Çocukluk döneminin vazgeçilmez ciddi uğraşıdır oyunlar. Çocuk, yaşamsal değerleri oyun sürecinde öğrenir ve değer yargısını oluşturur. Çocuk, oynarken oyun içerisinde aktif bir rol üstlenmek, güçlü bir role sahip olmak ister. Ancak oyunların da çeşitli kuralları vardır ve bu kurallar doğrultusunda oyuncular güç oranları farklı çeşitli roller üstlenmek zorunda kalabilirler. Bu rollerden biri de “Ebe” rolüdür ki Geleneksel Türk Çocuk oyunlarının değişmeyen temel aktörlerinden biridir. Yapılan araştırmada, bu temel aktörün karakteristiği yani oyun içerisindeki yeri, konumu ve işlevi, oyunlara uygulanan içerik analizi ile ortaya çıkartılmaya çalışılmış; ebe belirleme tarzı, ebenin oyun içerisindeki konumu, oyunların niteliklerine göre ebe rolünün güç dengesindeki değişikliklerin yönünü ortaya koyan önemli verilere ulaşılmıştır
Games are the indispensable pursuit of childhood period. The child learns the vital values and creates the value judgments during the games. The child desires to have an active and powerful role in the game. However, there are several rules of the games and the players in accordance with these rules power rates can be forced to a variety of different roles. One of these roles is “It” which is a main actor of the traditional Turkish children's games. In this study, the characteristic of this main actor, its place, location and function in the game, have been tried to be revealed with the applied content analysis; important data gathered about selecting the it, it’s place and role in the game, the place of the direction of the role in balance of power changes
Diğer ID | JA27RB35SC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 18 |
.