Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı

Yıl 2021, , 29 - 36, 20.04.2021
https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453

Öz

Simülasyon; simülatör ya da standardize hasta kullanılarak katılımcılara istenilen bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması, katılımcılarda eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerinin geliştirilmesini sağlayan etkileşime dayalı bir öğretim stratejisidir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte yeni bir öğretim yöntemi olan simülasyonun kullanımı hemşirelik alanında son yıllarda artmaktadır. Simülasyonun kullanımının yaygınlaştığı hemşirelik alanlarından biri geropsikiyatri hemşireliğidir. Geropsikiyatri hemşireliği, psikiyatri ve gerontoloji hemşireliğini harmanlayan bir uzmanlık alanı olup, ülkemizde artan yaşlı nüfusla birlikte güncel ve gelişmekte olan bir alandır. Ruhsal bozukluğu olan yaşlı bireylere verilen bakımın kalitesini arttırmak amacıyla geropsikiyatri hemşireliği müfredatında yenilikçi pedogojik yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler ile yapılan simülasyon uygulamalarının geropsikiyatri hemşireliği alanında öğrenci, öğretim elemanı, kurum, sağlıklı/hasta yaşlı birey ve bakım veren kişiler açısından pek çok yararı bulunmaktadır. Bu derlemede geropsikiyatri hemşireliğinde simülasyonun kullanımı ve bu yöntemin yararları incelenecektir.

