Research Article
BibTex RIS Cite

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ

Year 2017, Volume: 7 Issue: 14, 401 - 423, 31.12.2017

Abstract

Ekonomik kalkınma kavramının ve politikalarının teorik alt yapısının
oluşturulmasında önemli yükü üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler
fakülteleri (İİBF) üstlenmektedir. Bu çalışmada, 2015-2016 dönemi Trakya
Üniversitesi (TÜ) İİBF öğrencilerinin kalkınma farkındalıkları, eğitim ve demografik
özellikleri bakımından SPSS 17.0 (
Statistical
Package for
the Social Sciences
) ile analiz edilmiştir. Bu
amaç doğrultusunda iktisat, ekonometri, işletme ve çalışma ekonomisi bölümleri
öğrencilerine 790 adet anket uygulanmıştır. Test sonuçlarına göre öğrencilerin
cinsiyetlerine, gelirlerine, bölümlerine, öğrenim programlarına ve sınıflarına
göre kalkınma farkındalıklarında önemli farklılıklar tespit edilmiştir.
Özellikle iktisat bölümü öğrencilerinin ekonominin gidişatı, kalkınmanın
başlangıç noktası, yabancı sermayeye bakış açısı, sanayinin desteklenmesi ve
gelir dağılımı adaletinin düzeyi gibi konuları diğer bölüm öğrencilerine göre
farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin almış
oldukları eğitim haricinde gelir düzeyleri ve cinsiyetleri de kalkınma farkındalıklarının
şekillenmesinde etkili olmaktadır.

References

  • Akgün, Ö. E. & Topal, M. (2015). Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Bilişim Güvenliği Farkındalıkları: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Sakarya University Journal Of Education, 5(2), 98-121
  • Berber, M. (2006). İktisadi Büyüme ve Kalkınma, Derya Kitabevi, 3. Baskı, Trabzon.
  • Çetinkaya, Ö. & Alparslan, A. M. (2011). Duygusal Zekânın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 363-377.
  • Çini, H. vd. (2016). Bozkır Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik, Sosyal ve Ekonomik Algılarının Ölçülmesi, Measurement Of Socıal, Academıc And Economıc Perceptıons Of Bozkır Vocatıonal School, 1063-1078.
  • Çobanoğlu, O. & Türer, B. (2015). Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim, s. 235-245.
  • Doğan, B. B. (2011). Kalkınma İktisadının XX. Yüzyıldaki Gelişim Süreci, İktisat Politikalarına Etkisi ve Son On Yıllık Konjonktürün Disiplinin Geleceğine Olası Etkileri, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 41-83.
  • Gavcar, E. vd. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etki Eden Bazı Faktörlerin Araştırılması: Muğla Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(5), 18-28.
  • Girginer, N. vd. (2008). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kredi Kartı Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 193–208.
  • Jones, I. C. (2001). İktisadi Büyümeye Giriş, (Çev.: Şanlı Ateş; İsmail Tuncer), Literatür Yayıncılık, İstanbul 2014.
  • Kaplan, M. & Taşdemir, M. (2008). Gelişmekte Olan Ülkelerin Özellikleri, Kalkınma Ekonomisi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • Kaşlı, M. & Serel, A. (2008). Üniversite Öğrenci Harcamalarının Analizi ve Bölge Ekonomilerine Katkılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(2), 99-113.
  • Kaynak, M. (2007). Kalkınma İktisadı, Gazi Kitabevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Okur Dinçsoy, M. & Taşdemir, Ö. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Ekonomik Kalkınma Algılarının Analizi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 307-332.
  • Okur Dinçsoy, M. (2017). Trakya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Bankacılık Bölümü Öğrencilerinin Kalkınma Algısı Analizi, IERFM Uluslararası Ekonomi Araştırmaları ve Finansal Piyasalar Kongresi, 12-13 Mayıs 2017, Edirne, s.605-796
  • Özalp, İ. vd. (2008). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 69–84.
  • Rençber, B. A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 191-198.
  • Şenses, F. (2005). ODTÜ İktisat Bölümü Öğrenci Profili-Yeniden. ODTÜ Gelişme Dergisi, 32 (Haziran), 185-198.
  • TDK,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59879d43b0c7e3.60116225 (Son Erişim: 4.08.2017)
  • Todaro, P. M. & Smith, C. S. (2012). Economic Development, 11th Edition, ABD.
  • Von Mises, L. (2011). Human Action: The Rate of Interest. J.M. Herbener (ed.), The Pure Time-Preference Theory of Interest Mises Institue, Auburn, 67-84.
Year 2017, Volume: 7 Issue: 14, 401 - 423, 31.12.2017

