BibTex RIS Kaynak Göster

Effective Teaching of a Second Foreign Language in Turkey Through Games

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 73 - 89, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • ATEŞ, KEMAL (2000): Öğretemediğimiz Türkçe, Cumhuriyet Kitapları, 2. Bası, İstanbul
  • BARTNITZKY, HORST-ANGELİKA SPECK – HAMDAN (Hers.) (2005): Deutsch als Zweitsprache lernen, (120) Beiträge zur Reform der Grundschule, Arbeitskreis Grundschule, Grundschulverband, Frankfurt am Main.
  • COŞKUN, HASAN (2006): Oyunlarla Dil Öğretimi, Spiele im Sprachunterricht, Learning Languages Through Games, İngilizce, Türkçe, Almanca, CTB Yayınları, Dağıtım Siyasal Kitabevi, Ankara
  • DAUVILLIER, CHRISTA-LÉVY-HILLERICH, DOROTHEA UNTER MITARBEIT VON HERRAD MEESE (2004): Spiele im Deutschunterricht, Fernstudieneinheit 28, Universität Kassel und Goethe – Institut, Langenscheidt, München.
  • DO-IT 1999 / 2 Bosch Broşürü, Broschüre, Booklet HOLSCHER, PETRA-PIEPHO, HANS – EBERHARD UND ROSCHE, Jörg unter Mitarbeit von Mirjana Simic, Finken, Oberursel 2006
  • KAVAK, YÜKSEL-AYHAN AYDIN-SADEGÜL AKBABA ALTUN (2007): Öğretme Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982 – 2007), T.C. Yükseköğretim Kurulu, Ankara
  • KOCAMAN, AHMET: Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine, Cumhuriyet bilim teknik Cumartesi eki, 29 Nisan 2006)
  • KÖKSAL, AYDIN (2000): Yabancı Dille Öğretim, Öğretmen Dünyası, Ankara.
  • PARMENTIER, MICHAEL (2004): Spiel. In: Dietrich Benner / Jürgen Oelkers (Hrsg.) Historisches Wörterbuch der Pädagogik, Beltz, Weinheim und Basel.
  • YÖK: www.yok.gov.tr Erişim tarihi: 20.06.2008

TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 73 - 89, 01.06.2008

Öz

Türkiye’de eğitim alanında en çok tartışılan konulardan biri yabancı dil öğretimidir. Son yıllardaki gelişme iki yönlüdür. Yabancı dilde eğitim yerine yabancı dilin iyi öğretilmesi vurgulanırken olanaklar dahilinde ikinci bir yabancı dilin öğretilmesi önerilmektedir. Şimdiye kadar üniversite giriş sınavlarında yabancı dil önemli bir rol oynamadığından, yabancı dilin yoğun bir şekilde öğrenilmesi, çoğu kez üniversite sınavından sonraki döneme bırakılmıştır. Böyle bir ortamda ikinci bir yabancı dilin öğrenilmesi kolay olmamaktadır. İkinci bir yabancı dilin öğrenilmesi için her şeyden önce öğrencileri güdülemek gerekir. Bu konuda özellikle öğretmenlere önemli bir görev düşmektedir. İkinci yabancı dil öğretmenleri derslerini yöntem, teknik ve araç –gereç açısından daha çekici hale getirmelidirler. Bu bağlamda dil öğretiminde eğitsel oyunların kullanımı etkili olmaktadır

Kaynakça

  • ATEŞ, KEMAL (2000): Öğretemediğimiz Türkçe, Cumhuriyet Kitapları, 2. Bası, İstanbul
  • BARTNITZKY, HORST-ANGELİKA SPECK – HAMDAN (Hers.) (2005): Deutsch als Zweitsprache lernen, (120) Beiträge zur Reform der Grundschule, Arbeitskreis Grundschule, Grundschulverband, Frankfurt am Main.
  • COŞKUN, HASAN (2006): Oyunlarla Dil Öğretimi, Spiele im Sprachunterricht, Learning Languages Through Games, İngilizce, Türkçe, Almanca, CTB Yayınları, Dağıtım Siyasal Kitabevi, Ankara
  • DAUVILLIER, CHRISTA-LÉVY-HILLERICH, DOROTHEA UNTER MITARBEIT VON HERRAD MEESE (2004): Spiele im Deutschunterricht, Fernstudieneinheit 28, Universität Kassel und Goethe – Institut, Langenscheidt, München.
  • DO-IT 1999 / 2 Bosch Broşürü, Broschüre, Booklet HOLSCHER, PETRA-PIEPHO, HANS – EBERHARD UND ROSCHE, Jörg unter Mitarbeit von Mirjana Simic, Finken, Oberursel 2006
  • KAVAK, YÜKSEL-AYHAN AYDIN-SADEGÜL AKBABA ALTUN (2007): Öğretme Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982 – 2007), T.C. Yükseköğretim Kurulu, Ankara
  • KOCAMAN, AHMET: Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine, Cumhuriyet bilim teknik Cumartesi eki, 29 Nisan 2006)
  • KÖKSAL, AYDIN (2000): Yabancı Dille Öğretim, Öğretmen Dünyası, Ankara.
  • PARMENTIER, MICHAEL (2004): Spiel. In: Dietrich Benner / Jürgen Oelkers (Hrsg.) Historisches Wörterbuch der Pädagogik, Beltz, Weinheim und Basel.
  • YÖK: www.yok.gov.tr Erişim tarihi: 20.06.2008
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Coşkun, H. (2008). TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(2), 73-89.
AMA Coşkun H. TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2008;1(2):73-89.
Chicago Coşkun, Hasan. “TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 2 (Haziran 2008): 73-89.
EndNote Coşkun H (01 Haziran 2008) TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 2 73–89.
IEEE H. Coşkun, “TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 73–89, 2008.
ISNAD Coşkun, Hasan. “TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/2 (Haziran 2008), 73-89.
JAMA Coşkun H. TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1:73–89.
MLA Coşkun, Hasan. “TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2008, ss. 73-89.
Vancouver Coşkun H. TÜRKİYE’DE İKİNCİ YABANCI DİLİN OYUN YOLUYLA ETKİLİ ÖĞRETİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1(2):73-89.