Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİNİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ VE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2016, Issue: 25, 179 - 204, 29.12.2016

Abstract

Örgütler yaşamlarını sürdürebilmek ve rekabetçi üstünlük
sağlayabilmek için bilgiyi etkin şekilde yönetme ihtiyacı duymaktadırlar.
Çünkü bilgi yönetimi örgütlerin artan bir hızla ve sürekli değişen çevreye
uyum sağlama ve rekabet üstünlüğünü ele geçirmelerinde anahtar rol
oynamaktadır. Örgütler, bilgiyi elde etme, bilgiyi kullanılabilir bilgiye
dönüştürme, bilgiyi uygulama ve bilgiyi koruma süreçleri aracılığıyla rekabet
güçlerini ve performanslarını artıracaklardır. Bu çalışmanın da temel amacı
örgütlerde bilgi yönetim sürecinin örgütsel performansa etkisini araştırmaktır.
Araştırmanın kapsamı Bursa il merkezindeki organize sanayi bölgelerine
kayıtlı otomotiv yan sanayinde faaliyet gösteren 252 adet işletmeden
oluşmaktadır. Bu işletmelerden geri dönen 107 anket analize tabi tutulmuştur.
Analizler sonucunda bilgi yönetimi süreçlerinin finansal ve finansal olmayan
performans üzerinde kısmen pozitif etkiye sahip olduğu bulunmuştur. 

References

  • AKAL, Z. (2005), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM
  • Yayınları: 473, Ankara.
  • ALAVİ, M. ve LEİDNER, D. E. (2001), “Knowledge Management and
  • Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and
  • Research Issues”, MIS Quarterly, 25 (1):107-136.
  • AL-HAKİM, L. A. Y. ve HASSAN, S. (2011), “The Role of Middle
  • MAnagers in Knowledge Management Implementation to Improve
  • Organizational Performance in the Iraqi Mobile Telecommunication
  • Sector”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in
  • Business, 3 (5):948-965.
Year 2016, Issue: 25, 179 - 204, 29.12.2016

Abstract

References

  • AKAL, Z. (2005), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM
  • Yayınları: 473, Ankara.
  • ALAVİ, M. ve LEİDNER, D. E. (2001), “Knowledge Management and
  • Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and
  • Research Issues”, MIS Quarterly, 25 (1):107-136.
  • AL-HAKİM, L. A. Y. ve HASSAN, S. (2011), “The Role of Middle
  • MAnagers in Knowledge Management Implementation to Improve
  • Organizational Performance in the Iraqi Mobile Telecommunication
  • Sector”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in
  • Business, 3 (5):948-965.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İsa İpçioğlu This is me

Dilek Kahya This is me

Publication Date December 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 25

Cite

APA İpçioğlu, İ., & Kahya, D. (2016). BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİNİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ VE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 179-204.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).