Simülasyon; simülatör ya da standardize hasta kullanılarak katılımcılara istenilen bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması, katılımcılarda eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerinin geliştirilmesini sağlayan etkileşime dayalı bir öğretim stratejisidir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte yeni bir öğretim yöntemi olan simülasyonun kullanımı hemşirelik alanında son yıllarda artmaktadır. Simülasyonun kullanımının yaygınlaştığı hemşirelik alanlarından biri geropsikiyatri hemşireliğidir. Geropsikiyatri hemşireliği, psikiyatri ve gerontoloji hemşireliğini harmanlayan bir uzmanlık alanı olup, ülkemizde artan yaşlı nüfusla birlikte güncel ve gelişmekte olan bir alandır. Ruhsal bozukluğu olan yaşlı bireylere verilen bakımın kalitesini arttırmak amacıyla geropsikiyatri hemşireliği müfredatında yenilikçi pedogojik yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler ile yapılan simülasyon uygulamalarının geropsikiyatri hemşireliği alanında öğrenci, öğretim elemanı, kurum, sağlıklı/hasta yaşlı birey ve bakım veren kişiler açısından pek çok yararı bulunmaktadır. Bu derlemede geropsikiyatri hemşireliğinde simülasyonun kullanımı ve bu yöntemin yararları incelenecektir.
Akpolat, M.F. (2018). Türkiye’de artan yaşlı nüfus ve huzurevlerinin sürdürülebilirliği; İstanbul ili özel huzurevleri örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Aksoy, M.E. (2016). Tıp, hemşirelik ve diğer sağlık meslek gruplarının eğitiminde çığır açan yaklaşım. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
Aksoy, M.E., Kitapçıoğlu, D., Güven, F., ve Sayalı, M.E. (2017). Medikal simülasyon terminolojisi. İstanbul: Nobel Kitabevleri.
Altıok, H.Ö., Şengün, F., ve Üstün, B. (2011). Bakım: Kavram analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(3), 137-140.
Aslan, Ö.H. (2014). Hemşirelikte bilim, felsefe ve bakımın temelleri. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
Ayhan, H., Çınar, F.İ., Yılmaz Şahin, S., Demirtaş, A., Özkan, Y., Külekçi, E., … İyigün, E. (2019). Cerrahi ve iç hastalıkları hemşireliği eğitimi kapsamında yürütülen simülasyon uygulamalarına yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. SBÜ Hemşirelik Dergisi, 1(2), 66-75.
Azizi-Fini, I., Hajibagheri, A., & Adib-Hajbaghery, M. (2015). Critical thinking skills in nursing students: A comparison between freshmen and senior students. Nursing and Midwifery Studies, 4(1), 25721. doi: 10.17795/nmsjournal25721
Chambers, B., Meyer, M., & Peterson, M. (2018). Training students to detect delirium: An interprofessional pilot study. Nurse Education Today, 65, 123–127. doi: 10.1016/j.nedt.2018.02.026
Chiang, C., Hsu, S.J., & Chan, C.T. (2014). A resident’s behavior simulation model for nursing home healthcare services. Bio-Medical Materials and Engineering, 24(1), 69–75 doi: 10.3233/BME-130785
Dale-tam, J., & Posner, G.D. (2018). Alice’s delirium: A theatre-based simulation scenario for nursing. Cureus, 10(4), 2411. doi: 10.7759/cureus.2411
De Abreu, I.D., Hinojosa-Lindsey, M., & Asghar-Ali, A.A. (2017). A simulation exercise to raise learners’ awareness of the physical and cognitive changes in older adults. Academic Psychiatry, 41(5), 684–687. doi: 10.1007/s40596-017-0775-4
Dehghanzadeh, S., & Jafaraghaee, F. (2018). Comparing the effects of traditional lecture and flipped classroom on nursing students’ critical thinking disposition: A quasi- experimental study. Nurse Education Today, 71, 151–156. doi: 10.1016/j.nedt.2018.09.027
Durmaz Edeer, A., ve Sarıkaya, A. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon tipleri. Hemşı̇relı̇kte Eğı̇tı̇m ve Araştırma Dergisi, 12(2), 121-125. doi: 10.5222/HEAD.2015.121
Erenoğlu, R., Can, R., ve Tambağ, H. (2019). Hemşirelik bakım davranışları ve bakım davranışları ı̇le ı̇lgili faktörler; Doğumevi örneği. Sağlık ve Toplum, 29(1), 79-88.
Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L., & Elcin, M. (2020). Effects of using standardized patients on nursing students’ moral skills. Nursing Ethics, 27(7), 1587-1602. doi: 10.1177/0969733020935954
Evci Kiraz, E.D., Türk, G., Denat, Y., Bulut, S., Şahbaz, M., Tuğrul, E., ve Gerçek, E. (2019). Beceri eğitiminde simülasyon kullanımının öğrencilerin anksiyete, öğrenme tutumları ve beceri düzeylerine etkisi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2(1), 17–22.
Gürol, A., Balcı Akpınar, R., ve Ejder Apay, S. (2016). Simülasyon uygulamalarının öğrencilerin beceri düzeylerine etkisi. Kocatepe Tıp Dergisi, 17(3), 99-104.
Han, A., & Brown, D. (2020). Experiences of caregivers in a dementia simulation program. Journal of Social Service Research, 46(1), 71-80. doi: 10.1080/01488376.2018.1524814
Haugland, V.L., & Reime, M.H. (2018). Scenario-based simulation training as a method to increase nursing students’ competence in demanding situations in dementia care. A mixed method study. Nurse Education in Practice, 33, 164-171. doi: 10.1016/j.nepr.2018.08.008
Hayajneh, F.A., & Shehadeh, A. (2014). The impact of adopting personcentered care approach for people with Alzheimer’s on professional caregivers’ burden: An interventional study. International Journal of Nursing Practice, 20(4), 438-445. doi: 10.1111/ijn.12251
International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning-INACSL Standards Committee. (2016). INACSL standards of best practice: SimulationSM Simulation glossary. Clinical Simulation in Nursing, 12(S), 39-47. doi: 10.1016/j.ecns.2016.09.012
Jeffries, P.R. (Ed.). (2007). Simulation in nursing education: From conceptualization to evaluation. New York: National League for Nursing.
Jütten, L.H., Mark, R.E., & Sitskoorn, M.M. (2018). Can the mixed virtual reality simulator into d’mentia enhance empathy and understanding and decrease burden in ınformal dementia caregivers? Dementia Geriatric Cognitive Disorders Extra, 8(3), 453–466. doi: 10.1159/000494660
Kan Öntürk, Z., ve Kuğuoğlu, S. (2016). Simülasyon: Hemşirelik eğitimine katkısı. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
Kang, Y., Moyle, W., & Venturato, L. (2011). Korean nurses attitude towards older people with dementia in acute care settings. International Journal of Older People Nursing, 6(2), 143-152. doi: 10.1111/j.1748-3743.2010.00254.x
Karabacak, Ü., ve Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon kavramdan uygulamaya. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Kardong-Edgren, S., Willhaus, J., Bennett, D., & Hayden, J. (2012). Results of the national council of state boards of nursing national simulation survey: Part II. Clinical Simulation in Nursing, 8(4), 117-123. doi: 10.1016/j.ecns.2012.01.003
Kimzey, M., Patterson, J., & Mastel-Smith, B. (2020). Effects of simulation on nursing students’ dementia knowledge and empathy: A mixed method study. Issues in Mental Health Nursing, 1-6. doi: 10.1080/01612840.2020.1797252
Maharaj, T. (2017). Live-Model simulation: Improving nursing students’ attitudes and knowledge of alzheimer’s disease. Clinical Simulation in Nursing, 13(9), 446-451. doi: 10.1016/j.ecns.2017.05.002
Mehdi, Z., Ross, A., Reedy, G., Roots, A., Ernst, T., Jaye, P., & Birns, J. (2014). Simulation training for geriatric medicine. The Clinical Teacher, 11(5), 387–92. doi: 10.1111/tct.12156.
