Research Article
BibTex RIS Cite

AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 150 - 162, 10.10.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akademik motivasyonları ile okullarına ilişkin imaj algılarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinin Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 850 öğrenci, örneklemini ise bu evrenden kolayda örneklem yöntemi ile seçilen 343 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kullanılan Kurumsal İmaj Ölçeğinde beşli, Akademik Motivasyon Ölçeğinde ise yedili Likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin güvenirliği için Cronbach’s Alpha katsayısına bakılmış, kurumsal imaj algısı verileri için .92, akademik motivasyon verilerin için .88 bulunmuştur. Veriler normal dağıldığı için parametrik testlerden, Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyonu, ikili gruplar için t testi, ikiden fazla gruplar için ANOVA testi kullanılmıştır. Gruplar arası farkı test etmek için Tukey HSD testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre kurumsal imaj algısı ile akademik motivasyon arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sınıflara göre, akademik çevre, fiziksel çevre, toplumsal çevre boyutunda ve kurumsal imaja ilişkin görüşler arasında fark bulunmuştur. Öğrencilerinin sınıf ve cinsiyet değişkenlerine göre akademik motivasyon düzeyleri arasında fark bulunamamıştır. Motivasyonsuzluk alt boyutunda kadın öğrencilerin düzeyi erkek öğrencilere göre daha düşük bulunmuştur. Birinci sınıf öğrencilerinin dördüncü sınıf öğrencilerine göre, kadın öğrencilerin erkeklere göre, motivasyonsuzluk düzeylerinin daha düşük olduğu saptanmıştır.

References

  • Alemdağ C., Öncü E., & Yılmaz, K. A. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 25 (1), 23–35.
  • Ardeńska, A., Tomik, R., Burak, S., Düz, B., & Çivak B. (2016). A Comparison of physical education students’ motivation using Polish and Turkish versions of the academic motivation scale. Journal of Human Kinetics, 54, 207-218.
  • Arıoğul, S. (2009). İngiliz Dili öğretmen adaylarının akademik motivasyonları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 12-19.
  • Arpan, L. M., Raney, A. A., & Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Institutional Communications: An Internatonal Journal, 8 (2), 97-113.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Brown, M. R., & Mazzarol, W. T. (2009). The importance of institutional image to student satisfaction and loyalty within higher education. Higher Education, 58, 81-95.
Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 150 - 162, 10.10.2019

Abstract

References

  • Alemdağ C., Öncü E., & Yılmaz, K. A. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 25 (1), 23–35.
  • Ardeńska, A., Tomik, R., Burak, S., Düz, B., & Çivak B. (2016). A Comparison of physical education students’ motivation using Polish and Turkish versions of the academic motivation scale. Journal of Human Kinetics, 54, 207-218.
  • Arıoğul, S. (2009). İngiliz Dili öğretmen adaylarının akademik motivasyonları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 12-19.
  • Arpan, L. M., Raney, A. A., & Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Institutional Communications: An Internatonal Journal, 8 (2), 97-113.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Brown, M. R., & Mazzarol, W. T. (2009). The importance of institutional image to student satisfaction and loyalty within higher education. Higher Education, 58, 81-95.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Psychosocial Areas in Sports
Authors

Oğuz Özbek

Publication Date October 10, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Özbek, O. (2019). AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 150-162.
AMA Özbek O. AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. October 2019;6(2):150-162.
Chicago Özbek, Oğuz. “AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi 6, no. 2 (October 2019): 150-62.
EndNote Özbek O (October 1, 2019) AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 6 2 150–162.
IEEE O. Özbek, “AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 150–162, 2019.
ISNAD Özbek, Oğuz. “AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 6/2 (October 2019), 150-162.
JAMA Özbek O. AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019;6:150–162.
MLA Özbek, Oğuz. “AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 2, 2019, pp. 150-62.
Vancouver Özbek O. AKADEMİK MOTİVASYON VE OKUL İMAJI İLİŞKİSİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019;6(2):150-62.