Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İnternet Kullanım Durumlarının İncelenmesi

Year 2021, , 439 - 453, 30.12.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.1012923

Abstract

Teknolojinin gelişmesiyle beraber hayatımıza giren internet, insanların her açıdan bilgiye ulaşmasını ve diğer bireylerle hızlı bir biçimde etkileşime geçmesini sağlayan iletişim aracıdır. Günlük yaşamda getirdiği kolaylıkların yanında aşırı bir biçimde kullanılması beraberinde birtakım olumsuzlukları ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin internet kullanım durumlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunda Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yer alan 20 beden eğitimi öğretmeni ile ve gönüllülük esasına uygun olarak yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan mülakat yöntemi kullanılarak, elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenleri, interneti sık ve orta düzeyde kullandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin, sosyal medyayı çok sık kullandıkları, interneti daha çok; haber ve bilgi edinmek, sosyal medya ve iletişim kurabilmek amacı ile kullandıkları ifade edilmiştir. Bunun yanında çalışma grubu sosyal medyayı; haber ve bilgi elde etmek, yeni arkadaşlıklar edinmek ve eğlenmek amacı ile kullandığı yönünde görüş belirtmişlerdir. Ayrıca çalışma grubu cep telefonunu genel anlamda iletişim kurmak ve araştırma yapmak için kullandığını belirtirken, en güvenilir kitle iletişim aracı olarak da cep telefonu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Acat, B. (2019). Ergenlerde Dindarlık, Değerler, İnternet Bağımlılığı ve Hayat Memnuniyeti İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Altun, A. (2019). Algılanan stres düzeyi ve yürütücü işlevlerin internet bağımlılığına etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Anderson, KJ ( 2001 ). Üniversite öğrencileri arasında internet kullanımı: Keşif amaçlı bir çalışma . Amerikan Koleji Sağlık Dergisi, 50(1): 21-26.
  • Anderson, L.S., Heyne, L.A. (2012).Therapeutic practice: a strengths approach. State College, PA: Venture Publishing.
  • Anlayışlı, C., Ve Serin, N. B. (2019). Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Ve Depresyonun Cinsiyet, Akademik Başarı Ve İnternete Giriş Süreleri Açısından İncelenmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97-1): 753-767.
  • Bayhan, V. (2011). Lise Öğrencilerinde İnternet Kullanma Alışkanlığı Ve İnternet Bağımlılığı (Malatya Uygulaması). Akademik Bilişim 11 - Xııı. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat, Malatya.
  • Beard, K.W., Wolf, E.M. (2001). Modification in the proposed diagnostic criteria for internet addiction. CyberPsychology & Behavior, 4(3):377-383.
  • Becker, H. (1998). “İnternet use by teachers”. [Online]: Retrieved on 12-July-2004. Bostancı M. Sosyal Medyanın Gelişimi ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, 2010.
  • Cengizhan, C. (2013). Öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımında yeni bir boyut: İnternet bağımlılığı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(22), 83–96.
  • Chen, W. (2010). Internet-Usage Patterns of Immigrants in the Process of Intercultural Adaptation. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13, 387-399.
  • Ching SM, Hamidin A, Vasudevan R, Sazlyna MS, Wan Aliaa WS, Foo YL, et al. Prevalence and factors associated with Internet addiction among medical studentsA cross-sectional study in Malaysia. Medical Journal of Malaysia. 2017;72(1):7-11.
  • Çınar, H. (2015). Eğitimde İnternet Kullanımı Ve İnternet Etiği: Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Programı Öğrencileri Üzerinde Beş Faktör Kişilik Modeli İle Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 6(1):67-82.
  • Dede, M.B. (2004). İnternet. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Demirli, C., Arslan, G. (2018). Ergenlerin İnternet Bağımlılığı Düzeylerinin İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1):49-64.