Øgård-Repål, A., De Presno, Å.K., & Fossum, M. (2018). Simulation with standardized patients to prepare undergraduate nursing students for mental health clinical practice: An integrative literature review. Nurse Education Today, 66, 149-157. doi: 10.1016/j.nedt.2018.04.018
Özkan, B., ve Günay Molu, N. (2017). Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 219-227. doi: 10.26559/mersinsbd.296807
Peng, X., Wu, L., Xie, X., Dai, M., & Wang, D. (2020). Impact of virtual dementia tour on empathy level of nursing students: A quasiexperimental study. International Journal of Nursing Sciences, 7(3), 258-261. doi: 10.1016/j.ijnss.2020.06.010
Rababa, M., & Hasha’al, D. (2020). Using branching path simulations in critical thinking of pain management among nursing students: Experimental study. Nurse Education Today, 86, 104323. doi: 10.1016/j.nedt.2019.104323
Saleh, N.M.H., Elsayed, E.B.M., Mohamed, H.N.A.E., & El-Gilany, A. (2017). Effect of simulated aging game versus traditional lecture on nursing students’ knowledge and attitude towards elderly. Alauddin Scientific Journal of Nursing, 19(1), 163-176.
Sarmasoğlu, Ş., Dinç, L., ve Elçin, M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(2), 107-115. doi: 10.5222/HEAD.2016.107
Sezer, H., ve Orgun, F. (2017). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(2), 140-152.
Smiley, R.A. (2019). Survey of simulation use in prelicensure nursing programs: Changes and advancements, 2010-2017. Journal of Nursing Regulation, 9(4), 48-61. doi: 10.1016/S2155-8256(19)30016-X
Spanswick, E. (2016). Dementia simulation helps to improve care worker practice. Retrieved from (01.12.2020): https://www.carehome.co.uk/news/article.cfm/id/1573972/dementia-simulation-trainingoffers-care-workers-first-hand-experience-of-ageing-with-thecondition
Stephens, C.E., Massimo, L., Harris, M., Evans, L.K., & Buckwalter, K.C. (2020). Advances in geropsychiatric nursing: A decade in review. Archives of Psychiatric Nursing, 34(5), 281–287. doi: 10.1016/j.apnu.2020.07.006
Şahin, G., Sağır Toptaş, O., ve Buzlu, S. (2019). Standart hasta kullanılarak yapılan bir ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği klinik simülasyon deneyimi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 486-492. doi: 10.31067/0.2019.181
Şendir, M. (2013). Kadın sağlığı hemşireliği eğitiminde simülasyon kullanımı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 205-212.
Şendir, M., ve Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49-56.
Tarhan, M. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk algılarının güçlendirilmesinde simülasyon stratejisinin etkisi (Doktora tezi). T.C. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
Taş, G., Dikeç, G., ve Baysan Arabacı, L. (2019). Türkiye’de ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında yürütülen lisansüstü tezlerin niceliksel ve içerik açısından incelemesi. Journal Psychiatric Nursing, 10(3), 173-180. doi: 10.14744/phd.2019.13008
Uğur, E., ve Yılmaz Coşkun, E. (2017). Hasta güvenliği ve simülasyon. Türkiye Klinikleri Pediatric Nursing-Special Topics, 3(1), 1-5.
Van der Mussele, S., Le Bastard, N., Saerens, J., Somers, N., Marien, P., Goeman, J., … Engelborghs, S. (2015). Agitation-associated behavioral symptoms in mild cognitive impairment and Alzheimer’s dementia. Aging and Mental Health, 19(3), 247–257. doi: 10.1080/13607863.2014.924900
Weitzel, T., Robinson, S., Mercer, S., Berry, T., Barnes, M., Vollmer, C., … Kirkbride, G. (2011). Pilot testing an educational intervention to improve communication with patients with dementia. Journal for Nurses in Staff Development, 27(5), 220–226. doi: 10.1097/NND.0b013e31822e0738.
Wijma, E.M., Veerbeek, M.A., Prins, M., Pot, A.M., & Willemse, B.M. (2018). A virtual reality intervention to improve the understanding and empathy for people with dementia in informal caregivers: Results of a pilot study. Aging and Mental Health, 22(9), 1115–1123. doi: 10.1080/13607863.2017.1348470
Simulation is an interactive teaching strategy that enables participants to gain the desired knowledge,
skills and attitudes by using simulator or standardized patients develop critical thinking, problem solving
and decision-making skills in participants. With the development of technology, the use of simulation
as a new teaching method in the field of nursing has been increasing in recent years. Geropsychiatric
nursing is one of the areas of nursing where the use of simulation has been very common. Geropsychiatric
nursing is a special area that blends psychiatry and gerontology nursing, and it appears as a current
and developing field with the increasing elderly population in our country. In order to increase the quality
of care given to elderly people with mental disorders, innovative pedagogical methods have been
widely used in the geropsychiatric nursing curriculum. Simulation interventions with different methods have many benefits in terms of students, lecturers, institutions, elderly healthy/individuals with mental
disorders and caregivers in the field of geropsychiatric nursing. In this review, the use of simulation in
geropsychiatric nursing and the benefits of this method was explained.
