Research Article
BibTex RIS Cite

J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler

Year 2017, Volume: 10 Issue: 20, 827 - 843, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.343135

Abstract

Öz

Bu çalışmada, Johann Sebastian
Bach (1685- 1750)’ ın “ İyi Düzenlenmiş Klavye İçin 48 Prelüd ve Füg” adlı
eserinin e
ğitsel hedeflere uygunluğunun
saptanması kapsamında Fa Minör BWV 881 Nolu Prelüd ve Füg’ün müziksel analizi
yapılmış ve piyano eğitimi bakımından eğitici özelliklerinin ortaya konulması
amaçlanmıştır.

Genel bir bakışla,
“İyi Düzenlenmiş Klavye İçin 48 Prelüd ve Füg” ün e
ğitsel
amaçlarla yaz
ılmış bir
eser olmas
ı, prelüd ve füg formu niteliği
ta
şıması, ayrıca
piyano eğitiminde teknik bir başyap
ıt olarak
ele al
ınıyor olması
gibi nedenlerle, piyano literatürünün temel yap
ı taşlarından
biri olduğu kabul edilmektedir.  “İyi
Düzenlenmiş Klavye İçin 48 Prelüd ve Füg” Barok müzi
ğin
stilistik, polifonik ve kompozisyon özelliklerinin öğretiminde, tematik yap
ı
ve tema takibinin, iki el koordinasyonunun, parti duyurabilme ile müzikal
seslendirme vb. gibi önceden edinilmi
ş becerilerin
geli
ştirilmesinde, analiz yaparak eser çalışma
al
ışkanlığının
kazan
ılmasında
önemli bir e
ğitim aracı olduğu
daha önce yapılan birçok araştırmada ortaya konulmuştur.

Bu araştırmanın konusu ve
kapsamı gereği, tarama tekniğinden yararlanılmış,
örneklem olarak seçilen eserin müziksel ve eğitsel açıdan analizleri yapılarak incelenmiştir. Çalışma
sonunda bu ve albümdeki diğer eserlerin öğretme- öğrenme sürecinde izlenecek
yöntemlere ilişkin öneriler oluşturulmuştur.









Anahtar Kelimeler: J.S.Bach,
Prelüd ve Füg, müziksel analiz, piyano eğitimi.

References

  • Kaynakça Aktüze, İ. (2010). Müziği Anlamak Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Altar, C. M. (1993). “Barok Sanat, Barok Müzik ve J. S. Bach Üzerine Araştırma ve İncelemeler (2)”, Ders Notları, http://cevadmemduhaltar.com/barok-sanat-2.html /, Erişim Tarihi: 30.09.2017.
  • Бодки, Э. “Bodki, E.” (1993)., Интерпретация клавирных произведений И.С.БАХА “İnterpretatsiya klavirnıh proizvedeniy İ.S. BAHA.” (J.S. Bach’ın klavir eserlerinin yorumu.). Москва “Moskova”: Издательство Музыка. “İzdatelstva Muzıka.”. (Müzik Yayınları)
  • Cangal, N. (2004). Müzik Formları, Ankara: Arkadaş Yayınevi
  • Devrim, S. At, (2007). J. S. Bach 48 Prelüd- Füg, İstanbul: Bu yayınevi
  • Erdal, B, (2003). Barok Dönemdeki Türler ve Biçimlerin Biçim Bilgisi İçindeki Yeri ve Biçim Bilgisi Dersinin Gerekliliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Eskioğlu, I. (2003). “Johann Sebastian Bach’ın Envansiyonları’nın Piyano Eğitimi Dağarcığındaki Önemi ve Bu Yapıtların İncelenmesi”, Müzik Sempozyumu, 30 – 31 Ekim. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Kaya, D. (2009). Johan Sebastian Bach’ın “Füg Formları” nın ve “Füg Sanatı” Adlı Eserinin Barok Dönemi Müzik Anlayışına Göre İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Koray, F. (1957). Müzik Formları, İstanbul: Maarif Basımevi Öğretmen Kitapları, s. 62.
  • Мильштейн. Я.” Milşteyn. Ya” (1967). Хорошо темперированный клавир И. С. БАХА и особенности его исполнения, “Haroşiy temperiravannıy klavir İ.S. BAHA i asobennasti evo ispalneniya”, ( Bah’ın iyi düzenlenmiş klavye için eserleri ve onların icra özellikleri), Москва “Moskova”: Издательство Музыка. “İzdatelstva Muzıka” (Müzik Yayınları),
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Usmanbaş, İ. (1974). Müzikte Biçimler, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi Devlet Konservatuvarı Yayınları.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 20, 827 - 843, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.343135

