BibTex RIS Cite

Long-Term Memory and Learning

Year 2008, Volume: 1 Issue: 2, 251 - 262, 01.06.2008

Abstract

UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME

Year 2008, Volume: 1 Issue: 2, 251 - 262, 01.06.2008

Abstract

İnsanın yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamın gereklerini yerine getirebilmesi, yani kendi kendine yeter duruma gelmesi, zamanla kazanılan bir yeterliliktir. Bu yeterliliklerin tamamına yakını öğrenilerek kazanılır. Öğrenmede beyindeki fizyolojik değişimlerin önemli bir yeri vardır. Öğrenme bireyin sahip olduğu zihinsel yapılar ve bilişsel süreçlerin sonunda gerçekleşir. Bu yapılar duyusal kayıt, çalışan bellek ve uzun süreli bellektir. Bir bilginin öğrenilmiş kabul edilmesi için mutlaka uzun süreli bellekte depolanmış olması gerekir. Çünkü uzun süreli belleğe girmeyen bilgiler, tepki üretilmiş olsa dahi kısa sürede kaybolur. Uzun süreli bellek iyi öğrenebilmemiz için bilgilerin beyindeki sinir hücrelerine yüklenmesine olanak verir. Uzun süreli bellek olmasaydı hayatımızdaki, kitaplar, televizyon, öğrenme, iletişim gibi çoğu şeye sahip olamazdık. Uzun süreli bellek çevremizle etkileşime izin veren geçmişi hatırlama kabiliyetimizdir. Bu çalışmada canlıların hayatlarını sürdürebilmesinde önemli bir yeri olan, öğrenme ve uzun süreli bellek arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmıştır. Bunun için, Tarama modeli kapsamında yer alan Genel tarama modeli kullanılmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Osman Engin This is me

Mustafa Calapoğlu This is me

Sibel Gürbüzoğlu This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Engin, A. O., Calapoğlu, M., & Gürbüzoğlu, S. (2008). UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(2), 251-262.
AMA Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S. UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. June 2008;1(2):251-262.
Chicago Engin, Ali Osman, Mustafa Calapoğlu, and Sibel Gürbüzoğlu. “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, no. 2 (June 2008): 251-62.
EndNote Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S (June 1, 2008) UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 2 251–262.
IEEE A. O. Engin, M. Calapoğlu, and S. Gürbüzoğlu, “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 251–262, 2008.
ISNAD Engin, Ali Osman et al. “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/2 (June 2008), 251-262.
JAMA Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S. UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1:251–262.
MLA Engin, Ali Osman et al. “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol. 1, no. 2, 2008, pp. 251-62.
Vancouver Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S. UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1(2):251-62.