Turizm sektöründe, müşterilerin satın alma öncesinde hizmetleri
deneme şansı olmadığından, internet üzerinden yapılan yorumlar ve işletme
hakkındaki değerlendirmeler giderek önem kazanmıştır. Günümüzde, internet
ortamında yapılan yorum ve değerlendirmelerin tüketicilerin satın alma
kararları üzerindeki etkileri birçok araştırmanın konusu durumundadır.
Yapılan bu yorum ve değerlendirmelerin temel amacının, potansiyel
müşterilere fikir sağlamak olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı,
müşterilerin memnuniyet düzeyleri ile Isparta ili sınırları içerisinde faaliyet
gösteren yiyecek-içecek işletmelerinin fiyat düzeyleri, türleri ve konumları
arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olup olmadığının
araştırılmasıdır. Çalışmanın ana kütlesini Isparta ili sınırları içerisinde faaliyet
gösteren ve Foursquare isimli konum tabanlı sosyal medya web sitesinde yer
alan 471 yiyecek-içecek işletmesi oluşturmaktadır. Örneklem olarak, hakkında
Foursquare ortamında müşteriler tarafından 1 Mart 2017 ve 1 Mayıs 2017
tarihleri arasında değerlendirme puanlarına sahip olan yiyecek-içecek
işletmeleri seçilmiş ve 182 adet işletme araştırmaya dahil edilmiştir. Elde
edilen veriler, frekans analizleri, Mann-Whitney U ve Kruskall-Wallis testleri
ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, fiyat düzeyi ve işletme konumu ile
müşterilerin memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı
farklılık olduğu, işletme türü ile müşterilerin memnuniyet düzeyleri arasında
ise istatistiksel olarak anlamlı bir Farklılığın olmadığı görülmüştür.
Müşteri Değerlendirmeleri Yiyecek-İçecek İşletmeleri Foursquare
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 29 |
.