  • Derin, S. (2013). Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Öznel İyi Oluş.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Diane, M. (2005). Computer addiction: implications for nursing psychotherapy practice. Perspects Psychiatric Care. 41(1):153-161.
  • Dikme, E. (2014). Meslek Lisesi Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dinç, M. (2010). İnternet Bağımlılığı. İstanbul: Ferfir Yayınları.
  • Doruk, D. (2007). Öğrenme İsteksizliğinin İnternet Kullanımıyla İlişkilendirilmesi (Ergen Boyutunda) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eftekin, P. (2015). Ergenlik dönemindeki öğrencilerin İnternet bağımlılığı ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kayseri.
  • Ellıson, Nicole B, Steınfıeld, Charles And Lampe, Cliff (2007). “The Benefits of Facebook “Friends:” Social Capital And College Students' Use of Online Social Network Sites” Journal Of Computer-Mediated Communication, 12, p.1143−1168.
  • Ghamari F, Mohammadbeigi A, Mohammadsalehi N, Hashiani AA. Internet addiction and modeling its risk factors in medical students, Iran. Indian Journal of Psychological Medicine 2011;33(2),158–162.
  • Gökçearslan, Ş., Günbatar, M.S., 2012. “Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı”, Eğit im Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), ss. 10-24.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı Bildirileri, 2-4.
  • Günlü, A., Ceyhan, A.A. (2017). Ergenlerde İnternet ve Problemli İnternet Kullanım Davranışının İncelenmesi. Addicta: The Turkish Journal On Addictions, 4(1);75-117.
  • Günuç, S. ve Doğan, A. (2013). Türk ergenlerin internet bağımlılığı ile algılanan sosyal destekleri ve aile aktiviteleri arasındaki ilişkiler. İnsan Davranışında Bilgisayarlar, 29 (6), 2197–2207.
  • Hack, L. ve Smey, S. (1997). A Survey Of İnternet By Use Teachers İn Three Urban Connecticut Schools. School Media Library Quarterly. 25 (3). 151 – 154.
  • İnan, A. (2010). İlköğretim II.Kademe Ve Ortaöğretim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Erzurum.
  • Johnson, Thomas J. And Kaye, Barbara K. (2004). “For Whom the Web Toils: How Internet Experience Predicts Web Reliance and Credibility”, Atlantic Journal of Communication 12 (1), p.19-45.
  • Kandel, J.J. (1998). Internet addiction on campus: the vulnerability of college students. CyberPsyhology & Behavior, 1(1):11-17.
  • Kim Y., Sohn D., Choi S. M. Cultural difference in motivations for using social network sites: A comparative study of American and Korean college students. Computers in Human Behaviors, 2011; 27, 365-372.
  • King, A.L.S., Valença, A.M., Silva, A.C.O., Baczynski, T., Carvalho, M.R., Nardi, A.E. (2013). Nomophobia: Dependency on virtual environments or social phobia? Computers in Human Behavior, 29(1):140-144.
  • Koçoğlu, B (2020). Kocaeli Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Ve Sosyal Medya Üzerinden Sportif Marka Tercihlerinin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli, (Doç. Dr. Kürşad Sertbaş).
  • Lin, S., Tsai, C.C. (2002). Sensation seeking and internet dependence of taiwanese high school adolescents. Comput Hum Behav. 18(1):411-426.
  • Mazman, S, Koçak-Usluel, Y. (2011). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonu: Modeller Ve Göstergeler. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , 1 (1) , 62-79.
  • Mehrabı, Davood; Hassan, Musa Abu; Sham, Muhamad; Sahahkat (2009). “News Media Credibility Of The Internet And Television”, European Journal Of Social Sciences – Volume 11, Number 1.
  • Metzger, Miriam J.; Flanagın, Andrew J. And Zwarun, Lara (2003) “College Students Web Use, Perceptions of Information Credibility, And Verification Behavior”, Computers & Education, 41, p.271–290
  • Nalwa, K. Anand, AP. (2003). Internet Addiction İn Students: A Cause Of Concern. Cyberpsychology & Behavior.6: 653-656.
  • Niemz, K., Griffiths, M. D. & Banyard, P. (2005). Prevalence of pathological Internet use among university tudents and correlations with self-esteem, GHQ and disinhibition. CyberPsychology & Behaviour, 8, 562- 570.