Akpolat, M.F. (2018). Türkiye’de artan yaşlı nüfus ve huzurevlerinin sürdürülebilirliği; İstanbul ili özel huzurevleri örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Aksoy, M.E. (2016). Tıp, hemşirelik ve diğer sağlık meslek gruplarının eğitiminde çığır açan yaklaşım. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
Aksoy, M.E., Kitapçıoğlu, D., Güven, F., ve Sayalı, M.E. (2017). Medikal simülasyon terminolojisi. İstanbul: Nobel Kitabevleri.
Altıok, H.Ö., Şengün, F., ve Üstün, B. (2011). Bakım: Kavram analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(3), 137-140.
Aslan, Ö.H. (2014). Hemşirelikte bilim, felsefe ve bakımın temelleri. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
Ayhan, H., Çınar, F.İ., Yılmaz Şahin, S., Demirtaş, A., Özkan, Y., Külekçi, E., … İyigün, E. (2019). Cerrahi ve iç hastalıkları hemşireliği eğitimi kapsamında yürütülen simülasyon uygulamalarına yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. SBÜ Hemşirelik Dergisi, 1(2), 66-75.
Azizi-Fini, I., Hajibagheri, A., & Adib-Hajbaghery, M. (2015). Critical thinking skills in nursing students: A comparison between freshmen and senior students. Nursing and Midwifery Studies, 4(1), 25721. doi: 10.17795/nmsjournal25721
Chambers, B., Meyer, M., & Peterson, M. (2018). Training students to detect delirium: An interprofessional pilot study. Nurse Education Today, 65, 123–127. doi: 10.1016/j.nedt.2018.02.026
Chiang, C., Hsu, S.J., & Chan, C.T. (2014). A resident’s behavior simulation model for nursing home healthcare services. Bio-Medical Materials and Engineering, 24(1), 69–75 doi: 10.3233/BME-130785
Dale-tam, J., & Posner, G.D. (2018). Alice’s delirium: A theatre-based simulation scenario for nursing. Cureus, 10(4), 2411. doi: 10.7759/cureus.2411
De Abreu, I.D., Hinojosa-Lindsey, M., & Asghar-Ali, A.A. (2017). A simulation exercise to raise learners’ awareness of the physical and cognitive changes in older adults. Academic Psychiatry, 41(5), 684–687. doi: 10.1007/s40596-017-0775-4
Dehghanzadeh, S., & Jafaraghaee, F. (2018). Comparing the effects of traditional lecture and flipped classroom on nursing students’ critical thinking disposition: A quasi- experimental study. Nurse Education Today, 71, 151–156. doi: 10.1016/j.nedt.2018.09.027
Durmaz Edeer, A., ve Sarıkaya, A. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon tipleri. Hemşı̇relı̇kte Eğı̇tı̇m ve Araştırma Dergisi, 12(2), 121-125. doi: 10.5222/HEAD.2015.121
Erenoğlu, R., Can, R., ve Tambağ, H. (2019). Hemşirelik bakım davranışları ve bakım davranışları ı̇le ı̇lgili faktörler; Doğumevi örneği. Sağlık ve Toplum, 29(1), 79-88.
Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L., & Elcin, M. (2020). Effects of using standardized patients on nursing students’ moral skills. Nursing Ethics, 27(7), 1587-1602. doi: 10.1177/0969733020935954
Evci Kiraz, E.D., Türk, G., Denat, Y., Bulut, S., Şahbaz, M., Tuğrul, E., ve Gerçek, E. (2019). Beceri eğitiminde simülasyon kullanımının öğrencilerin anksiyete, öğrenme tutumları ve beceri düzeylerine etkisi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2(1), 17–22.
Gürol, A., Balcı Akpınar, R., ve Ejder Apay, S. (2016). Simülasyon uygulamalarının öğrencilerin beceri düzeylerine etkisi. Kocatepe Tıp Dergisi, 17(3), 99-104.
