Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Instructional Design: The ADDIE Approach

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 248 - 255, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.933827

Öz

Although this study was made for the benefit of Computer and Instructional Technologies Education Departments and their graduates, the translation book study covering a wider audience; It was created as a result of critical examination of different aspects such as content, language and expression, educational design, and visual presentation. For this purpose, each part of the translation book, which consists of 6 chapters and two appendices, has been examined in detail. Findings and recommendations for each section are presented in the content of the study. In the conclusion part of the study, the study was concluded by giving some information including the integrity of the study, its importance, structural order, language during translation and its expression.

Kaynakça

  • Günay, A. (2016). Öğretim tasarımı kavramları, İ. Varank (Çev. Ed.). Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı içinde (s. 13-32), Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Keleş, E., Fiş Erümit, S., Özkale, A. ve Aksoy, N. (2016). Öğretim tasarımcıları için bir yol haritası: öğretim tasarım modellerinin karşılaştırılması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49 (1), 105-139.
  • Özkan, H.H. (2006). Popüler kültür ve eğitim, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 29-38.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, F. ve Sırmacı, N. (2018). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin bilişüstü becerilerine ve matematik akademik başarılarına etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 336-351.

Yayın Kritiği: Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 248 - 255, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.933827

Öz

Bu çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri ve mezunlarının faydalanması amacıyla yapılmış olsa da daha geniş bir kitleyi kapsayan çeviri kitap çalışmasının; içerik, dil ve anlatım, eğitsel tasarım, görsel sunum olmak üzere farklı yönlerinin eleştirel bir gözle incelenmesi sonucu oluşturulmuştur. Bu amaç doğrultusunda 6 bölüm ve iki ekten oluşan söz konusu çeviri kitabın her bir bölümü detaylı olarak incelenmiştir. Her bir bölüme yönelik olarak elde edilmiş olan bulgular ve öneriler çalışma içeriğinde sunulmuştur. Çalışmanın sonuç bölümünde ise, çalışmanın bütünlüğü, önemi, yapısal düzeni, çeviri sırasındaki dili ve anlatımı dahil birtakım bilgilendirmelere yer verilerek çalışma sonuçlandırılmıştır.

Kaynakça

  • Günay, A. (2016). Öğretim tasarımı kavramları, İ. Varank (Çev. Ed.). Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı içinde (s. 13-32), Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Keleş, E., Fiş Erümit, S., Özkale, A. ve Aksoy, N. (2016). Öğretim tasarımcıları için bir yol haritası: öğretim tasarım modellerinin karşılaştırılması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49 (1), 105-139.
  • Özkan, H.H. (2006). Popüler kültür ve eğitim, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 29-38.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, F. ve Sırmacı, N. (2018). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin bilişüstü becerilerine ve matematik akademik başarılarına etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 336-351.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Kitap İnceleme
Yazarlar

Nagihan Evci 0000-0002-1001-3126

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Evci, N. (2021). Yayın Kritiği: Öğretim Tasarımı: ADDIE Yaklaşımı. International Journal of New Approaches in Social Studies, 5(1), 248-255. https://doi.org/10.38015/sbyy.933827

Flag Counter