Araştırmanın konusunu resmi Instagram ve Twitter
hesaplarından her ikisi de bulunan 10 banka oluşturmaktadır. Bu bankalar;
Denizbank, Akbank, İş Bankası, Ziraat Bankası, Yapı Kredi Bankası, Vakıf Bank,
QNB Finans Bank, Halk Bank, İng Bank, Kuveyt Türk olarak belirlenmiştir. Geçmiş
dönemlerde benzer araştırmalar ile karşılaşılmış olsa da her gün değişen ve
gelişen yeni medya alanında her gün yeni içerikler ve yeni taktikler
geliştirilmekte ve sunulmaktadır. Bu nedenle yapılan bu araştırma güncel olması
açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın yöntemi içerik analizidir. İçerik
analizi kategorileri oluşturularak kodlamalar yapılmış ve sonuçlara
ulaşılmıştır. Bahsi geçen bu bankaların resmi Instagram ve Twitter hesapları 1
Mayıs 2018 – 31 Mayıs 2018 tarihleri arasında incelenerek içerik analizleri
gerçekleştirilmiş ve sayısal verilere aracılığıyla tablolar halinde
verilmiştir. Değerlendirmeler göstermektedir ki; her bir banka kendi kurumsal
iletişim stratejisi çerçevesinde ağırlıklar ile sosyal medya uygulamalarını
kullanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2019/1 MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2019 Issue: 1 |