  • Odabaşı, F. H., Kabakçı, I. ve Çoklar, N.A. (2007). İnternet Çocuk ve Aile. Ankara:Nobel Yayınları. Oktan, V. (2015). Üniversite Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımı, Yalnızlık ve Algılanan Sosyal Destek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1): 281-292.
  • Ögel K. (2012). İnternet Bağımlılığı. İstanbul; Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Özolgun Kurt, N. (2014). Meslek lisesi öğrencilerinde problemli internet kullanımı, bilişsel yetenek ve dikkat becerilerinin incelenmesi . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Pawlowska, B., Zygo, M., Potembska, E., Kapka-Skrzypczak, L., Dreher, P., Kedzierski, Z. (2015). Prevalence of internet addiction and risk of developing addiction as exemplified by a group of Polish adolescents from urban and rural areas. Annals of Agricultural and Environmental Medicine, 22(1):129-136.
  • Reiner, I., Tibubos, A. N., Hardt, J., Müller, K., Wölfling, K. and Beutel, M. E. (2017). Peer attachment, specific patterns of Internet use and problematic Internet use in male and female adolescents. European Child & Adolescent Psychiatry, 26(10), 1257-1268.
  • Saatçıoğlu, H. (2016). İnternet Bağımlılığı Tanısı Alan Ergenlerin Sosyal Bilişsel Becerilerinin Değerlendirilmesi (Uzmanlık Tezi). Ege Üniversitesi, Tıp Fakültesi. İzmir.
  • Saw, G., Abbott, W., & Donaghey, J. (2013). Social media for international students – it’s not all about Facebook. Library Management, 34(3), 156-174.
  • Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmen adaylarının problemli internet kullanımlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(1), 356-368.
  • Söyler, S., Yıldırım Kaptanoğlu, A. (2018). Sanal uyuşturucu: İnternet. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 7(2):37-46.
  • Starcevic, V., Aboujaoude, E. (2017). Internet addiction: Reappraisal of an increasingly inadequate concept. CNS Spectrums. 22(1):7-13.
  • Tanrıverdi, S. (2012). Ortaöğretim Öğreninde İnternet Bağımlılığı ile Algılanan Sosyal Destek Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Van.
  • Tarcan, A. (2005). İnternet ve Toplum. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Telli Yamamoto, G., Karamanlı Şekeroğlu, Ö. (2014). Sosyal Medya ve Blog. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Tonbuloğlu, İ., İşman, A. (2014). Öğretmenlerin sosyal ağları kullanım profillerinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 320-338.
  • Toraman, M. (2013). İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Ağ Kullanım Düzeylerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile İlişkisinin İncelenmesi.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi EBE, Elazığ.
  • Tutgun-Ünal A. Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 2015.
  • Yıldırım A. (2014). İnternetin Görünen Yüzü Şırnak Üniversitesi, Şırnak Meslek Yüksekokulu, Şırnak, KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 16 (Özel Sayı I): 51-59.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi,9.baskı.
  • Yılmaz, E. (2013). Lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Yılmaz, G. (2019b). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Yaygınlığı, İnternet Bağımlılığının Öğrencilerin Depresyon Düzeyi ve Sosyo-demografik Özellikleri İle İlişkisi. (Uzmanlık Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tıp Fakültesi. Tokat.
  • Young, K. (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and ıts consequences. American Behavioral Scientist. 48(4):402-41.
  • Young, K.S. (1999). Internet Addiction: Symptoms, evaluation and treatment. In VandeCreek L and Jackson T. (eds.), Innovations in Clinical Pactice: A Source Book, 17(1):19-31.
  • Yurdakoş, K., Biçer, E. B. (2019). İnternet Bağımlılık Düzeyinin Akademik Ertelemeye Etkisi: Sağlık Yönetimi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 243-278. Akbaş, O. (2008). “Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış” Değer Eğitimi Dergisi, 6 (16), 9-27.
  • Zhou S. X. Gratifications, loneliness, leisure boredom and self-esteem as predictors of SNS-game addiction and usage pattern among Chinese college students. M. S. Thesis, Chinese University of Hong Kong: Hong Kong, China. 2010.

