BibTex RIS Cite

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA

Year 2015, Volume: 5 Issue: 9, 95 - 116, 11.03.2016

Abstract

Bu çalışmada, Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde 2015 yılı Bahar döneminde eğitim-öğretim gören toplam 349 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen saha araştırması ile öğrencilerin hazır giyim sektörüne yönelik reklam içerikli kısa mesajların (SMS) satın alma karar süreçlerine etkisi araştırılmıştır. Anket verileri SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir.

References

  • Akay, A. (2003). Otomobil Pazarında Tüketici Davranışları: Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörlerin Tespitine Yönelik Ampirik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkaya, A. (2007). Mobil Kanallar Yoluyla Pazarlama İletişimi Süreci ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. & Torlak, Ö. (2006). Modern Pazarlama: Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bauer, H.H., Barnes, S.J., Reichardt, T. & Neumann, M.M. (2005). Driving Consumer Acceptance of Mobile Marketing: A Theoretical Framework and Empirical Study, Journal of Electronic Commerce Research, 6 (3), 181-192 Ekonomi Bakanlığı (2014), “Sektörel Raporlar”, İhracat Genel Müdürlüğü,http://www.ekonomi.gov.tr/portal/content/conn/UCM/path/Contribution%20F olders/web/%C4%B0hracat/Sekt%C3%B6rler/Sanayi%20ve%20Hizmetler/hazirgiyim.pd f (12.02.2015).
  • Erciş, A., Ünal, S. & Can, P. (2008). Tüketicileri Yasam Tarzları Ve Beyaz Eşya Satın Alma Karar Süreçleri Açısından Alt Gruplara Ayırmaya Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, (22), 36.
  • Karaca, Y. & Ateşoğlu, İ. (2006). Mobil Reklamcılık ve Uygulamaları: Kavramsal Bir Çerçeve, Pazarlama İletişimi ve Kültürü Dergisi, 5 (8), 37-43.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları, Millenium Baskı.
  • Mano, H. & Oliver, R. L. (1993). Processing of the Satisfaction Response in Consumption Experience: Evaluation, Feeling and Satisfaction, Journal of Consumer Research, December, 451-466.
  • Mucuk, İ (1999). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Odabaşı, Y. & Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı, 6. Baskı, İstanbul: Mediacat,
  • Öztürk, A. (2011). Pazarlama İlkeleri, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Quah, S. & Lim, G.L. (2002). Push Selling-Multicast Messagesto Wireless DevicesBased on The Publish/Subscribe Model, Electronic Commerce Researchand Applications, 1 (3-4), 235-246.
  • Scharl, A., Dickinger, A.& Murphy, J. (2005). Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing, Electronic Commerce Research and Applications, 4 (2), 161-166.
  • Solomon, M.R. (1996). Consumer Behavior Buying, Havingand Being, New Jersey, Third Edition, Prentice Hall International Editions, 277-280
  • Tekin, V.N. (2009). Pazarlama İlkeleri: Politikalar-Stratejiler-Taktikler, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yükselen, C. (2003). Pazarlama, Ankara: Detay Basım / Yayım.
Year 2015, Volume: 5 Issue: 9, 95 - 116, 11.03.2016

Abstract

References

  • Akay, A. (2003). Otomobil Pazarında Tüketici Davranışları: Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörlerin Tespitine Yönelik Ampirik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkaya, A. (2007). Mobil Kanallar Yoluyla Pazarlama İletişimi Süreci ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. & Torlak, Ö. (2006). Modern Pazarlama: Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bauer, H.H., Barnes, S.J., Reichardt, T. & Neumann, M.M. (2005). Driving Consumer Acceptance of Mobile Marketing: A Theoretical Framework and Empirical Study, Journal of Electronic Commerce Research, 6 (3), 181-192 Ekonomi Bakanlığı (2014), “Sektörel Raporlar”, İhracat Genel Müdürlüğü,http://www.ekonomi.gov.tr/portal/content/conn/UCM/path/Contribution%20F olders/web/%C4%B0hracat/Sekt%C3%B6rler/Sanayi%20ve%20Hizmetler/hazirgiyim.pd f (12.02.2015).
  • Erciş, A., Ünal, S. & Can, P. (2008). Tüketicileri Yasam Tarzları Ve Beyaz Eşya Satın Alma Karar Süreçleri Açısından Alt Gruplara Ayırmaya Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, (22), 36.
  • Karaca, Y. & Ateşoğlu, İ. (2006). Mobil Reklamcılık ve Uygulamaları: Kavramsal Bir Çerçeve, Pazarlama İletişimi ve Kültürü Dergisi, 5 (8), 37-43.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları, Millenium Baskı.
  • Mano, H. & Oliver, R. L. (1993). Processing of the Satisfaction Response in Consumption Experience: Evaluation, Feeling and Satisfaction, Journal of Consumer Research, December, 451-466.
  • Mucuk, İ (1999). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Odabaşı, Y. & Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı, 6. Baskı, İstanbul: Mediacat,
  • Öztürk, A. (2011). Pazarlama İlkeleri, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Quah, S. & Lim, G.L. (2002). Push Selling-Multicast Messagesto Wireless DevicesBased on The Publish/Subscribe Model, Electronic Commerce Researchand Applications, 1 (3-4), 235-246.
  • Scharl, A., Dickinger, A.& Murphy, J. (2005). Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing, Electronic Commerce Research and Applications, 4 (2), 161-166.
  • Solomon, M.R. (1996). Consumer Behavior Buying, Havingand Being, New Jersey, Third Edition, Prentice Hall International Editions, 277-280
  • Tekin, V.N. (2009). Pazarlama İlkeleri: Politikalar-Stratejiler-Taktikler, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yükselen, C. (2003). Pazarlama, Ankara: Detay Basım / Yayım.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hacı Akbaş This is me

Fazıl Kırkbir This is me

Publication Date March 11, 2016
Submission Date March 23, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 9

Cite

APA Akbaş, H., & Kırkbir, F. (2016). HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 95-116.
AMA Akbaş H, Kırkbir F. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA. KTUJSS. March 2016;5(9):95-116.
Chicago Akbaş, Hacı, and Fazıl Kırkbir. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5, no. 9 (March 2016): 95-116.
EndNote Akbaş H, Kırkbir F (March 1, 2016) HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5 9 95–116.
IEEE H. Akbaş and F. Kırkbir, “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA”, KTUJSS, vol. 5, no. 9, pp. 95–116, 2016.
ISNAD Akbaş, Hacı - Kırkbir, Fazıl. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5/9 (March 2016), 95-116.
JAMA Akbaş H, Kırkbir F. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA. KTUJSS. 2016;5:95–116.
MLA Akbaş, Hacı and Fazıl Kırkbir. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 9, 2016, pp. 95-116.
Vancouver Akbaş H, Kırkbir F. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK REKLAM İÇERİKLİ KISA MESAJLARIN (SMS) TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR UYGULAMA. KTUJSS. 2016;5(9):95-116.

KTÜSBD

KTUJSS

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.