Kaynakça

  • Akpolat, M.F. (2018). Türkiye’de artan yaşlı nüfus ve huzurevlerinin sürdürülebilirliği; İstanbul ili özel huzurevleri örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksoy, M.E. (2016). Tıp, hemşirelik ve diğer sağlık meslek gruplarının eğitiminde çığır açan yaklaşım. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
  • Aksoy, M.E., Kitapçıoğlu, D., Güven, F., ve Sayalı, M.E. (2017). Medikal simülasyon terminolojisi. İstanbul: Nobel Kitabevleri.
  • Altıok, H.Ö., Şengün, F., ve Üstün, B. (2011). Bakım: Kavram analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(3), 137-140.
  • Aslan, Ö.H. (2014). Hemşirelikte bilim, felsefe ve bakımın temelleri. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
  • Ayhan, H., Çınar, F.İ., Yılmaz Şahin, S., Demirtaş, A., Özkan, Y., Külekçi, E., … İyigün, E. (2019). Cerrahi ve iç hastalıkları hemşireliği eğitimi kapsamında yürütülen simülasyon uygulamalarına yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. SBÜ Hemşirelik Dergisi, 1(2), 66-75.
  • Azizi-Fini, I., Hajibagheri, A., & Adib-Hajbaghery, M. (2015). Critical thinking skills in nursing students: A comparison between freshmen and senior students. Nursing and Midwifery Studies, 4(1), 25721. doi: 10.17795/nmsjournal25721
  • Chambers, B., Meyer, M., & Peterson, M. (2018). Training students to detect delirium: An interprofessional pilot study. Nurse Education Today, 65, 123–127. doi: 10.1016/j.nedt.2018.02.026
  • Chiang, C., Hsu, S.J., & Chan, C.T. (2014). A resident’s behavior simulation model for nursing home healthcare services. Bio-Medical Materials and Engineering, 24(1), 69–75 doi: 10.3233/BME-130785
  • Dale-tam, J., & Posner, G.D. (2018). Alice’s delirium: A theatre-based simulation scenario for nursing. Cureus, 10(4), 2411. doi: 10.7759/cureus.2411
  • De Abreu, I.D., Hinojosa-Lindsey, M., & Asghar-Ali, A.A. (2017). A simulation exercise to raise learners’ awareness of the physical and cognitive changes in older adults. Academic Psychiatry, 41(5), 684–687. doi: 10.1007/s40596-017-0775-4
  • Dehghanzadeh, S., & Jafaraghaee, F. (2018). Comparing the effects of traditional lecture and flipped classroom on nursing students’ critical thinking disposition: A quasi- experimental study. Nurse Education Today, 71, 151–156. doi: 10.1016/j.nedt.2018.09.027
  • Durmaz Edeer, A., ve Sarıkaya, A. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon tipleri. Hemşı̇relı̇kte Eğı̇tı̇m ve Araştırma Dergisi, 12(2), 121-125. doi: 10.5222/HEAD.2015.121
  • Erenoğlu, R., Can, R., ve Tambağ, H. (2019). Hemşirelik bakım davranışları ve bakım davranışları ı̇le ı̇lgili faktörler; Doğumevi örneği. Sağlık ve Toplum, 29(1), 79-88.
  • Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L., & Elcin, M. (2020). Effects of using standardized patients on nursing students’ moral skills. Nursing Ethics, 27(7), 1587-1602. doi: 10.1177/0969733020935954
  • Evci Kiraz, E.D., Türk, G., Denat, Y., Bulut, S., Şahbaz, M., Tuğrul, E., ve Gerçek, E. (2019). Beceri eğitiminde simülasyon kullanımının öğrencilerin anksiyete, öğrenme tutumları ve beceri düzeylerine etkisi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2(1), 17–22.
  • Gürol, A., Balcı Akpınar, R., ve Ejder Apay, S. (2016). Simülasyon uygulamalarının öğrencilerin beceri düzeylerine etkisi. Kocatepe Tıp Dergisi, 17(3), 99-104.
  • Han, A., & Brown, D. (2020). Experiences of caregivers in a dementia simulation program. Journal of Social Service Research, 46(1), 71-80. doi: 10.1080/01488376.2018.1524814
  • Haugland, V.L., & Reime, M.H. (2018). Scenario-based simulation training as a method to increase nursing students’ competence in demanding situations in dementia care. A mixed method study. Nurse Education in Practice, 33, 164-171. doi: 10.1016/j.nepr.2018.08.008
  • Hayajneh, F.A., & Shehadeh, A. (2014). The impact of adopting personcentered care approach for people with Alzheimer’s on professional caregivers’ burden: An interventional study. International Journal of Nursing Practice, 20(4), 438-445. doi: 10.1111/ijn.12251
  • International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning-INACSL Standards Committee. (2016). INACSL standards of best practice: SimulationSM Simulation glossary. Clinical Simulation in Nursing, 12(S), 39-47. doi: 10.1016/j.ecns.2016.09.012
  • Jeffries, P.R. (Ed.). (2007). Simulation in nursing education: From conceptualization to evaluation. New York: National League for Nursing.
  • Jütten, L.H., Mark, R.E., & Sitskoorn, M.M. (2018). Can the mixed virtual reality simulator into d’mentia enhance empathy and understanding and decrease burden in ınformal dementia caregivers? Dementia Geriatric Cognitive Disorders Extra, 8(3), 453–466. doi: 10.1159/000494660
  • Kan Öntürk, Z., ve Kuğuoğlu, S. (2016). Simülasyon: Hemşirelik eğitimine katkısı. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
  • Kang, Y., Moyle, W., & Venturato, L. (2011). Korean nurses attitude towards older people with dementia in acute care settings. International Journal of Older People Nursing, 6(2), 143-152. doi: 10.1111/j.1748-3743.2010.00254.x
  • Karabacak, Ü., ve Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon kavramdan uygulamaya. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
  • Kardong-Edgren, S., Willhaus, J., Bennett, D., & Hayden, J. (2012). Results of the national council of state boards of nursing national simulation survey: Part II. Clinical Simulation in Nursing, 8(4), 117-123. doi: 10.1016/j.ecns.2012.01.003
  • Kimzey, M., Patterson, J., & Mastel-Smith, B. (2020). Effects of simulation on nursing students’ dementia knowledge and empathy: A mixed method study. Issues in Mental Health Nursing, 1-6. doi: 10.1080/01612840.2020.1797252
  • Maharaj, T. (2017). Live-Model simulation: Improving nursing students’ attitudes and knowledge of alzheimer’s disease. Clinical Simulation in Nursing, 13(9), 446-451. doi: 10.1016/j.ecns.2017.05.002
  • Mehdi, Z., Ross, A., Reedy, G., Roots, A., Ernst, T., Jaye, P., & Birns, J. (2014). Simulation training for geriatric medicine. The Clinical Teacher, 11(5), 387–92. doi: 10.1111/tct.12156.
  • Øgård-Repål, A., De Presno, Å.K., & Fossum, M. (2018). Simulation with standardized patients to prepare undergraduate nursing students for mental health clinical practice: An integrative literature review. Nurse Education Today, 66, 149-157. doi: 10.1016/j.nedt.2018.04.018
  • Özkan, B., ve Günay Molu, N. (2017). Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 219-227. doi: 10.26559/mersinsbd.296807
  • Peng, X., Wu, L., Xie, X., Dai, M., & Wang, D. (2020). Impact of virtual dementia tour on empathy level of nursing students: A quasiexperimental study. International Journal of Nursing Sciences, 7(3), 258-261. doi: 10.1016/j.ijnss.2020.06.010
  • Rababa, M., & Hasha’al, D. (2020). Using branching path simulations in critical thinking of pain management among nursing students: Experimental study. Nurse Education Today, 86, 104323. doi: 10.1016/j.nedt.2019.104323
  • Saleh, N.M.H., Elsayed, E.B.M., Mohamed, H.N.A.E., & El-Gilany, A. (2017). Effect of simulated aging game versus traditional lecture on nursing students’ knowledge and attitude towards elderly. Alauddin Scientific Journal of Nursing, 19(1), 163-176.
  • Sarmasoğlu, Ş., Dinç, L., ve Elçin, M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(2), 107-115. doi: 10.5222/HEAD.2016.107
  • Sezer, H., ve Orgun, F. (2017). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(2), 140-152.
  • Smiley, R.A. (2019). Survey of simulation use in prelicensure nursing programs: Changes and advancements, 2010-2017. Journal of Nursing Regulation, 9(4), 48-61. doi: 10.1016/S2155-8256(19)30016-X
  • Spanswick, E. (2016). Dementia simulation helps to improve care worker practice. Retrieved from (01.12.2020): https://www.carehome.co.uk/news/article.cfm/id/1573972/dementia-simulation-trainingoffers-care-workers-first-hand-experience-of-ageing-with-thecondition
  • Stephens, C.E., Massimo, L., Harris, M., Evans, L.K., & Buckwalter, K.C. (2020). Advances in geropsychiatric nursing: A decade in review. Archives of Psychiatric Nursing, 34(5), 281–287. doi: 10.1016/j.apnu.2020.07.006
  • Şahin, G., Sağır Toptaş, O., ve Buzlu, S. (2019). Standart hasta kullanılarak yapılan bir ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği klinik simülasyon deneyimi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 486-492. doi: 10.31067/0.2019.181
  • Şendir, M. (2013). Kadın sağlığı hemşireliği eğitiminde simülasyon kullanımı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 205-212.
  • Şendir, M., ve Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49-56.
  • Tarhan, M. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk algılarının güçlendirilmesinde simülasyon stratejisinin etkisi (Doktora tezi). T.C. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Taş, G., Dikeç, G., ve Baysan Arabacı, L. (2019). Türkiye’de ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında yürütülen lisansüstü tezlerin niceliksel ve içerik açısından incelemesi. Journal Psychiatric Nursing, 10(3), 173-180. doi: 10.14744/phd.2019.13008
  • Uğur, E., ve Yılmaz Coşkun, E. (2017). Hasta güvenliği ve simülasyon. Türkiye Klinikleri Pediatric Nursing-Special Topics, 3(1), 1-5.
  • Van der Mussele, S., Le Bastard, N., Saerens, J., Somers, N., Marien, P., Goeman, J., … Engelborghs, S. (2015). Agitation-associated behavioral symptoms in mild cognitive impairment and Alzheimer’s dementia. Aging and Mental Health, 19(3), 247–257. doi: 10.1080/13607863.2014.924900
  • Weitzel, T., Robinson, S., Mercer, S., Berry, T., Barnes, M., Vollmer, C., … Kirkbride, G. (2011). Pilot testing an educational intervention to improve communication with patients with dementia. Journal for Nurses in Staff Development, 27(5), 220–226. doi: 10.1097/NND.0b013e31822e0738.
  • Wijma, E.M., Veerbeek, M.A., Prins, M., Pot, A.M., & Willemse, B.M. (2018). A virtual reality intervention to improve the understanding and empathy for people with dementia in informal caregivers: Results of a pilot study. Aging and Mental Health, 22(9), 1115–1123. doi: 10.1080/13607863.2017.1348470