Investigation of Internet Use of Physical Education Teachers

Year 2021, , 439 - 453, 30.12.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.1012923

Abstract

The internet, which has entered our lives with the development of technology, is a communication tool that enables people to access information from every angle and interact with other individuals quickly. In addition to the conveniences it brings in daily life, its excessive use causes some negativities. The aim of this study is to reveal the opinions of physical education teachers about internet usage situations. In the study group of the research, face-to-face interview technique was used with 20 physical education teachers within the body of Gaziantep Provincial Directorate of National Education and on a voluntary basis. In the research, using the interview method, which is one of the qualitative research methods, the data obtained were analyzed by the content analysis method. As a result of the research, physical education teachers stated that they use the internet frequently and moderately. Physical education teachers participating in the research use social media very often, internet more; It has been stated that they use it for the purpose of obtaining news and information, social media and communication. In addition, the working group includes social media; They stated that they use it to obtain news and information, to make new friends and to have fun. In addition, while the study group stated that they used the mobile phone to communicate and research in general, it was concluded that the mobile phone was the most reliable mass communication tool.

References

  • Acat, B. (2019). Ergenlerde Dindarlık, Değerler, İnternet Bağımlılığı ve Hayat Memnuniyeti İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Altun, A. (2019). Algılanan stres düzeyi ve yürütücü işlevlerin internet bağımlılığına etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Anderson, KJ ( 2001 ). Üniversite öğrencileri arasında internet kullanımı: Keşif amaçlı bir çalışma . Amerikan Koleji Sağlık Dergisi, 50(1): 21-26.
  • Anderson, L.S., Heyne, L.A. (2012).Therapeutic practice: a strengths approach. State College, PA: Venture Publishing.
  • Anlayışlı, C., Ve Serin, N. B. (2019). Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Ve Depresyonun Cinsiyet, Akademik Başarı Ve İnternete Giriş Süreleri Açısından İncelenmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97-1): 753-767.
  • Bayhan, V. (2011). Lise Öğrencilerinde İnternet Kullanma Alışkanlığı Ve İnternet Bağımlılığı (Malatya Uygulaması). Akademik Bilişim 11 - Xııı. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat, Malatya.
  • Beard, K.W., Wolf, E.M. (2001). Modification in the proposed diagnostic criteria for internet addiction. CyberPsychology & Behavior, 4(3):377-383.
  • Becker, H. (1998). “İnternet use by teachers”. [Online]: Retrieved on 12-July-2004. Bostancı M. Sosyal Medyanın Gelişimi ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, 2010.
  • Cengizhan, C. (2013). Öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımında yeni bir boyut: İnternet bağımlılığı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(22), 83–96.
  • Chen, W. (2010). Internet-Usage Patterns of Immigrants in the Process of Intercultural Adaptation. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13, 387-399.
  • Ching SM, Hamidin A, Vasudevan R, Sazlyna MS, Wan Aliaa WS, Foo YL, et al. Prevalence and factors associated with Internet addiction among medical studentsA cross-sectional study in Malaysia. Medical Journal of Malaysia. 2017;72(1):7-11.
  • Çınar, H. (2015). Eğitimde İnternet Kullanımı Ve İnternet Etiği: Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Programı Öğrencileri Üzerinde Beş Faktör Kişilik Modeli İle Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 6(1):67-82.
  • Dede, M.B. (2004). İnternet. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Demirli, C., Arslan, G. (2018). Ergenlerin İnternet Bağımlılığı Düzeylerinin İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1):49-64.
  • Derin, S. (2013). Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Öznel İyi Oluş.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Diane, M. (2005). Computer addiction: implications for nursing psychotherapy practice. Perspects Psychiatric Care. 41(1):153-161.
