Without any doubt, children are the most innocent and also the most disadvantaged ones, suffering in wars and clashes Millions of children have been becoming victims of wars, fights and terrorist attacks. The negative effects of these war and clashes on children can be said to be death, disabilities, losing their parents or injury the parents, physical, psychological and sexual violence, being forced to fight as a soldier, obligatory immigration and insufficient conditions in the new living area, sickness, poverty and facing malnutrition. Also there may be adjustment problems in the social and school life of the immigrant children. In this research, it is aimed to explain the problems of the children, who suffer from ethnical identity problems and face the obligatory migration and war conditions. It is also aimed to make people aware of the problems that children can experience due to wars and obligatory immigration.
Savaş ve çatışmalarda en fazla zarar gören ve bir o kadar da masum olanlar hiç şüphesiz çocuklardır. Yüzyıllardır dünyada milyonlarca çocuk savaşların çatışmaların ve terör eylemlerinin etkisiyle mağdur olmaktadırlar. Bu savaş ve çatışmaların çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri; sakat kalma, öldürülme, ebeveynlerin ya da yakınlarının yaralanması veya öldürülmesi olarak ele alınabilir. Bunun yanında fiziksel, psikolojik ve cinsel şiddet görme, asker olarak çatışmalarda kullanılma, zorunlu bir göçe maruz kalma, göç edilen bölgelerde kötü muamele görme, dışlanma, ötekileştirilme, aşırı politik ve milliyetçi eğilimlere sahip olma, hastalık, yoksulluk, yeteri kadar beslenememe de savaş ve çatışmaların çocuklar üzerindeki diğer etkileri olarak sıralanabilir. Göç yaşayan çocukların ev ve okul ortamına uyumlarında problem yaşamaları da bu problemler yaşamaları da olasıdır. Bu çalışmada etnik kimlik sorunları savaşa ve zorunlu göçe maruz kalmış çocukların neler yaşayabileceği dile getirilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmayla savaşa maruz kalmış ve göçe zorlanmış çocukların yaşayacakları problemlerin topluma anlatılarak toplumun bilinçlendirilmesi amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |