Bu çalışmanın amacı psikolojik sözleşme boyutunda çalışanların işverenleriyle ilgili duygusal beklentilerini, faktör analizi ile incelemektir. İş bulma, işin bulunduğu sektör, firma türü, çalışanların pozisyonu, çalışanların sahip oldukları tahsil düzeyi, çalışanların iş deneyimleri, iş yeri değiştirme sıklığı gibi faktörler; çalışan açısından iyimserlik, kötümserlik, güven ve motivasyon algısı ile işveren açısından yükümlülük algılamaları ilişkisel ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmada cinsiyet farklılıkları hariç diğer faktörlerin çalışan beklentileriyle anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Psikolojik getirmedikleri durumlarda faktörlere özgü olarak duygusal beklenti algılamaları farklı davranışlara neden olmaktadır
Psikolojik Sözleşme İşlemsel Duygusal beklenti İlişkisel Duygusal beklenti
The purpose of this study is to examine emotional expectations of the employees related to the employers by factor analyses in the dimension of psychological contract. Factors such as finding a job, the job where the sector, company type, work experience, level of educating, frequency of changing work, position of employees, are to associate with factors that employees' relational and transactional emotional expectations, employee optimism and pessimism, sense of confidence, motivation and the employer’s perception of liability. In this study, other factors except gender differences were significant differences in expectations. In the case of the
Psychological Contract Relational Emotional Expectation Transactional Emotional Expectation
Diğer ID | JA27ZT52AT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 15 |
.