Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2019, Volume: 2019 Issue: 1, 63 - 75, 11.05.2019

Abstract

Araştırmanın konusunu resmi Instagram ve Twitter
hesaplarından her ikisi de bulunan 10 banka oluşturmaktadır. Bu bankalar;
Denizbank, Akbank, İş Bankası, Ziraat Bankası, Yapı Kredi Bankası, Vakıf Bank,
QNB Finans Bank, Halk Bank, İng Bank, Kuveyt Türk olarak belirlenmiştir. Geçmiş
dönemlerde benzer araştırmalar ile karşılaşılmış olsa da her gün değişen ve
gelişen yeni medya alanında her gün yeni içerikler ve yeni taktikler
geliştirilmekte ve sunulmaktadır. Bu nedenle yapılan bu araştırma güncel olması
açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın yöntemi içerik analizidir. İçerik
analizi kategorileri oluşturularak kodlamalar yapılmış ve sonuçlara
ulaşılmıştır. Bahsi geçen bu bankaların resmi Instagram ve Twitter hesapları 1
Mayıs 2018 – 31 Mayıs 2018 tarihleri arasında incelenerek içerik analizleri
gerçekleştirilmiş ve sayısal verilere aracılığıyla tablolar halinde
verilmiştir. Değerlendirmeler göstermektedir ki; her bir banka kendi kurumsal
iletişim stratejisi çerçevesinde ağırlıklar ile sosyal medya uygulamalarını
kullanmaktadır. 

References

  • Akar E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayın Evi.
  • Balta, P. F. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta.
  • Berbe, A. (2017). Yönetimde Kavramsal Çerçeve Belirleme ve Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, (46) Özel Sayı, ISSN: 1303-1732, 71-73.
  • Budak, G. & Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel.
  • Demirci, S. & Köseli, M. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İçinden. Editörü K. Böke, İstanbul: Alfa.
  • Instagram (2018). Bmw. https://www.instagram.com/Adidas/?Hl=Tr [09.08.2018]
  • Instagram (2018). Bmw. https://www.instagram.com/Bmw/?Hl=Tr [08.08.2018]
  • Jefkins, F. (1989). Public Relations. London: Pitman Publishing.
  • Kamanlıoğlu, E. B. & Göztaş, A. (2010). Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi. Ankara: Nobel
  • Kara T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi: İnsan, Toplum, Ekonomi. İstanbul: Beta.
  • Kid (2018). Kurumsal İletişim Nedir. http://www.kid.com.Tr/Kurumsal-İletisim-Nedir.Aspx [30.07.2018]
  • Milliyet (2018). İnternet Nedir? http://www.Milliyet.Com.Tr/Internet-Nedir--Internet-Hakkinda-Bilmeniz-Gereken-Her-Sey-Molatik-7293/ [30.07.2018]
  • Türkal, İ. & Güllüpunar, H. (2017). Diyalogsal Halkla İlişkiler Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Türkiye’de İlk 100’de Yer Alan Şirketler Üzerine Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 5(2),591-618.
  • Twitter (2018). Adidas. https://Twitter.com/Adidas [08.08.2018]
  • Twitter (2018). Bmw. https://Twitter.com/Bmw [08.08.2018]
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj. Kurgu Dergisi. (18), 337-353.
  • Wikipedi(2018) Web_2.0 (2018). Web 2.0. Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Web_2.0 [05.08.2018]
Year 2019, Volume: 2019 Issue: 1, 63 - 75, 11.05.2019

Abstract

References

  • Akar E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayın Evi.
  • Balta, P. F. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta.
  • Berbe, A. (2017). Yönetimde Kavramsal Çerçeve Belirleme ve Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, (46) Özel Sayı, ISSN: 1303-1732, 71-73.
  • Budak, G. & Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel.
  • Demirci, S. & Köseli, M. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İçinden. Editörü K. Böke, İstanbul: Alfa.
  • Instagram (2018). Bmw. https://www.instagram.com/Adidas/?Hl=Tr [09.08.2018]
  • Instagram (2018). Bmw. https://www.instagram.com/Bmw/?Hl=Tr [08.08.2018]
  • Jefkins, F. (1989). Public Relations. London: Pitman Publishing.
  • Kamanlıoğlu, E. B. & Göztaş, A. (2010). Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi. Ankara: Nobel
  • Kara T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi: İnsan, Toplum, Ekonomi. İstanbul: Beta.
  • Kid (2018). Kurumsal İletişim Nedir. http://www.kid.com.Tr/Kurumsal-İletisim-Nedir.Aspx [30.07.2018]
  • Milliyet (2018). İnternet Nedir? http://www.Milliyet.Com.Tr/Internet-Nedir--Internet-Hakkinda-Bilmeniz-Gereken-Her-Sey-Molatik-7293/ [30.07.2018]
  • Türkal, İ. & Güllüpunar, H. (2017). Diyalogsal Halkla İlişkiler Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Türkiye’de İlk 100’de Yer Alan Şirketler Üzerine Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 5(2),591-618.
  • Twitter (2018). Adidas. https://Twitter.com/Adidas [08.08.2018]
  • Twitter (2018). Bmw. https://Twitter.com/Bmw [08.08.2018]
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj. Kurgu Dergisi. (18), 337-353.
  • Wikipedi(2018) Web_2.0 (2018). Web 2.0. Https://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Web_2.0 [05.08.2018]
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2019/1 MAKALELER
Authors

Hicran Özlem Ilgın 0000-0002-0549-0710

Yarkin Çelik

Hakan Uruç This is me

Publication Date May 11, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2019 Issue: 1

Cite

APA Ilgın, H. Ö., Çelik, Y., & Uruç, H. (2019). KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Sosyal Bilimler Metinleri, 2019(1), 63-75.
AMA Ilgın HÖ, Çelik Y, Uruç H. KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Sosyal Bilimler Metinleri. May 2019;2019(1):63-75.
Chicago Ilgın, Hicran Özlem, Yarkin Çelik, and Hakan Uruç. “KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Sosyal Bilimler Metinleri 2019, no. 1 (May 2019): 63-75.
EndNote Ilgın HÖ, Çelik Y, Uruç H (May 1, 2019) KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Sosyal Bilimler Metinleri 2019 1 63–75.
IEEE H. Ö. Ilgın, Y. Çelik, and H. Uruç, “KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Sosyal Bilimler Metinleri, vol. 2019, no. 1, pp. 63–75, 2019.
ISNAD Ilgın, Hicran Özlem et al. “KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Sosyal Bilimler Metinleri 2019/1 (May 2019), 63-75.
JAMA Ilgın HÖ, Çelik Y, Uruç H. KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Sosyal Bilimler Metinleri. 2019;2019:63–75.
MLA Ilgın, Hicran Özlem et al. “KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Sosyal Bilimler Metinleri, vol. 2019, no. 1, 2019, pp. 63-75.
Vancouver Ilgın HÖ, Çelik Y, Uruç H. KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI; BANKALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Sosyal Bilimler Metinleri. 2019;2019(1):63-75.