Bu
araştırmada, Konya ili ilköğretim okullarının I. kademesinde görev yapmakta
olan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim yeterlik düzeyleri kendi görüşlerine
göre ortaya koymaya çalışılmıştır. Ayrıca cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun
olunan okul türünün sınıf yönetimi yeterliğinde anlamlı bir farklılaşma meydana
getirip getirmediğine bakılmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir.
Araştırma da araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin
Crombach Alfa güvenirlik katsayısı “.95” çıkmıştır. 5 Likert tipi bu ölçekte
sınıf yönetimi yeterlikleri ile ilgili 35 madde yer almaktadır. Araştırmanın
evrenini Konya ili merkez ilçeleri olan Karatay, Meram ve Selçuklu’da MEB’
bağlı ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini 308 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bulgular SPSS
11.0 paket programı yardımıyla incelenmiştir. Bulguların yorumlanması ile şu
sonuçlara ulaşılmıştır: Sınıf öğretmenlerinin bütününe bakıldığında, ortalama
olarak sınıf yönetimi yeterlik düzeyleri kendi görüşlerine göre “tamamen
yeterli” çıkmıştır. Yeterlik düzeylerine bakıldığında, kendini “hiç yeterli
değilim” düzeyinde gören katılımcı çıkmamıştır. 2 katılımcı biraz yeterli 19
katılımcı orta düzeyde 105 katılımcı “oldukça yeterli”, 182 katılımcı “tamamen
yeterli” düzeyde görmektedir. Maddelere bakıldığında ise, en düşük düzeyde
çıkan madde “4.03” ortalama ile 23. Madde: “Derste oluşturulabilecek gereksiz
kesintiler için önceden önlem alma” ve 34. Madde: “Çevreyle öğrencilerin
eğitimi için işbirliği yapmada” olmuştur. En yüksek düzeyde ise “4.48” ortalama
ile 25. madde sınıfa zamanında girmede görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin
sınıf yönetimdeki yeterlikleri, cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık
göstermemektedir. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri mezun
oldukları okula ve mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |