Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte insanların
internete istedikleri zaman kolayca erişebilmeleri işletmelerin müşteri
hizmetleri, satış ve pazarlama stratejilerini internet odaklı uygulayabilmesine
olanak sağlamıştır. Tüm işletmeler gibi otobüs işletmeleri de web siteleri
sayesinde daha geniş bir müşteri potansiyeline ulaşarak, satışlarını ve
karlılıklarını arttırmışlar. Yapılan bu araştırmanın amacı şehirlerarası otobüs
işletmelerinin web siteleri üzerinden hizmet verip vermediğini saptayarak,
web sitesi olan otobüs işletmelerinin sahip oldukları web sitelerini içerik
analizi yoluyla incelemektir. Bu bağlamda Araştırma kapsamında Türkiye’de
ulaştırma sektörü içerisinde yer alan İstanbul Esenler Otogarı’nda faaliyet
gösteren 145 farklı otobüs işletmesi örneklem olarak seçilmiştir. Bu 145
otobüs firması içerisinden sadece 85 tane firmanın web sitelerine sahip olduğu
tespit edilmiştir. Ayrıca web sitesine sahip olan işletmeler web sitelerinde en
çok “Terminal ve Bilet Satış Ofislerinin Telefon Numaraları” ve “Bilet ve
Rezervasyon Sorgulama” hizmetleri ile “İletişim” ve “Şirket Logosu”
bilgilerine yer vermiştir. “Bilet Alınan Otobüsün Haritadaki Konumu” bilgisi
ve “Online Destek Hattı” hizmeti açısından söz konusu web sitelerinin içerik
olarak zayıf kaldıkları tespit edilmiştir. Sonuç olarak şehirlerarası otobüs
işletmeleri açısından web sitesine sahip olmanın rekabet edebilirlik açısından
önemli bir unsur olduğu ve otobüs firmalarının sahip oldukları web sitelerin
sürekli olarak güncelleyerek teknolojik gelişmelere açık olması gerekliliği
anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 23 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).