Toplumun görsellik üzerinden pazarlanan hayali karakterlere olan
düşkünlüğü sonucunda dünyanın hemen her yerinde insanların hayali
kahramanlara ve/veya kurtarıcılara olan bir düşkünlüğü bilinmektedir.
Ne zaman darda kalınsa bir kahramanın çıkıp gelip bizleri kurtaracağını
düşünmüşüzdür. Rus Masalları üzerine inceleme yapan Vlademir Propp,
hemen her masalda bir kahramanın bir sorunun bir sıkıntının
oluşumunda varlığına vurgulama yapmaktadır. Rüyalarımızın,
fantezilerimizin hatta masallarımızın görselleştirilmiş dili olan sinema
sanatı da işit-görsel-ilüzyonif yapısı üzerinden bize hikayeler
anlatmaktadır. Nitekim sinema sanatı aracılığıyla düş pazarlayan
“görünmez sihirli eller” önceleri topluma “beyaz atlı prens” masalı
üzerinden yaklaşıp fakir kız-zengin erkek ya da tam tersi söylemler
üzerinden yine birden olmadık zaman çıkıp gelen kurtarıcıyı
sunmuşlardı.
Toplumun görsellik üzerinden pazarlanan hayali karakterlere olan düşkünlüğü sonucunda dünyanın hemen her yerinde insanların hayali kahramanlara ve/veya kurtarıcılara olan bir düşkünlüğü bilinmektedir. Ne zaman darda kalınsa bir kahramanın çıkıp gelip bizleri kurtaracağını düşünmüşüzdür. Rus Masalları üzerine inceleme yapan Vlademir Propp, hemen her masalda bir kahramanın bir sorunun bir sıkıntının oluşumunda varlığına vurgulama yapmaktadır. Rüyalarımızın, fantezilerimizin hatta masallarımızın görselleştirilmiş dili olan sinema sanatı da işit-görsel-ilüzyonif yapısı üzerinden bize hikayeler anlatmaktadır. Nitekim sinema sanatı aracılığıyla düş pazarlayan “görünmez sihirli eller” önceleri topluma “beyaz atlı prens” masalı
üzerinden yaklaşıp fakir kız-zengin erkek ya da tam tersi söylemler üzerinden yine birden olmadık zaman çıkıp gelen kurtarıcıyı sunmuşlardı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Editörden |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7 |