Research Article
BibTex RIS Cite

2023 Eğitim Vizyonuna İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2019, Volume: 3 Issue: 1, 90 - 106, 30.06.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığının Türkiye
de başlattığı 2023 eğitim vizyonuna ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya
koymaktır. Bu doğrultuda araştırmacılar öğretmenlerin; Vizyon kavramının
tanımı, Eğitim vizyonu hakkında olumlu olumsuz görüşleri ve eğitim vizyonunda
olması gerekenler hakkındaki sorularına cevaplar aramışlardır. Bu çalışma nitel
araştırma desenlerinden olgubilim kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma
grubu, amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme tekniği
kullanılarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda çalışma grubunu farklı branşlarda
olan dört erkek yedi kadın toplam 11 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz tekniği
kullanılarak çözümlenmiştir. Bu sonuçlara göre öğretmenler 2023 eğitim vizyonu
hakkındaki olumlu görüşleri sırasıyla; yetenek-keşfetme-beceri, görüş ve
öneriye başvurma, eğitim sorunları ve çözüm, dünya eğitim sistemi, eğitimde
kalite, köklü değişiklik olarak belirtmişlerdir. Olumsuz yönleri hakkındaki
görüşlerini ise; bölge veya şehirde imkânsızlık, uygulama kaygısı, derste
verimlilik, nitelik kaygısı, ağır işleyiş, kısa vadeli olması, sözleşmeli ve
ücretli öğretmen sorunu, bilinçsizlik olarak belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmanın
sonunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Altun, S., A. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online. 7 (1), 157-173.
  • Barblan, A., Ergüder, Ü. & Gürüz, K. (2008). Higher education in Turkey: institutional autonomy and responsibility in a modernising society. Magna Carta Case Studies. Bologna: Bononia University Press.
  • Benek, İ., & Yıldız, İ. (2011). Yükseköğretimde inovasyon: Yeni yönelişler ve sorunlar. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi, 27-29 Mayıs (pp. 814-821), İstanbul.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma gore nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri). (Çeviri Editörleri: M. Bütün &S.B.Demir). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A. Ş.
  • http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ (erişim tarihi: 15.03.2019).
  • https://www.trthaber.com/etiket/2023%20e%C4%9Fitim%20vizyonu/ (erişim tarihi: 15.03.2019).
  • Koçyiğit, M., & Eğmir, E. (2015). Yükseköğretim, neden ve nasıl: Üniversite öğrencilerinin perspektifinden bir bakış. Route Educational and Social Science Journal, 2, 241-256. 10.17121/ ressjournal.433.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün & S.B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şendağ, S. ve Gedik, N. (2015). Yükseköğretim dönüşümünün eşiğinde türkiye’de öğretmen yetiştirme sorunları: bir model önerisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 5 (1), 72-91.
  • Yelken, T. Y. (2015). Teknolojik Gelişimler İçinde Öğretmen. Eğitim Tercihi. http://www.egitimtercihi.com/okulgazetesi/18960-teknolojik-gelisimler-icinde-oegretmen.html adresinden 07.01.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 1, 90 - 106, 30.06.2019

Abstract

References

  • Altun, S., A. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online. 7 (1), 157-173.
  • Barblan, A., Ergüder, Ü. & Gürüz, K. (2008). Higher education in Turkey: institutional autonomy and responsibility in a modernising society. Magna Carta Case Studies. Bologna: Bononia University Press.
  • Benek, İ., & Yıldız, İ. (2011). Yükseköğretimde inovasyon: Yeni yönelişler ve sorunlar. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi, 27-29 Mayıs (pp. 814-821), İstanbul.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma gore nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri). (Çeviri Editörleri: M. Bütün &S.B.Demir). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A. Ş.
  • http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ (erişim tarihi: 15.03.2019).
  • https://www.trthaber.com/etiket/2023%20e%C4%9Fitim%20vizyonu/ (erişim tarihi: 15.03.2019).
  • Koçyiğit, M., & Eğmir, E. (2015). Yükseköğretim, neden ve nasıl: Üniversite öğrencilerinin perspektifinden bir bakış. Route Educational and Social Science Journal, 2, 241-256. 10.17121/ ressjournal.433.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün & S.B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şendağ, S. ve Gedik, N. (2015). Yükseköğretim dönüşümünün eşiğinde türkiye’de öğretmen yetiştirme sorunları: bir model önerisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 5 (1), 72-91.
  • Yelken, T. Y. (2015). Teknolojik Gelişimler İçinde Öğretmen. Eğitim Tercihi. http://www.egitimtercihi.com/okulgazetesi/18960-teknolojik-gelisimler-icinde-oegretmen.html adresinden 07.01.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Kurt 0000-0003-1155-9339

Erhan Duran 0000-0002-0270-8702

Publication Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kurt, M., & Duran, E. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 90-106.

Flag Counter