  • Dikme, E. (2014). Meslek Lisesi Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dinç, M. (2010). İnternet Bağımlılığı. İstanbul: Ferfir Yayınları.
  • Doruk, D. (2007). Öğrenme İsteksizliğinin İnternet Kullanımıyla İlişkilendirilmesi (Ergen Boyutunda) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eftekin, P. (2015). Ergenlik dönemindeki öğrencilerin İnternet bağımlılığı ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kayseri.
  • Ellıson, Nicole B, Steınfıeld, Charles And Lampe, Cliff (2007). “The Benefits of Facebook “Friends:” Social Capital And College Students' Use of Online Social Network Sites” Journal Of Computer-Mediated Communication, 12, p.1143−1168.
  • Ghamari F, Mohammadbeigi A, Mohammadsalehi N, Hashiani AA. Internet addiction and modeling its risk factors in medical students, Iran. Indian Journal of Psychological Medicine 2011;33(2),158–162.
  • Gökçearslan, Ş., Günbatar, M.S., 2012. “Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı”, Eğit im Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), ss. 10-24.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı Bildirileri, 2-4.
  • Günlü, A., Ceyhan, A.A. (2017). Ergenlerde İnternet ve Problemli İnternet Kullanım Davranışının İncelenmesi. Addicta: The Turkish Journal On Addictions, 4(1);75-117.
  • Günuç, S. ve Doğan, A. (2013). Türk ergenlerin internet bağımlılığı ile algılanan sosyal destekleri ve aile aktiviteleri arasındaki ilişkiler. İnsan Davranışında Bilgisayarlar, 29 (6), 2197–2207.
  • Hack, L. ve Smey, S. (1997). A Survey Of İnternet By Use Teachers İn Three Urban Connecticut Schools. School Media Library Quarterly. 25 (3). 151 – 154.
  • İnan, A. (2010). İlköğretim II.Kademe Ve Ortaöğretim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Erzurum.
  • Johnson, Thomas J. And Kaye, Barbara K. (2004). “For Whom the Web Toils: How Internet Experience Predicts Web Reliance and Credibility”, Atlantic Journal of Communication 12 (1), p.19-45.
  • Kandel, J.J. (1998). Internet addiction on campus: the vulnerability of college students. CyberPsyhology & Behavior, 1(1):11-17.
  • Kim Y., Sohn D., Choi S. M. Cultural difference in motivations for using social network sites: A comparative study of American and Korean college students. Computers in Human Behaviors, 2011; 27, 365-372.
  • King, A.L.S., Valença, A.M., Silva, A.C.O., Baczynski, T., Carvalho, M.R., Nardi, A.E. (2013). Nomophobia: Dependency on virtual environments or social phobia? Computers in Human Behavior, 29(1):140-144.
  • Koçoğlu, B (2020). Kocaeli Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Ve Sosyal Medya Üzerinden Sportif Marka Tercihlerinin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli, (Doç. Dr. Kürşad Sertbaş).
  • Lin, S., Tsai, C.C. (2002). Sensation seeking and internet dependence of taiwanese high school adolescents. Comput Hum Behav. 18(1):411-426.
  • Mazman, S, Koçak-Usluel, Y. (2011). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonu: Modeller Ve Göstergeler. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , 1 (1) , 62-79.
  • Mehrabı, Davood; Hassan, Musa Abu; Sham, Muhamad; Sahahkat (2009). “News Media Credibility Of The Internet And Television”, European Journal Of Social Sciences – Volume 11, Number 1.
  • Metzger, Miriam J.; Flanagın, Andrew J. And Zwarun, Lara (2003) “College Students Web Use, Perceptions of Information Credibility, And Verification Behavior”, Computers & Education, 41, p.271–290
  • Nalwa, K. Anand, AP. (2003). Internet Addiction İn Students: A Cause Of Concern. Cyberpsychology & Behavior.6: 653-656.
  • Niemz, K., Griffiths, M. D. & Banyard, P. (2005). Prevalence of pathological Internet use among university tudents and correlations with self-esteem, GHQ and disinhibition. CyberPsychology & Behaviour, 8, 562- 570.
  • Odabaşı, F. H., Kabakçı, I. ve Çoklar, N.A. (2007). İnternet Çocuk ve Aile. Ankara:Nobel Yayınları. Oktan, V. (2015). Üniversite Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımı, Yalnızlık ve Algılanan Sosyal Destek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1): 281-292.