Abstract

References

  • Kaynakça Aktüze, İ. (2010). Müziği Anlamak Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Altar, C. M. (1993). “Barok Sanat, Barok Müzik ve J. S. Bach Üzerine Araştırma ve İncelemeler (2)”, Ders Notları, http://cevadmemduhaltar.com/barok-sanat-2.html /, Erişim Tarihi: 30.09.2017.
  • Бодки, Э. “Bodki, E.” (1993)., Интерпретация клавирных произведений И.С.БАХА “İnterpretatsiya klavirnıh proizvedeniy İ.S. BAHA.” (J.S. Bach’ın klavir eserlerinin yorumu.). Москва “Moskova”: Издательство Музыка. “İzdatelstva Muzıka.”. (Müzik Yayınları)
  • Cangal, N. (2004). Müzik Formları, Ankara: Arkadaş Yayınevi
  • Devrim, S. At, (2007). J. S. Bach 48 Prelüd- Füg, İstanbul: Bu yayınevi
  • Erdal, B, (2003). Barok Dönemdeki Türler ve Biçimlerin Biçim Bilgisi İçindeki Yeri ve Biçim Bilgisi Dersinin Gerekliliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Eskioğlu, I. (2003). “Johann Sebastian Bach’ın Envansiyonları’nın Piyano Eğitimi Dağarcığındaki Önemi ve Bu Yapıtların İncelenmesi”, Müzik Sempozyumu, 30 – 31 Ekim. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Kaya, D. (2009). Johan Sebastian Bach’ın “Füg Formları” nın ve “Füg Sanatı” Adlı Eserinin Barok Dönemi Müzik Anlayışına Göre İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Koray, F. (1957). Müzik Formları, İstanbul: Maarif Basımevi Öğretmen Kitapları, s. 62.
  • Мильштейн. Я.” Milşteyn. Ya” (1967). Хорошо темперированный клавир И. С. БАХА и особенности его исполнения, “Haroşiy temperiravannıy klavir İ.S. BAHA i asobennasti evo ispalneniya”, ( Bah’ın iyi düzenlenmiş klavye için eserleri ve onların icra özellikleri), Москва “Moskova”: Издательство Музыка. “İzdatelstva Muzıka” (Müzik Yayınları),
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Usmanbaş, İ. (1974). Müzikte Biçimler, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi Devlet Konservatuvarı Yayınları.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Rasim Erol Demirbatır

Nilüfer Özer This is me

Publication Date December 31, 2017
Submission Date October 12, 2017
Acceptance Date December 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 20

Cite

APA Demirbatır, R. E., & Özer, N. (2017). J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler. Art-E Sanat Dergisi, 10(20), 827-843. https://doi.org/10.21602/sduarte.343135
AMA Demirbatır RE, Özer N. J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler. Art-e. December 2017;10(20):827-843. doi:10.21602/sduarte.343135
Chicago Demirbatır, Rasim Erol, and Nilüfer Özer. “J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd Ve Fügünün Analizi Ve Eğitsel Açıdan Öneriler”. Art-E Sanat Dergisi 10, no. 20 (December 2017): 827-43. https://doi.org/10.21602/sduarte.343135.
EndNote Demirbatır RE, Özer N (December 1, 2017) J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler. Art-e Sanat Dergisi 10 20 827–843.
IEEE R. E. Demirbatır and N. Özer, “J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler”, Art-e, vol. 10, no. 20, pp. 827–843, 2017, doi: 10.21602/sduarte.343135.
ISNAD Demirbatır, Rasim Erol - Özer, Nilüfer. “J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd Ve Fügünün Analizi Ve Eğitsel Açıdan Öneriler”. Art-e Sanat Dergisi 10/20 (December 2017), 827-843. https://doi.org/10.21602/sduarte.343135.
JAMA Demirbatır RE, Özer N. J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler. Art-e. 2017;10:827–843.
MLA Demirbatır, Rasim Erol and Nilüfer Özer. “J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd Ve Fügünün Analizi Ve Eğitsel Açıdan Öneriler”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 10, no. 20, 2017, pp. 827-43, doi:10.21602/sduarte.343135.
Vancouver Demirbatır RE, Özer N. J. S. Bach’ın Bwv 881 Fa Minör Prelüd ve Fügünün Analizi ve Eğitsel Açıdan Öneriler. Art-e. 2017;10(20):827-43.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.