Türkçe eğitimini sürdüren uygulayıcıların süreç değerlendirme
yaklaşımı çerçevesinde kullanılması gereken tamamlayıcı/bütünleyici ölçme
araçları ve bunların kullanılması hakkında ön bilgi sahibi olmaları büyük önem
taşımaktadır. Bu açıdan çalışmanın amacı, Türkçe eğitiminde süreç
değerlendirme yaklaşımı çerçevesinde işlev gören tamamlayıcı/bütünleyici
değerlendirme araçlarına ve bunların kullanım yollarına işaret etmektir.
Araştırmada literatür taraması yapılarak elde edilen kuramsal bilgilere ek
olarak uygulama alanına taşınması, kullanımı ve elde edilen sonuçların
öğrenenlerin öğrenmesine katkı verecek biçimde kullanılması amacıyla
gerekli açıklama ve ipuçları verilmiştir.
Bu çerçevede tamamlayıcı/bütünleyici değerlendirme araçlarının
uygulamalara taşınması ve kullanımının yaygınlaşması için birtakım
önerilerde bulunulmuştur.
Türkçe eğitimi ölçme ve değerlendirme süreç değerlendirme tamamlayıcı değerlendirme araçları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 28 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).