Türkiye’de eğitim alanında en çok tartışılan konulardan biri yabancı dil öğretimidir. Son yıllardaki gelişme iki yönlüdür. Yabancı dilde eğitim yerine yabancı dilin iyi öğretilmesi vurgulanırken olanaklar dahilinde ikinci bir yabancı dilin öğretilmesi önerilmektedir. Şimdiye kadar üniversite giriş sınavlarında yabancı dil önemli bir rol oynamadığından, yabancı dilin yoğun bir şekilde öğrenilmesi, çoğu kez üniversite sınavından sonraki döneme bırakılmıştır. Böyle bir ortamda ikinci bir yabancı dilin öğrenilmesi kolay olmamaktadır. İkinci bir yabancı dilin öğrenilmesi için her şeyden önce öğrencileri güdülemek gerekir. Bu konuda özellikle öğretmenlere önemli bir görev düşmektedir. İkinci yabancı dil öğretmenleri derslerini yöntem, teknik ve araç –gereç açısından daha çekici hale getirmelidirler. Bu bağlamda dil öğretiminde eğitsel oyunların kullanımı etkili olmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 2 |