Research Article
BibTex RIS Cite

Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar

Year 2021, , 223 - 238, 30.06.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.883648

Abstract

Günümüz sanat anlayışında teknoloji ve sanat ilişkisi, teknolojinin insan yaşamı üzerindeki hakimiyeti ile paralellik gösteren bir yapıya bürünmüştür. Gelişen teknoloji, birçok unsuru dijitalleştirdiği gibi sanatta da kullanım aracı olarak ele alınılması kaçınılmaz olmuştur. Bu durum sonucunda yeni deneyimler ortaya koyması açısından önemli olan “dijital sanat” kavramı ortaya çıkmış olup, beraberinde birçok yeniliği de getirmiştir. Disiplinlerarası sanat anlayışına yeni bir bakış açısı ile dijital ortamı mekan ile bütünleştirip, mekan algısını değiştirerek yeni bir boyuta taşımıştır. Bu çalışmada Dünyanın çeşitli yerlerinde oluşturulan dijital enstalasyon örnekleri ve farklı bakış açıları incelenmiştir.

Thanks

Gerekli Dosyalar yüklenmiştir. Teşekkürler.

References

  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). “Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları”, Akademik Bilişim, s.1-6.
  • Çokokumuş, B. (2012). International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education- 2012, volume 1, issue 3.
  • Elias, N. (2017). Uygarlık Süreci, 10. Basım, İstanbul: İletişim yayınları.
  • Kutup, N. (2010). “İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve Net.art”, Muğla Üniversitesi XII.
  • Kwon, M. (2002). One Place After Another-Site-Spesific Art and Loational Identitiy, London: The Mit Press.
  • Lenoir, Tim (2000), “All But War is Simulation: The Military-Entertainment Complex”, Configurations 8: 289-335.
  • Moran, L. (2003). What is Installation Art, What is Series, Press of Irish Modern Art Museum.
  • Wilson, Michael. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? 21. yüzyıl sanatını yaşamak, Hayalperest yayınları.
  • Woolley, Benjamin (1992), Virtual Worlds, Oxford: Blackwell.
  • “Vahiy Kitabı”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • “Jonah”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • Görsel 1. ENIAC (Electronic Numerator Integrator Analyzer and Computer) https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Eniac.jpg, Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 2. Anna Zhilyaeva, 3 boyutlu dijital Çizim (VR), 2020, https://fahrenheitmagazine.com/life-style/tecnologia/anna-zhilyaeva-el-arte-de-pintar-con-realidad-virtual Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 3. Miguel Chevalier, 2014, “Magic Carpets” (Büyülü Halılar) 2014, Dijital Enstalasyon, İtalya. https://www.annamonteverdi.it/digital/miguel-chevalier-digital-artist/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 4. Miguel Chevalier, “Trans-Natures”, 2015. https://medium.com/@janiquelaudouar/retour-au-jardin-fran%C3%A7ois-orne-317f9413afc9, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 5. Rafael Lozano-Hemmer, “Airborne Newscast”, Etkileşimli Mekan, 2013. https://macm.org/en/exhibitions/rafael-lozano-hemmer-unstable-presence/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 6. Tsang Kin- Wah, Dördüncü Mühür- O Gayesiz ve O İkinci Defa Ölmek İstiyor, Dijital Enstelasyon,2010. https://blog.peramuzesi.org.tr/wp-content/uploads/2017/10/Bienal_18F.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 7. Tsang Kin-Wah, “In The End Is The Word”,2016. https://artssummary.files.wordpress.com/2016/11/talesinstall-tsangkinwah.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 8. Japanese collective teamLab müzesi, Dijital Enstalasyon, Tokyo, 2018. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 9. Toshiyuki Inoko, 2018‘Crystal Universe’, Etkileşimli mekan. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 10. Susan Hiller,2000, “Witness” (Tanık), (Tate Britain Installation shot) Audio-sculpture, https://www.timeshighereducation.com/features/culture/the-pick-susan-hiller/415159.article, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 11. Dimoda Müzesi (sanal müze) https://www.creativeapplications.net/environment/everything-old-is-new-again-dimoda-a-digital-native-platform-for-digital-art/, Erişim tarihi: 18.01.2019.