The Usage of Simulation in Geropsychiatry Nursing

Yıl 2021, , 29 - 36, 20.04.2021
https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453

Öz

Simulation is an interactive teaching strategy that enables participants to gain the desired knowledge,
skills and attitudes by using simulator or standardized patients develop critical thinking, problem solving
and decision-making skills in participants. With the development of technology, the use of simulation
as a new teaching method in the field of nursing has been increasing in recent years. Geropsychiatric
nursing is one of the areas of nursing where the use of simulation has been very common. Geropsychiatric
nursing is a special area that blends psychiatry and gerontology nursing, and it appears as a current
and developing field with the increasing elderly population in our country. In order to increase the quality
of care given to elderly people with mental disorders, innovative pedagogical methods have been
widely used in the geropsychiatric nursing curriculum. Simulation interventions with different methods have many benefits in terms of students, lecturers, institutions, elderly healthy/individuals with mental
disorders and caregivers in the field of geropsychiatric nursing. In this review, the use of simulation in
geropsychiatric nursing and the benefits of this method was explained.

Kaynakça

  • Akpolat, M.F. (2018). Türkiye’de artan yaşlı nüfus ve huzurevlerinin sürdürülebilirliği; İstanbul ili özel huzurevleri örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksoy, M.E. (2016). Tıp, hemşirelik ve diğer sağlık meslek gruplarının eğitiminde çığır açan yaklaşım. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
  • Aksoy, M.E., Kitapçıoğlu, D., Güven, F., ve Sayalı, M.E. (2017). Medikal simülasyon terminolojisi. İstanbul: Nobel Kitabevleri.
  • Altıok, H.Ö., Şengün, F., ve Üstün, B. (2011). Bakım: Kavram analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(3), 137-140.
  • Aslan, Ö.H. (2014). Hemşirelikte bilim, felsefe ve bakımın temelleri. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
  • Ayhan, H., Çınar, F.İ., Yılmaz Şahin, S., Demirtaş, A., Özkan, Y., Külekçi, E., … İyigün, E. (2019). Cerrahi ve iç hastalıkları hemşireliği eğitimi kapsamında yürütülen simülasyon uygulamalarına yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. SBÜ Hemşirelik Dergisi, 1(2), 66-75.
  • Azizi-Fini, I., Hajibagheri, A., & Adib-Hajbaghery, M. (2015). Critical thinking skills in nursing students: A comparison between freshmen and senior students. Nursing and Midwifery Studies, 4(1), 25721. doi: 10.17795/nmsjournal25721
  • Chambers, B., Meyer, M., & Peterson, M. (2018). Training students to detect delirium: An interprofessional pilot study. Nurse Education Today, 65, 123–127. doi: 10.1016/j.nedt.2018.02.026
  • Chiang, C., Hsu, S.J., & Chan, C.T. (2014). A resident’s behavior simulation model for nursing home healthcare services. Bio-Medical Materials and Engineering, 24(1), 69–75 doi: 10.3233/BME-130785
  • Dale-tam, J., & Posner, G.D. (2018). Alice’s delirium: A theatre-based simulation scenario for nursing. Cureus, 10(4), 2411. doi: 10.7759/cureus.2411
  • De Abreu, I.D., Hinojosa-Lindsey, M., & Asghar-Ali, A.A. (2017). A simulation exercise to raise learners’ awareness of the physical and cognitive changes in older adults. Academic Psychiatry, 41(5), 684–687. doi: 10.1007/s40596-017-0775-4
  • Dehghanzadeh, S., & Jafaraghaee, F. (2018). Comparing the effects of traditional lecture and flipped classroom on nursing students’ critical thinking disposition: A quasi- experimental study. Nurse Education Today, 71, 151–156. doi: 10.1016/j.nedt.2018.09.027
  • Durmaz Edeer, A., ve Sarıkaya, A. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon tipleri. Hemşı̇relı̇kte Eğı̇tı̇m ve Araştırma Dergisi, 12(2), 121-125. doi: 10.5222/HEAD.2015.121
  • Erenoğlu, R., Can, R., ve Tambağ, H. (2019). Hemşirelik bakım davranışları ve bakım davranışları ı̇le ı̇lgili faktörler; Doğumevi örneği. Sağlık ve Toplum, 29(1), 79-88.
  • Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L., & Elcin, M. (2020). Effects of using standardized patients on nursing students’ moral skills. Nursing Ethics, 27(7), 1587-1602. doi: 10.1177/0969733020935954
  • Evci Kiraz, E.D., Türk, G., Denat, Y., Bulut, S., Şahbaz, M., Tuğrul, E., ve Gerçek, E. (2019). Beceri eğitiminde simülasyon kullanımının öğrencilerin anksiyete, öğrenme tutumları ve beceri düzeylerine etkisi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2(1), 17–22.