  • Ögel K. (2012). İnternet Bağımlılığı. İstanbul; Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Özolgun Kurt, N. (2014). Meslek lisesi öğrencilerinde problemli internet kullanımı, bilişsel yetenek ve dikkat becerilerinin incelenmesi . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Pawlowska, B., Zygo, M., Potembska, E., Kapka-Skrzypczak, L., Dreher, P., Kedzierski, Z. (2015). Prevalence of internet addiction and risk of developing addiction as exemplified by a group of Polish adolescents from urban and rural areas. Annals of Agricultural and Environmental Medicine, 22(1):129-136.
  • Reiner, I., Tibubos, A. N., Hardt, J., Müller, K., Wölfling, K. and Beutel, M. E. (2017). Peer attachment, specific patterns of Internet use and problematic Internet use in male and female adolescents. European Child & Adolescent Psychiatry, 26(10), 1257-1268.
  • Saatçıoğlu, H. (2016). İnternet Bağımlılığı Tanısı Alan Ergenlerin Sosyal Bilişsel Becerilerinin Değerlendirilmesi (Uzmanlık Tezi). Ege Üniversitesi, Tıp Fakültesi. İzmir.
  • Saw, G., Abbott, W., & Donaghey, J. (2013). Social media for international students – it’s not all about Facebook. Library Management, 34(3), 156-174.
  • Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmen adaylarının problemli internet kullanımlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(1), 356-368.
  • Söyler, S., Yıldırım Kaptanoğlu, A. (2018). Sanal uyuşturucu: İnternet. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 7(2):37-46.
  • Starcevic, V., Aboujaoude, E. (2017). Internet addiction: Reappraisal of an increasingly inadequate concept. CNS Spectrums. 22(1):7-13.
  • Tanrıverdi, S. (2012). Ortaöğretim Öğreninde İnternet Bağımlılığı ile Algılanan Sosyal Destek Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Van.
  • Tarcan, A. (2005). İnternet ve Toplum. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Telli Yamamoto, G., Karamanlı Şekeroğlu, Ö. (2014). Sosyal Medya ve Blog. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Tonbuloğlu, İ., İşman, A. (2014). Öğretmenlerin sosyal ağları kullanım profillerinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 320-338.
  • Toraman, M. (2013). İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Ağ Kullanım Düzeylerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile İlişkisinin İncelenmesi.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi EBE, Elazığ.
  • Tutgun-Ünal A. Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 2015.
  • Yıldırım A. (2014). İnternetin Görünen Yüzü Şırnak Üniversitesi, Şırnak Meslek Yüksekokulu, Şırnak, KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 16 (Özel Sayı I): 51-59.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi,9.baskı.
  • Yılmaz, E. (2013). Lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Yılmaz, G. (2019b). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Yaygınlığı, İnternet Bağımlılığının Öğrencilerin Depresyon Düzeyi ve Sosyo-demografik Özellikleri İle İlişkisi. (Uzmanlık Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tıp Fakültesi. Tokat.
  • Young, K. (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and ıts consequences. American Behavioral Scientist. 48(4):402-41.
  • Young, K.S. (1999). Internet Addiction: Symptoms, evaluation and treatment. In VandeCreek L and Jackson T. (eds.), Innovations in Clinical Pactice: A Source Book, 17(1):19-31.
  • Yurdakoş, K., Biçer, E. B. (2019). İnternet Bağımlılık Düzeyinin Akademik Ertelemeye Etkisi: Sağlık Yönetimi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 243-278. Akbaş, O. (2008). “Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış” Değer Eğitimi Dergisi, 6 (16), 9-27.
  • Zhou S. X. Gratifications, loneliness, leisure boredom and self-esteem as predictors of SNS-game addiction and usage pattern among Chinese college students. M. S. Thesis, Chinese University of Hong Kong: Hong Kong, China. 2010.
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education, Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Fikret Alıncak 0000-0003-3459-3441

Zarife Pancar 0000-0002-1659-2157

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Alıncak, F., & Pancar, Z. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İnternet Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(2), 439-453. https://doi.org/10.38015/sbyy.1012923

Flag Counter