DIGITAL INSTALLATION AND INTERACTIVE SPACES

Year 2021, , 223 - 238, 30.06.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.883648

Abstract

References

  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). “Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları”, Akademik Bilişim, s.1-6.
  • Çokokumuş, B. (2012). International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education- 2012, volume 1, issue 3.
  • Elias, N. (2017). Uygarlık Süreci, 10. Basım, İstanbul: İletişim yayınları.
  • Kutup, N. (2010). “İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve Net.art”, Muğla Üniversitesi XII.
  • Kwon, M. (2002). One Place After Another-Site-Spesific Art and Loational Identitiy, London: The Mit Press.
  • Lenoir, Tim (2000), “All But War is Simulation: The Military-Entertainment Complex”, Configurations 8: 289-335.
  • Moran, L. (2003). What is Installation Art, What is Series, Press of Irish Modern Art Museum.
  • Wilson, Michael. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? 21. yüzyıl sanatını yaşamak, Hayalperest yayınları.
  • Woolley, Benjamin (1992), Virtual Worlds, Oxford: Blackwell.
  • “Vahiy Kitabı”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • “Jonah”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • Görsel 1. ENIAC (Electronic Numerator Integrator Analyzer and Computer) https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Eniac.jpg, Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 2. Anna Zhilyaeva, 3 boyutlu dijital Çizim (VR), 2020, https://fahrenheitmagazine.com/life-style/tecnologia/anna-zhilyaeva-el-arte-de-pintar-con-realidad-virtual Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 3. Miguel Chevalier, 2014, “Magic Carpets” (Büyülü Halılar) 2014, Dijital Enstalasyon, İtalya. https://www.annamonteverdi.it/digital/miguel-chevalier-digital-artist/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 4. Miguel Chevalier, “Trans-Natures”, 2015. https://medium.com/@janiquelaudouar/retour-au-jardin-fran%C3%A7ois-orne-317f9413afc9, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 5. Rafael Lozano-Hemmer, “Airborne Newscast”, Etkileşimli Mekan, 2013. https://macm.org/en/exhibitions/rafael-lozano-hemmer-unstable-presence/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 6. Tsang Kin- Wah, Dördüncü Mühür- O Gayesiz ve O İkinci Defa Ölmek İstiyor, Dijital Enstelasyon,2010. https://blog.peramuzesi.org.tr/wp-content/uploads/2017/10/Bienal_18F.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 7. Tsang Kin-Wah, “In The End Is The Word”,2016. https://artssummary.files.wordpress.com/2016/11/talesinstall-tsangkinwah.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 8. Japanese collective teamLab müzesi, Dijital Enstalasyon, Tokyo, 2018. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 9. Toshiyuki Inoko, 2018‘Crystal Universe’, Etkileşimli mekan. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 10. Susan Hiller,2000, “Witness” (Tanık), (Tate Britain Installation shot) Audio-sculpture, https://www.timeshighereducation.com/features/culture/the-pick-susan-hiller/415159.article, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 11. Dimoda Müzesi (sanal müze) https://www.creativeapplications.net/environment/everything-old-is-new-again-dimoda-a-digital-native-platform-for-digital-art/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Semih Çınar 0000-0001-5942-3241

Özkan Köse 0000-0002-9353-9149

Publication Date June 30, 2021
Submission Date February 20, 2021
Acceptance Date June 12, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Çınar, S., & Köse, Ö. (2021). Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar. Art-E Sanat Dergisi, 14(27), 223-238. https://doi.org/10.21602/sduarte.883648
AMA Çınar S, Köse Ö. Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar. Art-e. June 2021;14(27):223-238. doi:10.21602/sduarte.883648
Chicago Çınar, Semih, and Özkan Köse. “Dijital Kurulumlar Ve Etkileşimli Mekanlar”. Art-E Sanat Dergisi 14, no. 27 (June 2021): 223-38. https://doi.org/10.21602/sduarte.883648.
EndNote Çınar S, Köse Ö (June 1, 2021) Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar. Art-e Sanat Dergisi 14 27 223–238.
IEEE S. Çınar and Ö. Köse, “Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar”, Art-e, vol. 14, no. 27, pp. 223–238, 2021, doi: 10.21602/sduarte.883648.
ISNAD Çınar, Semih - Köse, Özkan. “Dijital Kurulumlar Ve Etkileşimli Mekanlar”. Art-e Sanat Dergisi 14/27 (June 2021), 223-238. https://doi.org/10.21602/sduarte.883648.
JAMA Çınar S, Köse Ö. Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar. Art-e. 2021;14:223–238.
MLA Çınar, Semih and Özkan Köse. “Dijital Kurulumlar Ve Etkileşimli Mekanlar”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 14, no. 27, 2021, pp. 223-38, doi:10.21602/sduarte.883648.
Vancouver Çınar S, Köse Ö. Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar. Art-e. 2021;14(27):223-38.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.