Research Article
BibTex RIS Cite

FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ

Year 2022, , 252 - 264, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1060126

Abstract

İyi bir çalıcının elde etmek istediği ton kalitesi, dudak pozisyonunun ağızlık üzerindeki konumu, kullandığı nefesin doğru bir teknikle üflenmesinin yanında dudak pozisyonunun, ellerinin, kollarının ve tüm vücudunun esnekliğine/ rahatlığına da bağlıdır. Bu çalışmada günlük ton ve teknik çalışmalara başlamadan önce, çalıcının performans kalitesini olumlu yönde etkileyen birkaç esneme egzersizinin nasıl yapılacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Literatür tarama yöntemiyle elde edilen bulgular ile klasik esneme egzersizlerinin kişiye kazandırılmasından sonra, çalıcının vücut yapısına uygun edimlemiş olduğu esneme egzersizlerinin, müzikalitesi ile birlikte, performansını da olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.

References

  • Referans1 Acar, M. A. (2009). Bir Sınıf Çalgısı Olarak Bloklütün İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programını Gerçekleştirebilmedeki Yeterliliği. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Referans2 Albuz, A. (2001). Viyola Öğretiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı ve Bu Sistem Kaynaklı Çokseslilik Yaklaşımları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Referans3 Cüceoğlu, G. (2008). Flüt çalışmasından kaynaklanan bedensel sorunlar çerçevesinde geliştirilmiş bir “flüt ısınma programı”. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Referans4 Jameson, T. J. (1998). Repetitive strain ınjuries. McGraw Hill Professional.
  • Referans5 Moyse, M. (1934). De la sonoritė: Art et technique. Alphonse Leduc, Paris.
  • Referans6 Moyse, M. (1934). Tone development through ınterpretation. Alphonse Leduc, Paris.
  • Referans7 Önder, G. C. (2021). Çalgı performansını etkileyen bedensel risk faktörleri ve koruyucu stratejiler. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(78), 209-219.
  • Referans8 Özübek, G. A. (2019). Erken müzik ve keman eğitimi süresince gözlenen fiziksel gelişmeler ile karşılaşılması olası sakatlıklar ve önleme stratejileri, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 15-46.
  • Referans9 Özen, N. S., Albuz, A. (2017). Flüt Eğitiminde Ton Kavramının İncelenmesi, Fine Arts, ISSN:1308 7290.
  • Referans10 Thackstone, C. E. (2014). Developing artistry via thoughtful practise: a method book for ıntermediate flute students. A Lecture Document, Presented To The School Of Music And Dance In Partial Fulfillment Of The Requirements For The Degree Of Doctor Of Musical Arts.
  • Referans11 Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi. Evrensel Müzikevi Yayınları, Ankara.
Year 2022, , 252 - 264, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1060126

Abstract

References

  • Referans1 Acar, M. A. (2009). Bir Sınıf Çalgısı Olarak Bloklütün İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programını Gerçekleştirebilmedeki Yeterliliği. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Referans2 Albuz, A. (2001). Viyola Öğretiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı ve Bu Sistem Kaynaklı Çokseslilik Yaklaşımları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Referans3 Cüceoğlu, G. (2008). Flüt çalışmasından kaynaklanan bedensel sorunlar çerçevesinde geliştirilmiş bir “flüt ısınma programı”. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Referans4 Jameson, T. J. (1998). Repetitive strain ınjuries. McGraw Hill Professional.
  • Referans5 Moyse, M. (1934). De la sonoritė: Art et technique. Alphonse Leduc, Paris.
  • Referans6 Moyse, M. (1934). Tone development through ınterpretation. Alphonse Leduc, Paris.
  • Referans7 Önder, G. C. (2021). Çalgı performansını etkileyen bedensel risk faktörleri ve koruyucu stratejiler. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(78), 209-219.
  • Referans8 Özübek, G. A. (2019). Erken müzik ve keman eğitimi süresince gözlenen fiziksel gelişmeler ile karşılaşılması olası sakatlıklar ve önleme stratejileri, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 15-46.
  • Referans9 Özen, N. S., Albuz, A. (2017). Flüt Eğitiminde Ton Kavramının İncelenmesi, Fine Arts, ISSN:1308 7290.
  • Referans10 Thackstone, C. E. (2014). Developing artistry via thoughtful practise: a method book for ıntermediate flute students. A Lecture Document, Presented To The School Of Music And Dance In Partial Fulfillment Of The Requirements For The Degree Of Doctor Of Musical Arts.
  • Referans11 Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi. Evrensel Müzikevi Yayınları, Ankara.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

M. Ayça Önal 0000-0001-9225-8356

Publication Date June 30, 2022
Submission Date January 19, 2022
Acceptance Date May 5, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Önal, M. A. (2022). FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ. Art-E Sanat Dergisi, 15(29), 252-264. https://doi.org/10.21602/sduarte.1060126
AMA Önal MA. FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ. Art-e. June 2022;15(29):252-264. doi:10.21602/sduarte.1060126
Chicago Önal, M. Ayça. “FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ”. Art-E Sanat Dergisi 15, no. 29 (June 2022): 252-64. https://doi.org/10.21602/sduarte.1060126.
EndNote Önal MA (June 1, 2022) FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ. Art-e Sanat Dergisi 15 29 252–264.
IEEE M. A. Önal, “FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ”, Art-e, vol. 15, no. 29, pp. 252–264, 2022, doi: 10.21602/sduarte.1060126.
ISNAD Önal, M. Ayça. “FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ”. Art-e Sanat Dergisi 15/29 (June 2022), 252-264. https://doi.org/10.21602/sduarte.1060126.
JAMA Önal MA. FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ. Art-e. 2022;15:252–264.
MLA Önal, M. Ayça. “FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 15, no. 29, 2022, pp. 252-64, doi:10.21602/sduarte.1060126.
Vancouver Önal MA. FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ. Art-e. 2022;15(29):252-64.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.