki Kantinlerin Hizmet Kalitesi Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.kantin, 9.13.2010

A STUDY ON PURCHASING BEHAVIOR OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN CANTEENS

Year 2011, Issue: 13, 327 - 337, 01.06.2011

Abstract

in school. And in this time, they usually satisfy their food need from school canteens. For this reason, this survey on purchasing behavior of primary education level students has been conducted. There are 4th and 5th grade students in the scope of the study. According to the survey study, water, bagel, pastry, cookies, cracker, cake, fruit juice, chocolate, crisps and buttermilk are the most purchased products by pupils. Also, pupils claimed that the reasons for purchasing in school are getting hungry and thirsty

References

  • Akınay, Armağan Can. (2006). Okul Kantin Uygulamaları Hakkında Anne Baba Görüşleri, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Dotson, Michael J., Eva M. Hyatt. (2005). “Major Influence Factors In Children’s Consumer,” Journal of Consumer Marketing, Vol. 22, No. 1:35-42.
  • Ersoy, Seher. (2005) “Ergenlik Dönemindeki Tüketicinin Sosyalleşme Sürecine Bireysel Faktörlerin Etkisi,” Karınca, Sayı:823, 31-35.
  • Finch, Meghan, Rachel Sutherland, Michelle Harrison, Clare Collins. (2006). “Canteen purchasing practices of year 1–6 primary school children and association with SES and weight status,” Australian and New Zealand Journal of Public Health, Vol. 30, Issue 3, 247 – 251.
  • Gündoğan, Nasuf. (2008). Okul Kantinlerinde Çalışan Personelin Beslenme, Hijyen Ve Sanitasyon Konularında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi, Gazı Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Aile Ekonomisi Ve Beslenme Eğitimi, Ankara.
  • Hayta, Ates Bayazit. (2008). “Socialization of the Child as a Consumer,” Family and Consumer Sciences Research Journal, 37:167-1
  • John, Deborah Roedder. (1999). “Consumer Socialization of Children: A Retrospective Look at Twenty-Five Years of Research,” Journal of Consumer Research, Vol.26: 183-213. McNeal, James U., Mindy F. Ji, (1999). “Chinese Children as Consumers: an Analysis of Their New Product Information Sources,” Journal Of Consumer Marketıng, Vol. 16 NO. 4:345-362.
  • Millward Brown Türkiye. (2009). “Çocuk ve Harçlık Araştırması,” http://www.egitisim-blog.com/finans-egitimi-kriz-cocuklarinharcliklarini-da-vurdu/, 13.10.2009
  • Moschıs, George P., A. Gılbert, JR. Churchıll. (1978). “Consumer Socialization: A Theoretical and Empirical Analysis,” Journal of Marketing Research, Vol. XV:601:599-609.
  • Uyar, M. Fatih. (2006). Ankara'nın Çankaya İlçesindeki İlköğretim Okullarındaki Kantinlerin Hizmet Kalitesi Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.kantin, 9.13.2010
There are 11 citations in total.

Details

Other ID JA28CK58DM
Journal Section Articles
Authors

İrfan Ateşoğlu This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 13

Cite

APA Ateşoğlu, İ. (2011). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL KANTİNLERİNDE SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 327-337.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).