SİYASAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SEÇMEN TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ – İZMİR İLİ ÖRNEĞİ -
Yıl 2010,
Sayı: 12, 187 - 207, 01.12.2010
A. Hüsrev Eroğlu
Sumru Bayraktar
Öz
Bu çalışma, siyasal pazarlama uygulamalarının sosyo-ekonomiközelliklerine göre seçmenler üzerindeki etkilerini incelemek amacıylayapılmıştır. Çalışmanın ilk üç bölümü; kavram olarak siyasal pazarlamanedir, seçmen davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir ve bu faktörlerebağlı olarak siyasal pazarlama faaliyetleri hangi uygulamalardan oluşursorularını cevaplamak üzere oluşturulmuştur. Dördüncü bölümde İzmir iliseçmenleri üzerinde yapılan anket çalışmasıyla İzmir ili seçmenlerininsosyo-ekonomik durumlarına göre oy tercihlerinde siyasal pazarlamafaaliyetlerinden ne derecede etkilendikleri ölçülmüştür
Kaynakça
- BONGRAND, M., 1992, Politikada Pazarlama, İletişim Yayınları, İstanbul.
- DAVER, B. , 1993, Siyaset Bilimine Giriş, Yargı Yayınevi, Ankara.
- DEVRAN, Y. , 2003, Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj, Strateji Ve Taktikler, And Yayınları, İstanbul.
- GEGEZ, A.E. ,2007, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, İstanbul.
- GÜRBÜZ, E. , İNAL, E. , 2004, Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- HARRIS, P. ,2001, “ To Spin or not to Spin, That is the Questions; The Emergence Of Modern Political Marketing”, The Marketing Review, Cilt:2, No:1 (Spring), s. 39.
- İSLAMOĞLU, A., H. ,2002 , Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., İstanbul.
- JOHNSON-CARTEE, K.S. , COPELAND, G. A. ,1991, Negative Political Advertising Coming of Age Hillsdale, Lawrence Earlbaum Associates Inc. , New Jersey.
- KABAN, Z.Y. , 1995 ,“Türkiye’de Araştırma Şirketleri, Yaptıkları Siyasi Kamuoyu Araştırmaları Ve Seçmen Tercihi Üzerine Etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- LİMANLILAR, M. , 1991, Siyasal Pazarlama, Pazarlama Dünyası Dergisi, Cilt:29, Sayı:5, s. 35.
- OKUMUŞ, A. , 2007, “Pazarlama Anlayışında Siyasal Pazarlamanın Yeri Ve Pazar Konumlarına Göre Siyasi Partilerin Stratejik Analizi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17 (Nisan ), s. 6-7.
- TAN, A. , 2002, İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
- TEK, Ö. B. , 1999, Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım- Türkiye Uygulamaları, Beta Basım Yayım, İstanbul.
- TAŞ, O. , ŞAHIM, T.Z. , 1996, Reklamcılık Ve Siyasal Reklamcılık, Aydoğdu Ofset, Ankara.
- UZTUĞ, F. , 2003, “ Siyasal Marka Konumlandırma Ve Siyasal Mesaj Stratejileri İlişkisi:1991-1995-1999 Seçimleri Türkiye Siyasal Reklam Mesaj Türleri Analizi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt: 3, Sayı:1(Temmuz), s. 5-6.
- YOLDAŞ, Y. , 2007, “Max WEBER’in (Siyasi) Sorumluluk Etiği Anlayışı”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı:2, s. 201.
- http://www.yerelsiyaset.com/pdf/aralik2007/19.pdf
THE EFFECT ON THE ELECTORS’ CHOICES OF THE POLITICAL MARKETING APPLICATIONS –THE CITY IZMIR AS AN EXAMPLE
Yıl 2010,
Sayı: 12, 187 - 207, 01.12.2010
A. Hüsrev Eroğlu
Sumru Bayraktar
Öz
This search has been done to study the effect on the electorsaccording to socio- economic characteristics of political marketingapplications. The first three parts of the study have been comprised of theanswering of the questions such as “ what political marketing is as aconcept”, “what there are factors which affect the behaviours of the electors”and “from which applications political marketing are formed depending onthese factors”. In the four part, it has been evaluated at what extent theelectors of İzmir have been affected on the choices of voting by the political marketing activities according to their socio- economic positions of İzmir’s electors via the survey conducted on the electors of İzmir.
Kaynakça
- BONGRAND, M., 1992, Politikada Pazarlama, İletişim Yayınları, İstanbul.
- DAVER, B. , 1993, Siyaset Bilimine Giriş, Yargı Yayınevi, Ankara.
- DEVRAN, Y. , 2003, Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj, Strateji Ve Taktikler, And Yayınları, İstanbul.
- GEGEZ, A.E. ,2007, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, İstanbul.
- GÜRBÜZ, E. , İNAL, E. , 2004, Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- HARRIS, P. ,2001, “ To Spin or not to Spin, That is the Questions; The Emergence Of Modern Political Marketing”, The Marketing Review, Cilt:2, No:1 (Spring), s. 39.
- İSLAMOĞLU, A., H. ,2002 , Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., İstanbul.
- JOHNSON-CARTEE, K.S. , COPELAND, G. A. ,1991, Negative Political Advertising Coming of Age Hillsdale, Lawrence Earlbaum Associates Inc. , New Jersey.
- KABAN, Z.Y. , 1995 ,“Türkiye’de Araştırma Şirketleri, Yaptıkları Siyasi Kamuoyu Araştırmaları Ve Seçmen Tercihi Üzerine Etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- LİMANLILAR, M. , 1991, Siyasal Pazarlama, Pazarlama Dünyası Dergisi, Cilt:29, Sayı:5, s. 35.
- OKUMUŞ, A. , 2007, “Pazarlama Anlayışında Siyasal Pazarlamanın Yeri Ve Pazar Konumlarına Göre Siyasi Partilerin Stratejik Analizi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17 (Nisan ), s. 6-7.
- TAN, A. , 2002, İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
- TEK, Ö. B. , 1999, Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım- Türkiye Uygulamaları, Beta Basım Yayım, İstanbul.
- TAŞ, O. , ŞAHIM, T.Z. , 1996, Reklamcılık Ve Siyasal Reklamcılık, Aydoğdu Ofset, Ankara.
- UZTUĞ, F. , 2003, “ Siyasal Marka Konumlandırma Ve Siyasal Mesaj Stratejileri İlişkisi:1991-1995-1999 Seçimleri Türkiye Siyasal Reklam Mesaj Türleri Analizi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt: 3, Sayı:1(Temmuz), s. 5-6.
- YOLDAŞ, Y. , 2007, “Max WEBER’in (Siyasi) Sorumluluk Etiği Anlayışı”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı:2, s. 201.
- http://www.yerelsiyaset.com/pdf/aralik2007/19.pdf