Giriş: Stres, insanlar ve çevreleri arasındaki etkileşimdeki değişiklikler üzerinde duran çok yönlü bir kavramdır. Gelişmekte olan ve zengin ülkelerde artış gösteren stres, başta üniversiteler olmak üzere sağlık sektörünü ve özellikle hemşirelik uygulamalarını etkileyen en büyük sorunlardan biridir.
Amaç: Bu çalışmada hemşirelik lisans öğrencilerinin stres ve kaygı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma, Yakın Doğu Üniversitesi’nde öğrenim gören 223 uluslararası hemşirelik öğrencisine, hemşirelik öğrencilerinin stres ve kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler, Aralık 2022 ve Ocak 2023 tarihinde Yaygın Anksiyete Bozukluğu - 7 Ölçeği, Algılanan Stres Ölçeği ve Sosyodemografik soru formu kullanılarak çevrimiçi Google Formları aracılığı ile toplanmıştır.
Bulgular: Bu çalışmaya katılan öğrencilerin 182’si (%81,6) kadın ve 41’i (%18,4) erkektir. Öğrencilerin Algılanan Stres Ölçeği puan ortalamaları 22,00 ± 8,52; Yaygın Anksiyete Bozukluğu - 7 Ölçeği puan ortalamaları 7,43 ± 6,43 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin not ortalamalarına ve stres altında iken alkol / madde kullanım durumuna göre Algılanan Stres Ölçeği puan ortalamaları değişmektedir. Stres altında iken alkol/madde kullanım durumuna göre Yaygın Anksiyete Bozukluğu - 7 Ölçeği puan ortalamaları değişmektedir (p < 0,05).
Sonuç: Öğrencilerin karşılaştıkları stresörler ile daha etkili başetmelerini sağlayacak eğitim programları düzenlenmelidir. Diğer yandan öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaşrıkları stres ve kaygının hafifltilmesine yardımcı olacak öğrenme ortamlarının oluşturulması önerilmektedir.
Introduction: Stress is a multifaceted concept that focuses on changes in the interaction between people and their environment. Stress, which is increasing in developing and rich countries, is one of the biggest problems affcting the health sector, especially universities, and especially nursing practices.
Aim: This study aimed to determine the stress and anxiety levels of undergraduate nursing students.
Method: This descriptive study was conducted on 223 international nursing students studying at Near East University to determine the stress and anxiety levels of nursing students. Data were collected through online Google Forms using the Generalized Anxiety Disorder - 7 Scale, Perceived Stress Scale and Sociodemographic questionnaire in December 2022 and January 2023.
Results: Of the students participating in this study, 182 (81.6%) were female and 41 (18.4%) were male. Students' average Perceived Stress Scale score was 22.00 ± 8.52; Generalized Anxiety Disorder -7 Scale mean score were found to be 7.43 ± 6.43. Perceived Stress Scale average scores vary depending on students' grade point averages and alcohol/substance use while under stress. Generalized Anxiety Disorder - 7 Scale mean scores vary depending on alcohol/ substance use while under stress (p < 0.05).
Conclusion: Educational programs should be organized to enable students to cope more effctively with the stressors they encounter. On the other hand, it is recommended to create learning environments that will help alleviate the stress and anxiety that students encounter during the education process.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.