  • Gürol, A., Balcı Akpınar, R., ve Ejder Apay, S. (2016). Simülasyon uygulamalarının öğrencilerin beceri düzeylerine etkisi. Kocatepe Tıp Dergisi, 17(3), 99-104.
  • Han, A., & Brown, D. (2020). Experiences of caregivers in a dementia simulation program. Journal of Social Service Research, 46(1), 71-80. doi: 10.1080/01488376.2018.1524814
  • Haugland, V.L., & Reime, M.H. (2018). Scenario-based simulation training as a method to increase nursing students’ competence in demanding situations in dementia care. A mixed method study. Nurse Education in Practice, 33, 164-171. doi: 10.1016/j.nepr.2018.08.008
  • Hayajneh, F.A., & Shehadeh, A. (2014). The impact of adopting personcentered care approach for people with Alzheimer’s on professional caregivers’ burden: An interventional study. International Journal of Nursing Practice, 20(4), 438-445. doi: 10.1111/ijn.12251
  • International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning-INACSL Standards Committee. (2016). INACSL standards of best practice: SimulationSM Simulation glossary. Clinical Simulation in Nursing, 12(S), 39-47. doi: 10.1016/j.ecns.2016.09.012
  • Jeffries, P.R. (Ed.). (2007). Simulation in nursing education: From conceptualization to evaluation. New York: National League for Nursing.
  • Jütten, L.H., Mark, R.E., & Sitskoorn, M.M. (2018). Can the mixed virtual reality simulator into d’mentia enhance empathy and understanding and decrease burden in ınformal dementia caregivers? Dementia Geriatric Cognitive Disorders Extra, 8(3), 453–466. doi: 10.1159/000494660
  • Kan Öntürk, Z., ve Kuğuoğlu, S. (2016). Simülasyon: Hemşirelik eğitimine katkısı. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
  • Kang, Y., Moyle, W., & Venturato, L. (2011). Korean nurses attitude towards older people with dementia in acute care settings. International Journal of Older People Nursing, 6(2), 143-152. doi: 10.1111/j.1748-3743.2010.00254.x
  • Karabacak, Ü., ve Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon kavramdan uygulamaya. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
  • Kardong-Edgren, S., Willhaus, J., Bennett, D., & Hayden, J. (2012). Results of the national council of state boards of nursing national simulation survey: Part II. Clinical Simulation in Nursing, 8(4), 117-123. doi: 10.1016/j.ecns.2012.01.003
  • Kimzey, M., Patterson, J., & Mastel-Smith, B. (2020). Effects of simulation on nursing students’ dementia knowledge and empathy: A mixed method study. Issues in Mental Health Nursing, 1-6. doi: 10.1080/01612840.2020.1797252
  • Maharaj, T. (2017). Live-Model simulation: Improving nursing students’ attitudes and knowledge of alzheimer’s disease. Clinical Simulation in Nursing, 13(9), 446-451. doi: 10.1016/j.ecns.2017.05.002
  • Mehdi, Z., Ross, A., Reedy, G., Roots, A., Ernst, T., Jaye, P., & Birns, J. (2014). Simulation training for geriatric medicine. The Clinical Teacher, 11(5), 387–92. doi: 10.1111/tct.12156.
  • Øgård-Repål, A., De Presno, Å.K., & Fossum, M. (2018). Simulation with standardized patients to prepare undergraduate nursing students for mental health clinical practice: An integrative literature review. Nurse Education Today, 66, 149-157. doi: 10.1016/j.nedt.2018.04.018
  • Özkan, B., ve Günay Molu, N. (2017). Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 219-227. doi: 10.26559/mersinsbd.296807
  • Peng, X., Wu, L., Xie, X., Dai, M., & Wang, D. (2020). Impact of virtual dementia tour on empathy level of nursing students: A quasiexperimental study. International Journal of Nursing Sciences, 7(3), 258-261. doi: 10.1016/j.ijnss.2020.06.010
  • Rababa, M., & Hasha’al, D. (2020). Using branching path simulations in critical thinking of pain management among nursing students: Experimental study. Nurse Education Today, 86, 104323. doi: 10.1016/j.nedt.2019.104323
  • Saleh, N.M.H., Elsayed, E.B.M., Mohamed, H.N.A.E., & El-Gilany, A. (2017). Effect of simulated aging game versus traditional lecture on nursing students’ knowledge and attitude towards elderly. Alauddin Scientific Journal of Nursing, 19(1), 163-176.
  • Sarmasoğlu, Ş., Dinç, L., ve Elçin, M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(2), 107-115. doi: 10.5222/HEAD.2016.107
  • Sezer, H., ve Orgun, F. (2017). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(2), 140-152.
