Book Review
BibTex RIS Cite

Instructional Design: The ADDIE Approach

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 248 - 255, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.933827

Abstract

Although this study was made for the benefit of Computer and Instructional Technologies Education Departments and their graduates, the translation book study covering a wider audience; It was created as a result of critical examination of different aspects such as content, language and expression, educational design, and visual presentation. For this purpose, each part of the translation book, which consists of 6 chapters and two appendices, has been examined in detail. Findings and recommendations for each section are presented in the content of the study. In the conclusion part of the study, the study was concluded by giving some information including the integrity of the study, its importance, structural order, language during translation and its expression.

References

  • Günay, A. (2016). Öğretim tasarımı kavramları, İ. Varank (Çev. Ed.). Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı içinde (s. 13-32), Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Keleş, E., Fiş Erümit, S., Özkale, A. ve Aksoy, N. (2016). Öğretim tasarımcıları için bir yol haritası: öğretim tasarım modellerinin karşılaştırılması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49 (1), 105-139.
  • Özkan, H.H. (2006). Popüler kültür ve eğitim, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 29-38.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, F. ve Sırmacı, N. (2018). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin bilişüstü becerilerine ve matematik akademik başarılarına etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 336-351.

Yayın Kritiği: Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 248 - 255, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.933827

Abstract

Bu çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri ve mezunlarının faydalanması amacıyla yapılmış olsa da daha geniş bir kitleyi kapsayan çeviri kitap çalışmasının; içerik, dil ve anlatım, eğitsel tasarım, görsel sunum olmak üzere farklı yönlerinin eleştirel bir gözle incelenmesi sonucu oluşturulmuştur. Bu amaç doğrultusunda 6 bölüm ve iki ekten oluşan söz konusu çeviri kitabın her bir bölümü detaylı olarak incelenmiştir. Her bir bölüme yönelik olarak elde edilmiş olan bulgular ve öneriler çalışma içeriğinde sunulmuştur. Çalışmanın sonuç bölümünde ise, çalışmanın bütünlüğü, önemi, yapısal düzeni, çeviri sırasındaki dili ve anlatımı dahil birtakım bilgilendirmelere yer verilerek çalışma sonuçlandırılmıştır.

References

  • Günay, A. (2016). Öğretim tasarımı kavramları, İ. Varank (Çev. Ed.). Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı içinde (s. 13-32), Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Keleş, E., Fiş Erümit, S., Özkale, A. ve Aksoy, N. (2016). Öğretim tasarımcıları için bir yol haritası: öğretim tasarım modellerinin karşılaştırılması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49 (1), 105-139.
  • Özkan, H.H. (2006). Popüler kültür ve eğitim, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 29-38.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, F. ve Sırmacı, N. (2018). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin bilişüstü becerilerine ve matematik akademik başarılarına etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 336-351.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Kitap İnceleme
Authors

Nagihan Evci 0000-0002-1001-3126

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Evci, N. (2021). Yayın Kritiği: Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı. International Journal of New Approaches in Social Studies, 5(1), 248-255. https://doi.org/10.38015/sbyy.933827

Flag Counter