BibTex RIS Cite

TANZİMAT SONRASI FUHUŞ HADİSESİNE YAKLAŞIMDA YAŞANAN DEĞİŞİM

Year 2010, Issue: 12, 39 - 51, 01.12.2010

Abstract

Tanzimat sonrası dönem, Osmanlı toplumunda batı kültürünün veyaşam biçiminin yaygınlaştığı bir dönemdir. Batılı yaşam biçimi Osmanlıinsanını geleneksel değerlerden uzaklaştırmış, devlet ve toplum hayatındadaha seküler tavır ve tutum geliştirmelerine yol açmıştır. Bu gelişmelerintesiri ile özellikle 19. yüzyılın sonlarından itibaren devletin fuhuş meselesineyaklaşımı da köklü bir biçimde değişerek dini normlar bir tarafa bırakılmışve bu tür eylemlere belirli oranda müsamaha gösterilerek denetim altındatutulmaya çalışılmıştır

References

  • Arşiv Belgeleri: Metin içinde belge numaraları verildiğinden burada ayrıca belirtilmemiştir.
  • AHMET EFLAKİ, 1995,Ariflerin Yazıcı),İstanbul. Menkıbeleri (Çev: Tahsin
  • ATTALİ, J.,1999, 1492, (Çev: M. A. Kılıçbay), İstanbul.
  • BARDAKÇI, M., 2005, Osmanlı’da Seks, İstanbul.
  • BOZKURT, G., 1996, Batı Hukukunun Türkiye’de Benimsenmesi, Ankara. BÜYÜK LAROUSSE
  • EKİNCİ, E. B., 2004, Osmanlı Mahkemeleri, İstanbul.
  • ERDEM, H., 2004, Osmanlı’da Köleliğin Sonu, İsyanbul.
  • FAROQHİ, S., 1997, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam, İstanbul.
  • KARAL, E. Z., 1988, III. SELİM’İN HATT-I HÜMAYUNLARI, Ankara.
  • NIKIFORUK, A., 2007, Mahşerin Dördüncü Atlısı Salgın Hastalıklar Tarihi (Çev: elahattin Erkanlı), İstanbul.
  • ORTAYLI, İ., 2000, Tanzimat Devrinde Osmanlı Mahalli İdareleri, Ankara.
  • ORTAYLI, İ., 2001, Osmanlı Toplumunda Aile, İstanbul.
  • TÜMER, G., “Fuhuş”, Diyanet İslam Ansiklopedisi.
Year 2010, Issue: 12, 39 - 51, 01.12.2010

Abstract

It seems clearly that after Tanzimat period western culture and wayof life grew up in the Ottoman Empire. Western way of life deported theOttoman people from traditional worths. More secular attitudes began todevelop within the Empire. In this context from the end of the nineteenthcentury on the viewpoint of the state to the prostitution matter was alsochanged. Religious norms were put aside and this kind of actions weretolerated in some respect. As a result the state aimed to control theprostitution

References

  • Arşiv Belgeleri: Metin içinde belge numaraları verildiğinden burada ayrıca belirtilmemiştir.
  • AHMET EFLAKİ, 1995,Ariflerin Yazıcı),İstanbul. Menkıbeleri (Çev: Tahsin
  • ATTALİ, J.,1999, 1492, (Çev: M. A. Kılıçbay), İstanbul.
  • BARDAKÇI, M., 2005, Osmanlı’da Seks, İstanbul.
  • BOZKURT, G., 1996, Batı Hukukunun Türkiye’de Benimsenmesi, Ankara. BÜYÜK LAROUSSE
  • EKİNCİ, E. B., 2004, Osmanlı Mahkemeleri, İstanbul.
  • ERDEM, H., 2004, Osmanlı’da Köleliğin Sonu, İsyanbul.
  • FAROQHİ, S., 1997, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam, İstanbul.
  • KARAL, E. Z., 1988, III. SELİM’İN HATT-I HÜMAYUNLARI, Ankara.
  • NIKIFORUK, A., 2007, Mahşerin Dördüncü Atlısı Salgın Hastalıklar Tarihi (Çev: elahattin Erkanlı), İstanbul.
  • ORTAYLI, İ., 2000, Tanzimat Devrinde Osmanlı Mahalli İdareleri, Ankara.
  • ORTAYLI, İ., 2001, Osmanlı Toplumunda Aile, İstanbul.
  • TÜMER, G., “Fuhuş”, Diyanet İslam Ansiklopedisi.
There are 13 citations in total.

Details

Other ID JA28CP86UU
Journal Section Articles
Authors

Engin Kırlı This is me

Publication Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 12

Cite

APA Kırlı, E. (2010). TANZİMAT SONRASI FUHUŞ HADİSESİNE YAKLAŞIMDA YAŞANAN DEĞİŞİM. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 39-51.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).