Postmodern social theory, as in every field, exhibits a libertarian approach in fashion and approaches critically the principles of beauty, body and design. In the postmodern era we are in, fashion has the power to govern the individual more than any other period with its so-called freedom and sanctification of consumption. The basic research questions of this study are as follows: How does the post-modern era we are in affect the fashion phenomenon and fashion design? What tools does fashion use to guide the individual? How do fashion designers develop their design practices in this period? Within the scope of these questions, the aim of the research is to examine and discuss the concepts that emerged from the union of postmodernism and fashion, and the impact of this union on fashion design and fashion designers from a broad and holistic perspective. In this context, the consumption tools, identity and body concepts that postmodernism constructs the individual through fashion were examined through literature research in the study. How these concepts are used by famous designers in fashion design practice is presented with examples. The study is original in that it examines the transformation experienced by fashion from a broad perspective and presents the emerging concepts in a holistic manner.
Fashion Phenomenon Fashion Design Consumption Identity Postmodern Fashion Design
Postmodern toplum teorisi her alanda olduğu gibi modada da özgürlükçü bir yaklaşım sergileyerek güzellik, beden ve tasarım prensiplerine eleştirel yaklaşmaktadır. İçinde bulunduğumuz postmodern çağda moda, sözde özgürlük ve tüketim kutsaması ile diğer tüm dönemlerden baskın olarak bireyi yönetme gücüne sahiptir. Bu çalışmanın temel araştırma soruları şöyledir: İçinde bulunduğumuz modernizm sonrası dönem moda olgusunu ve moda tasarımını nasıl etkilemektedir? Moda bireyi yönlendirirken hangi araçları kullanmaktadır? Bu dönemde moda tasarımcıları tasarım pratiklerini nasıl geliştirmektedir? Bu sorular kapsamında araştırmanın amacı postmodernizm ve modanın birlikteliğinden ortaya çıkan kavramları, bu birlikteliğin moda tasarımına ve moda tasarımcılarına etkisini geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile irdelemek ve tartışmaktır. Bu bağlamda çalışmada postmodernizmin moda üzerinden bireyi inşa ettiği tüketim araçları, kimlik ve beden kavramları literatür araştırması ile incelenmiştir. Bu kavramların moda tasarımı pratiğinde ünlü tasarımcılar tarafından nasıl kullanıldığı örneklerle sunulmuştur. Çalışma modanın yaşadığı dönüşümü geniş bir perspektiften ele alarak, ortaya çıkan kavramları bütüncül olarak sunması yönüyle özgündür.
Moda Olgusu Moda Tasarımı Tüketim Kimlik Postmodern Moda Tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Plastik Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |