Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİNİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ VE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Sayı: 25, 179 - 204, 29.12.2016

Öz

Örgütler yaşamlarını sürdürebilmek ve rekabetçi üstünlük
sağlayabilmek için bilgiyi etkin şekilde yönetme ihtiyacı duymaktadırlar.
Çünkü bilgi yönetimi örgütlerin artan bir hızla ve sürekli değişen çevreye
uyum sağlama ve rekabet üstünlüğünü ele geçirmelerinde anahtar rol
oynamaktadır. Örgütler, bilgiyi elde etme, bilgiyi kullanılabilir bilgiye
dönüştürme, bilgiyi uygulama ve bilgiyi koruma süreçleri aracılığıyla rekabet
güçlerini ve performanslarını artıracaklardır. Bu çalışmanın da temel amacı
örgütlerde bilgi yönetim sürecinin örgütsel performansa etkisini araştırmaktır.
Araştırmanın kapsamı Bursa il merkezindeki organize sanayi bölgelerine
kayıtlı otomotiv yan sanayinde faaliyet gösteren 252 adet işletmeden
oluşmaktadır. Bu işletmelerden geri dönen 107 anket analize tabi tutulmuştur.
Analizler sonucunda bilgi yönetimi süreçlerinin finansal ve finansal olmayan
performans üzerinde kısmen pozitif etkiye sahip olduğu bulunmuştur. 

Kaynakça

  • AKAL, Z. (2005), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM
  • Yayınları: 473, Ankara.
  • ALAVİ, M. ve LEİDNER, D. E. (2001), “Knowledge Management and
  • Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and
  • Research Issues”, MIS Quarterly, 25 (1):107-136.
  • AL-HAKİM, L. A. Y. ve HASSAN, S. (2011), “The Role of Middle
  • MAnagers in Knowledge Management Implementation to Improve
  • Organizational Performance in the Iraqi Mobile Telecommunication
  • Sector”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in
  • Business, 3 (5):948-965.
Yıl 2016, Sayı: 25, 179 - 204, 29.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AKAL, Z. (2005), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM
  • Yayınları: 473, Ankara.
  • ALAVİ, M. ve LEİDNER, D. E. (2001), “Knowledge Management and
  • Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and
  • Research Issues”, MIS Quarterly, 25 (1):107-136.
  • AL-HAKİM, L. A. Y. ve HASSAN, S. (2011), “The Role of Middle
  • MAnagers in Knowledge Management Implementation to Improve
  • Organizational Performance in the Iraqi Mobile Telecommunication
  • Sector”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in
  • Business, 3 (5):948-965.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsa İpçioğlu Bu kişi benim

Dilek Kahya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA İpçioğlu, İ., & Kahya, D. (2016). BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİNİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ VE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 179-204.

.