Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Psychological Effects of Ethnic Identity, War And Immigratıon Phenomenons on Children and Adolescents

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 94 - 105, 26.06.2020
https://doi.org/10.38015/sbyy.721964

Öz

Without any doubt, children are the most innocent and also the most disadvantaged ones, suffering in wars and clashes Millions of children have been becoming victims of wars, fights and terrorist attacks. The negative effects of these war and clashes on children can be said to be death, disabilities, losing their parents or injury the parents, physical, psychological and sexual violence, being forced to fight as a soldier, obligatory immigration and insufficient conditions in the new living area, sickness, poverty and facing malnutrition. Also there may be adjustment problems in the social and school life of the immigrant children. In this research, it is aimed to explain the problems of the children, who suffer from ethnical identity problems and face the obligatory migration and war conditions. It is also aimed to make people aware of the problems that children can experience due to wars and obligatory immigration.

Kaynakça

  • Akar, A, Dağ Akpolat, D. ve Miman, M., (2014) Trait Anxiety Level Analysis of High School Students with Migration in Mersin, Procedia - Social And Behavioral Sciences.
  • Aydın, N, (2014). Çocuklar ve Savaş; Savaşın Çocuklar Üzerindeki Psikolojik, Sosyal ve Kültürel Etkileri. Hasuder.
  • Bee,H & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Berger, R., Pat-Horenczyk, G. ve Gelkopf, M. (2007). Schoolbased İntervention For Prevention And Treatment Of Elementary-Students’ Terror-Related Distress İn Israel: A Quasi-Randomized Controlled Trial. Journal Of Traumatic Stress, 20(4), 541- 551.
  • Bilgin, R (2014). Çatışma ve Şiddet Ortamında Büyüyen Çocuklar Sorunu; Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Elazığ.
  • Castells, M. (2010) The Power Of Identity. West Sussex: Wıley- Blackwell.
  • Çevik, A, (2007), Politik Psikoloji, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Deveci, E. (2014). Savaşta Çocuk Ölümleri ve Yaralanmaları (Ed. Tokuç, B. ) Çocuklar Ve Savaş. Hasuder.
  • Dyregrov, A. (2000). Çocuk, Kayıplar ve Yas: Yetişkinler İçin El Kitabı. (G. Güvenç, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Dyregrov, A., Gjestad, R.ve Raundalen, M. (2002). Children Exposed To Warfare: A Longitudinal Study. Journal Of Traumatic Stress, 15(1), 59-68.
  • Erden, G, (2000), Çocuklara Yönelik Afet Sonrası Müdahaleler. Türk Psikoloji Yazıları.
  • Erden, G. & Gürdil, G (2009) Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Gözlenen Travma Tepkileri Ve Psiko-Sosyal Yardım Önerileri; Türk Psikoloji Yazıları.
  • Erol N. ve Öner, Ö. (1999). Travmaya Psikolojik Tepkiler Ve Bunlara Yaklaşım. Türk Psikoloji Bülteni, 5(14), 40-49.
  • Graham-Bermann, S. A. ve Seng, J. S. (2005). Violence Exposure And Traumatic Stress Symptoms As Additional Predictors Of Health Problems İn High-Risk Children. Journal Of Pediatrics, 146, 349-354.
  • Gökler, B. (2001). Terör Karşısında Çocuklar. Türk Psikoloji Bülteni.
  • Gün, Z. (2006), Psikolojide Göç Çalışmalarında Metodolojik Problemler ve Çözüm Önerileri; Türk Psikoloji Bülteni.
  • Kağıtçıbaşı, Ç, (2012). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Kuşdil, M, (2014). Göçün İncelenmesinde Sosyal Psikolojik Bakışın Önemi: Bulgaristan Göçmenleri Örneği; Eğitim Bilim Toplum Dergisi.
  • Marcia, J. E. (1994). Ego Identity and Object Relations. In J. M. Masling and R. F. Bornstein (Eds), Empirical Perspectives on Object Relations Theory. Washington, DC, American Psychological Association.
  • Özcan, Z. (2012) İnsan ve Toplum Bilimleri 2- Epistemolojik ve Kavramsal Sınırlar. Ank: Birleşik.
  • Phinney, J. (2001). Ethnic Identity İmmigration, and Well Being : An İnteractional perspective. Journal of social issues vol. 57. 493-510.
  • Thabet, A. A. M. ve Vostanis, P. (1999). Post-Traumatic Stress Reactions İn Children Of War. Journal Of Child Psychology And Psychiatry.
  • Uluocak, G, (2009). İç Göç Yaşamış ve Yaşamamış Çocukların Okulda Uyumu; Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Yanmış, B & Kahraman,B.( 2013). Gençlerin Dini ve Etnik Kimlik Algısı Diyar Bakır Örneği. Akademik İncelemeler Dergisi.
  • Warfa, N., K. Bhui, T. Craig, S. Curtis, S. Mohamud, S. Stansfeld, ve Diğ. (2005) “Post Migration Geographical Mobility, Mental Health And Health Service Utilization Among Somali Refugees In The Uk: A Qualitative Study”. Health And Place 12(4): 503-515.

