Akademisyenlik mesleği,
bilimsel araştırmalar ile katkı sağlama ve topluma ışık tutma gibi misyonlar
taşıyan önemli bir meslektir. Akademisyenlerin pozitif psikolojik sermaye
düzeyleri ile iş tatmini düzeylerinin yüksek olması, onların ve bulundukları
üniversitenin başarısını olumlu yönde etkileyecektir. Bu araştırmada,
akademisyenlerin psikolojik sermaye düzeyleri ile iş tatmini düzeyleri arasındaki
ilişkiler alt boyutları ile birlikte incelenmektedir. Araştırmada, anket metodu kullanılmıştır. Bu amaçla, Luthans vd. (2007)’ nin geliştirdiği Psikolojik
Sermaye Ölçeği’nin Türkçe formu (Çetin ve Basım 2012) kullanılmıştır. Ölçeğin
bu araştırmada güvenilirlik sonucu yüksek çıkmıştır ve ölçeğin boyutlarının
orijinal boyutlarına uygun olduğu görülmüştür. İş tatmininin ölçümü için
Minnesota İş Tatmini Ölçeği (Weiss vd.1967) kullanılmıştır. Araştırmada,
değişkenlerin ilişki ölçümü için, korelasyon, basit doğrusal ve çoklu doğrusal
regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulguları, Psikolojik
sermaye düzeyinin iş tatmini düzeyini pozitif yönde etkilediğini
göstermektedir. Araştırmanın alt boyutları da kapsayan bütün sonuçları bulgular
bölümünde ayrıntılı olarak gösterilmekte ve yorumlanmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 31 |
.