Han, A., & Brown, D. (2020). Experiences of caregivers in a dementia simulation program. Journal of Social Service Research, 46(1), 71-80. doi: 10.1080/01488376.2018.1524814
Haugland, V.L., & Reime, M.H. (2018). Scenario-based simulation training as a method to increase nursing students’ competence in demanding situations in dementia care. A mixed method study. Nurse Education in Practice, 33, 164-171. doi: 10.1016/j.nepr.2018.08.008
Hayajneh, F.A., & Shehadeh, A. (2014). The impact of adopting personcentered care approach for people with Alzheimer’s on professional caregivers’ burden: An interventional study. International Journal of Nursing Practice, 20(4), 438-445. doi: 10.1111/ijn.12251
International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning-INACSL Standards Committee. (2016). INACSL standards of best practice: SimulationSM Simulation glossary. Clinical Simulation in Nursing, 12(S), 39-47. doi: 10.1016/j.ecns.2016.09.012
Jeffries, P.R. (Ed.). (2007). Simulation in nursing education: From conceptualization to evaluation. New York: National League for Nursing.
Jütten, L.H., Mark, R.E., & Sitskoorn, M.M. (2018). Can the mixed virtual reality simulator into d’mentia enhance empathy and understanding and decrease burden in ınformal dementia caregivers? Dementia Geriatric Cognitive Disorders Extra, 8(3), 453–466. doi: 10.1159/000494660
Kan Öntürk, Z., ve Kuğuoğlu, S. (2016). Simülasyon: Hemşirelik eğitimine katkısı. Hospital Manager Sağlık Profesyonellerinin Dergisi, (34), 20-22.
Kang, Y., Moyle, W., & Venturato, L. (2011). Korean nurses attitude towards older people with dementia in acute care settings. International Journal of Older People Nursing, 6(2), 143-152. doi: 10.1111/j.1748-3743.2010.00254.x
Karabacak, Ü., ve Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon kavramdan uygulamaya. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Kardong-Edgren, S., Willhaus, J., Bennett, D., & Hayden, J. (2012). Results of the national council of state boards of nursing national simulation survey: Part II. Clinical Simulation in Nursing, 8(4), 117-123. doi: 10.1016/j.ecns.2012.01.003
Kimzey, M., Patterson, J., & Mastel-Smith, B. (2020). Effects of simulation on nursing students’ dementia knowledge and empathy: A mixed method study. Issues in Mental Health Nursing, 1-6. doi: 10.1080/01612840.2020.1797252
Maharaj, T. (2017). Live-Model simulation: Improving nursing students’ attitudes and knowledge of alzheimer’s disease. Clinical Simulation in Nursing, 13(9), 446-451. doi: 10.1016/j.ecns.2017.05.002
Mehdi, Z., Ross, A., Reedy, G., Roots, A., Ernst, T., Jaye, P., & Birns, J. (2014). Simulation training for geriatric medicine. The Clinical Teacher, 11(5), 387–92. doi: 10.1111/tct.12156.
Øgård-Repål, A., De Presno, Å.K., & Fossum, M. (2018). Simulation with standardized patients to prepare undergraduate nursing students for mental health clinical practice: An integrative literature review. Nurse Education Today, 66, 149-157. doi: 10.1016/j.nedt.2018.04.018
Özkan, B., ve Günay Molu, N. (2017). Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 219-227. doi: 10.26559/mersinsbd.296807
Peng, X., Wu, L., Xie, X., Dai, M., & Wang, D. (2020). Impact of virtual dementia tour on empathy level of nursing students: A quasiexperimental study. International Journal of Nursing Sciences, 7(3), 258-261. doi: 10.1016/j.ijnss.2020.06.010
Rababa, M., & Hasha’al, D. (2020). Using branching path simulations in critical thinking of pain management among nursing students: Experimental study. Nurse Education Today, 86, 104323. doi: 10.1016/j.nedt.2019.104323
Saleh, N.M.H., Elsayed, E.B.M., Mohamed, H.N.A.E., & El-Gilany, A. (2017). Effect of simulated aging game versus traditional lecture on nursing students’ knowledge and attitude towards elderly. Alauddin Scientific Journal of Nursing, 19(1), 163-176.
Sarmasoğlu, Ş., Dinç, L., ve Elçin, M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(2), 107-115. doi: 10.5222/HEAD.2016.107
Sezer, H., ve Orgun, F. (2017). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(2), 140-152.
Smiley, R.A. (2019). Survey of simulation use in prelicensure nursing programs: Changes and advancements, 2010-2017. Journal of Nursing Regulation, 9(4), 48-61. doi: 10.1016/S2155-8256(19)30016-X
Spanswick, E. (2016). Dementia simulation helps to improve care worker practice. Retrieved from (01.12.2020): https://www.carehome.co.uk/news/article.cfm/id/1573972/dementia-simulation-trainingoffers-care-workers-first-hand-experience-of-ageing-with-thecondition
Stephens, C.E., Massimo, L., Harris, M., Evans, L.K., & Buckwalter, K.C. (2020). Advances in geropsychiatric nursing: A decade in review. Archives of Psychiatric Nursing, 34(5), 281–287. doi: 10.1016/j.apnu.2020.07.006
Şahin, G., Sağır Toptaş, O., ve Buzlu, S. (2019). Standart hasta kullanılarak yapılan bir ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği klinik simülasyon deneyimi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 486-492. doi: 10.31067/0.2019.181
Şendir, M. (2013). Kadın sağlığı hemşireliği eğitiminde simülasyon kullanımı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 205-212.
Şendir, M., ve Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49-56.
Tarhan, M. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk algılarının güçlendirilmesinde simülasyon stratejisinin etkisi (Doktora tezi). T.C. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
Taş, G., Dikeç, G., ve Baysan Arabacı, L. (2019). Türkiye’de ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanında yürütülen lisansüstü tezlerin niceliksel ve içerik açısından incelemesi. Journal Psychiatric Nursing, 10(3), 173-180. doi: 10.14744/phd.2019.13008
Uğur, E., ve Yılmaz Coşkun, E. (2017). Hasta güvenliği ve simülasyon. Türkiye Klinikleri Pediatric Nursing-Special Topics, 3(1), 1-5.
Van der Mussele, S., Le Bastard, N., Saerens, J., Somers, N., Marien, P., Goeman, J., … Engelborghs, S. (2015). Agitation-associated behavioral symptoms in mild cognitive impairment and Alzheimer’s dementia. Aging and Mental Health, 19(3), 247–257. doi: 10.1080/13607863.2014.924900
Weitzel, T., Robinson, S., Mercer, S., Berry, T., Barnes, M., Vollmer, C., … Kirkbride, G. (2011). Pilot testing an educational intervention to improve communication with patients with dementia. Journal for Nurses in Staff Development, 27(5), 220–226. doi: 10.1097/NND.0b013e31822e0738.
Wijma, E.M., Veerbeek, M.A., Prins, M., Pot, A.M., & Willemse, B.M. (2018). A virtual reality intervention to improve the understanding and empathy for people with dementia in informal caregivers: Results of a pilot study. Aging and Mental Health, 22(9), 1115–1123. doi: 10.1080/13607863.2017.1348470
Akkurt Yalçıntürk, A., & Dikeç, G. (2021). Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1), 29-36. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453
AMA
Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G. Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. SBÜHD. Nisan 2021;3(1):29-36. doi:10.48071/sbuhemsirelik.862453
Chicago
Akkurt Yalçıntürk, Aydan, ve Gül Dikeç. “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2021): 29-36. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453.
EndNote
Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G (01 Nisan 2021) Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 3 1 29–36.
IEEE
A. Akkurt Yalçıntürk ve G. Dikeç, “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”, SBÜHD, c. 3, sy. 1, ss. 29–36, 2021, doi: 10.48071/sbuhemsirelik.862453.
ISNAD
Akkurt Yalçıntürk, Aydan - Dikeç, Gül. “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 3/1 (Nisan 2021), 29-36. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.862453.
JAMA
Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G. Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. SBÜHD. 2021;3:29–36.
MLA
Akkurt Yalçıntürk, Aydan ve Gül Dikeç. “Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, c. 3, sy. 1, 2021, ss. 29-36, doi:10.48071/sbuhemsirelik.862453.
Vancouver
Akkurt Yalçıntürk A, Dikeç G. Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. SBÜHD. 2021;3(1):29-36.