Etnik Kimlik, Savaş ve Göç Olgularının Çocuklar ve Ergenler Üzerindeki Psikolojik Etkileri

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 94 - 105, 26.06.2020
https://doi.org/10.38015/sbyy.721964

Öz

Savaş ve çatışmalarda en fazla zarar gören ve bir o kadar da masum olanlar hiç şüphesiz çocuklardır. Yüzyıllardır dünyada milyonlarca çocuk savaşların çatışmaların ve terör eylemlerinin etkisiyle mağdur olmaktadırlar. Bu savaş ve çatışmaların çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri; sakat kalma, öldürülme, ebeveynlerin ya da yakınlarının yaralanması veya öldürülmesi olarak ele alınabilir. Bunun yanında fiziksel, psikolojik ve cinsel şiddet görme, asker olarak çatışmalarda kullanılma, zorunlu bir göçe maruz kalma, göç edilen bölgelerde kötü muamele görme, dışlanma, ötekileştirilme, aşırı politik ve milliyetçi eğilimlere sahip olma, hastalık, yoksulluk, yeteri kadar beslenememe de savaş ve çatışmaların çocuklar üzerindeki diğer etkileri olarak sıralanabilir. Göç yaşayan çocukların ev ve okul ortamına uyumlarında problem yaşamaları da bu problemler yaşamaları da olasıdır. Bu çalışmada etnik kimlik sorunları savaşa ve zorunlu göçe maruz kalmış çocukların neler yaşayabileceği dile getirilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmayla savaşa maruz kalmış ve göçe zorlanmış çocukların yaşayacakları problemlerin topluma anlatılarak toplumun bilinçlendirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Akar, A, Dağ Akpolat, D. ve Miman, M., (2014) Trait Anxiety Level Analysis of High School Students with Migration in Mersin, Procedia - Social And Behavioral Sciences.
  • Aydın, N, (2014). Çocuklar ve Savaş; Savaşın Çocuklar Üzerindeki Psikolojik, Sosyal ve Kültürel Etkileri. Hasuder.
  • Bee,H & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Berger, R., Pat-Horenczyk, G. ve Gelkopf, M. (2007). Schoolbased İntervention For Prevention And Treatment Of Elementary-Students’ Terror-Related Distress İn Israel: A Quasi-Randomized Controlled Trial. Journal Of Traumatic Stress, 20(4), 541- 551.
  • Bilgin, R (2014). Çatışma ve Şiddet Ortamında Büyüyen Çocuklar Sorunu; Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Elazığ.
  • Castells, M. (2010) The Power Of Identity. West Sussex: Wıley- Blackwell.
  • Çevik, A, (2007), Politik Psikoloji, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Deveci, E. (2014). Savaşta Çocuk Ölümleri ve Yaralanmaları (Ed. Tokuç, B. ) Çocuklar Ve Savaş. Hasuder.
  • Dyregrov, A. (2000). Çocuk, Kayıplar ve Yas: Yetişkinler İçin El Kitabı. (G. Güvenç, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Dyregrov, A., Gjestad, R.ve Raundalen, M. (2002). Children Exposed To Warfare: A Longitudinal Study. Journal Of Traumatic Stress, 15(1), 59-68.
  • Erden, G, (2000), Çocuklara Yönelik Afet Sonrası Müdahaleler. Türk Psikoloji Yazıları.
  • Erden, G. & Gürdil, G (2009) Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Gözlenen Travma Tepkileri Ve Psiko-Sosyal Yardım Önerileri; Türk Psikoloji Yazıları.
  • Erol N. ve Öner, Ö. (1999). Travmaya Psikolojik Tepkiler Ve Bunlara Yaklaşım. Türk Psikoloji Bülteni, 5(14), 40-49.
  • Graham-Bermann, S. A. ve Seng, J. S. (2005). Violence Exposure And Traumatic Stress Symptoms As Additional Predictors Of Health Problems İn High-Risk Children. Journal Of Pediatrics, 146, 349-354.
  • Gökler, B. (2001). Terör Karşısında Çocuklar. Türk Psikoloji Bülteni.
  • Gün, Z. (2006), Psikolojide Göç Çalışmalarında Metodolojik Problemler ve Çözüm Önerileri; Türk Psikoloji Bülteni.
  • Kağıtçıbaşı, Ç, (2012). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Kuşdil, M, (2014). Göçün İncelenmesinde Sosyal Psikolojik Bakışın Önemi: Bulgaristan Göçmenleri Örneği; Eğitim Bilim Toplum Dergisi.
  • Marcia, J. E. (1994). Ego Identity and Object Relations. In J. M. Masling and R. F. Bornstein (Eds), Empirical Perspectives on Object Relations Theory. Washington, DC, American Psychological Association.
  • Özcan, Z. (2012) İnsan ve Toplum Bilimleri 2- Epistemolojik ve Kavramsal Sınırlar. Ank: Birleşik.
  • Phinney, J. (2001). Ethnic Identity İmmigration, and Well Being : An İnteractional perspective. Journal of social issues vol. 57. 493-510.
  • Thabet, A. A. M. ve Vostanis, P. (1999). Post-Traumatic Stress Reactions İn Children Of War. Journal Of Child Psychology And Psychiatry.
  • Uluocak, G, (2009). İç Göç Yaşamış ve Yaşamamış Çocukların Okulda Uyumu; Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Yanmış, B & Kahraman,B.( 2013). Gençlerin Dini ve Etnik Kimlik Algısı Diyar Bakır Örneği. Akademik İncelemeler Dergisi.
  • Warfa, N., K. Bhui, T. Craig, S. Curtis, S. Mohamud, S. Stansfeld, ve Diğ. (2005) “Post Migration Geographical Mobility, Mental Health And Health Service Utilization Among Somali Refugees In The Uk: A Qualitative Study”. Health And Place 12(4): 503-515.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Musa Eroğlu 0000-0001-7588-6385

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eroğlu, M. (2020). Etnik Kimlik, Savaş ve Göç Olgularının Çocuklar ve Ergenler Üzerindeki Psikolojik Etkileri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 94-105. https://doi.org/10.38015/sbyy.721964

Flag Counter