  • Smiley, R.A. (2019). Survey of simulation use in prelicensure nursing programs: Changes and advancements, 2010-2017. Journal of Nursing Regulation, 9(4), 48-61. doi: 10.1016/S2155-8256(19)30016-X
  • Spanswick, E. (2016). Dementia simulation helps to improve care worker practice. Retrieved from (01.12.2020): https://www.carehome.co.uk/news/article.cfm/id/1573972/dementia-simulation-trainingoffers-care-workers-first-hand-experience-of-ageing-with-thecondition
  • Stephens, C.E., Massimo, L., Harris, M., Evans, L.K., & Buckwalter, K.C. (2020). Advances in geropsychiatric nursing: A decade in review. Archives of Psychiatric Nursing, 34(5), 281–287. doi: 10.1016/j.apnu.2020.07.006
  • Şahin, G., Sağır Toptaş, O., ve Buzlu, S. (2019). Standart hasta kullanılarak yapılan bir ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği klinik simülasyon deneyimi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 486-492. doi: 10.31067/0.2019.181
  • Şendir, M. (2013). Kadın sağlığı hemşireliği eğitiminde simülasyon kullanımı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 205-212.
  • Şendir, M., ve Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49-56.
  • Tarhan, M. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk algılarının güçlendirilmesinde simülasyon stratejisinin etkisi (Doktora tezi). T.C. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Taş, G., Dikeç, G., ve Baysan Arabacı, L. (2019). Türkiye’de ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında yürütülen lisansüstü tezlerin niceliksel ve içerik açısından incelemesi. Journal Psychiatric Nursing, 10(3), 173-180. doi: 10.14744/phd.2019.13008
  • Uğur, E., ve Yılmaz Coşkun, E. (2017). Hasta güvenliği ve simülasyon. Türkiye Klinikleri Pediatric Nursing-Special Topics, 3(1), 1-5.
  • Van der Mussele, S., Le Bastard, N., Saerens, J., Somers, N., Marien, P., Goeman, J., … Engelborghs, S. (2015). Agitation-associated behavioral symptoms in mild cognitive impairment and Alzheimer’s dementia. Aging and Mental Health, 19(3), 247–257. doi: 10.1080/13607863.2014.924900
  • Weitzel, T., Robinson, S., Mercer, S., Berry, T., Barnes, M., Vollmer, C., … Kirkbride, G. (2011). Pilot testing an educational intervention to improve communication with patients with dementia. Journal for Nurses in Staff Development, 27(5), 220–226. doi: 10.1097/NND.0b013e31822e0738.
  • Wijma, E.M., Veerbeek, M.A., Prins, M., Pot, A.M., & Willemse, B.M. (2018). A virtual reality intervention to improve the understanding and empathy for people with dementia in informal caregivers: Results of a pilot study. Aging and Mental Health, 22(9), 1115–1123. doi: 10.1080/13607863.2017.1348470
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Derleme Makaleleri
Yazarlar

Aydan Akkurt Yalçıntürk 0000-0002-5386-0624

Gül Dikeç 0000-0002-7593-4014

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Akkurt Yalçıntürk, A., & Dikeç, G. (2021). Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1), 29-36. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453
AMA Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G. Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. SBÜHD. Nisan 2021;3(1):29-36. doi:10.48071/sbuhemsirelik.862453
Chicago Akkurt Yalçıntürk, Aydan, ve Gül Dikeç. “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2021): 29-36. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453.
EndNote Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G (01 Nisan 2021) Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 3 1 29–36.
IEEE A. Akkurt Yalçıntürk ve G. Dikeç, “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”, SBÜHD, c. 3, sy. 1, ss. 29–36, 2021, doi: 10.48071/sbuhemsirelik.862453.
ISNAD Akkurt Yalçıntürk, Aydan - Dikeç, Gül. “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 3/1 (Nisan 2021), 29-36. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453.
JAMA Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G. Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. SBÜHD. 2021;3:29–36.
MLA Akkurt Yalçıntürk, Aydan ve Gül Dikeç. “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, c. 3, sy. 1, 2021, ss. 29-36, doi:10.48071/sbuhemsirelik.862453.
Vancouver Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G. Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. SBÜHD. 2021;3(1):29-36.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Lisansı Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.