Abstract

References

  • Akgün, Ö. E. & Topal, M. (2015). Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Bilişim Güvenliği Farkındalıkları: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Sakarya University Journal Of Education, 5(2), 98-121
  • Berber, M. (2006). İktisadi Büyüme ve Kalkınma, Derya Kitabevi, 3. Baskı, Trabzon.
  • Çetinkaya, Ö. & Alparslan, A. M. (2011). Duygusal Zekânın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 363-377.
  • Çini, H. vd. (2016). Bozkır Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik, Sosyal ve Ekonomik Algılarının Ölçülmesi, Measurement Of Socıal, Academıc And Economıc Perceptıons Of Bozkır Vocatıonal School, 1063-1078.
  • Çobanoğlu, O. & Türer, B. (2015). Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim, s. 235-245.
  • Doğan, B. B. (2011). Kalkınma İktisadının XX. Yüzyıldaki Gelişim Süreci, İktisat Politikalarına Etkisi ve Son On Yıllık Konjonktürün Disiplinin Geleceğine Olası Etkileri, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 41-83.
  • Gavcar, E. vd. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etki Eden Bazı Faktörlerin Araştırılması: Muğla Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(5), 18-28.
  • Girginer, N. vd. (2008). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kredi Kartı Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 193–208.
  • Jones, I. C. (2001). İktisadi Büyümeye Giriş, (Çev.: Şanlı Ateş; İsmail Tuncer), Literatür Yayıncılık, İstanbul 2014.
  • Kaplan, M. & Taşdemir, M. (2008). Gelişmekte Olan Ülkelerin Özellikleri, Kalkınma Ekonomisi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • Kaşlı, M. & Serel, A. (2008). Üniversite Öğrenci Harcamalarının Analizi ve Bölge Ekonomilerine Katkılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(2), 99-113.
  • Kaynak, M. (2007). Kalkınma İktisadı, Gazi Kitabevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Okur Dinçsoy, M. & Taşdemir, Ö. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Ekonomik Kalkınma Algılarının Analizi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 307-332.
  • Okur Dinçsoy, M. (2017). Trakya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Bankacılık Bölümü Öğrencilerinin Kalkınma Algısı Analizi, IERFM Uluslararası Ekonomi Araştırmaları ve Finansal Piyasalar Kongresi, 12-13 Mayıs 2017, Edirne, s.605-796
  • Özalp, İ. vd. (2008). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 69–84.
  • Rençber, B. A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 191-198.
  • Şenses, F. (2005). ODTÜ İktisat Bölümü Öğrenci Profili-Yeniden. ODTÜ Gelişme Dergisi, 32 (Haziran), 185-198.
  • TDK,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59879d43b0c7e3.60116225 (Son Erişim: 4.08.2017)
  • Todaro, P. M. & Smith, C. S. (2012). Economic Development, 11th Edition, ABD.
  • Von Mises, L. (2011). Human Action: The Rate of Interest. J.M. Herbener (ed.), The Pure Time-Preference Theory of Interest Mises Institue, Auburn, 67-84.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Meltem Okur Dinçsoy

Özgür Taşdemir

Publication Date December 31, 2017
Submission Date September 29, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA Okur Dinçsoy, M., & Taşdemir, Ö. (2017). TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 401-423.
AMA Okur Dinçsoy M, Taşdemir Ö. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ. KTÜSBD. December 2017;7(14):401-423.
Chicago Okur Dinçsoy, Meltem, and Özgür Taşdemir. “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 7, no. 14 (December 2017): 401-23.
EndNote Okur Dinçsoy M, Taşdemir Ö (December 1, 2017) TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 7 14 401–423.
IEEE M. Okur Dinçsoy and Ö. Taşdemir, “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ”, KTÜSBD, vol. 7, no. 14, pp. 401–423, 2017.
ISNAD Okur Dinçsoy, Meltem - Taşdemir, Özgür. “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 7/14 (December 2017), 401-423.
JAMA Okur Dinçsoy M, Taşdemir Ö. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ. KTÜSBD. 2017;7:401–423.
MLA Okur Dinçsoy, Meltem and Özgür Taşdemir. “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, 2017, pp. 401-23.
Vancouver Okur Dinçsoy M, Taşdemir Ö. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ. KTÜSBD. 2017;7(14):401-23.

KTÜSBD

KTUJSS

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.