Toplumsal
yaşayışın ahenkle yürümesindeki en önemli etmenlerden biri kuşkusuz ahlaktır. İnsanlar,
beşeri düzende yaşarken ahlaki kurallara uyarak ilişkilerini düzenlemektedir.
Bu kuralların bir bölümünün kökeninin dini, bazılarının ise toplumun gelenek,
görenek ve kültüründen beslenerek oluştuğu söylenmektedir. Bu makalede çok
kültürlü bir toplum olan Belçika’daki ortaöğretim kurumlarında din dersi
eğitimi almayan öğrencilere sunulan, toplumsal temelli moral (Ahlak)
derslerinin içeriği araştırılmakta; kullanılan materyaller analiz edilmektedir.
Bu çalışma bir literatür incelemesinden ziyade literatür ışığında ilgili çalışmaların
incelenmesi ve bu alanda yapılan derslerin sınıf
ortamında gözlemlenmesi, öğretmen ve öğrencilerle yapılan görüşmeler, müfredatın
amaç ve ünite içeriklerinin analiz edilerek avantaj ve dezavantajlarının
tespitinden oluşmaktadır. Çalışmada,
ilkokul, ortaokul ve lisedeki ahlak derslerinin içeriği bir örnek olması
bakımından paylaşılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 31 |
.