Günümüz modern dünyasında her geçen gün daha da önem arz eden değerler eğitimi, Türkiye’de de eğitim-öğretim faaliyetleri içinde önemli bir yer tutmaktadır. Türkiye’de öğretim programlarının en önemli bileşenlerinden biri haline gelen değer kazanımı sosyal bilgiler dersinde daha da önemlidir. Sosyal bilgiler dersinin değer kazanımı açısından önemli olmasının nedeni, bu dersin içeriğinin değer kazanıma müsait olmasına dayanmaktadır. Bu çalışmada değerler açısından bu denli önemli bir konuma sahip sosyal bilgiler dersinde verilen değerlerin modern toplumu merkeze alarak onlarca önemli eser ile sosyal bilimlerde önemli bir yer tutan Erich Fromm’un görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programında 6. sınıf için belirlenen değerler Erich Fromm’un görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemleriyle gerçekleştirilmiştir. Veriler doküman incelemesi tekniğiyle toplanılmıştır. Araştırmada ulaşılan veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada Türkiye 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında belirlenen değerlerin insanda olması gerekliliği noktasında Erich Fromm’da tamamen hem fikirken bu değerler ile kazandırılması düşünülenler açısından görüş farklılıklarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |