Bu çalışmanın amacı, aday öğretmenlerin görüşlerine göre teknik öğretmenlerin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarına belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Örneklem, 2014-2015 döneminde Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören ve okul deneyimi dersini alan 115 aday öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, ‘‘okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynağı’’ ölçeği ile toplanmıştır. Analizlerde, betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve Tukey testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, teknik öğretmenlerin bilgiye dayalı güç, karizmatik (özdeşlik) güç ve ödüllendirme güçlerini kısmen, yasal güç ve zorlayıcı güçleri ise büyük ölçüde kullandıkları görülmüştür. Örgütsel güç kaynakların kullanılması ile ilgili, tesisat öğretmenlerinde olumsuz yönde farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 27 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).