“Yeni medya kavramı; cep telefonları, dijital
kameralar, internet uygulamaları, mp3 çalarlar, dokunmatik radyolar, dijital
televizyonlar gibi dijital iletişim araçlarına işaret eder” (Laughey, 2010:
158). Bu mecraların günümüzde kullanılan “Yeni Medya” olgusu LED ekranlardır.
Küresel mecrada LED ekranların kullanımı son yıllarda yaygınlaşmaya
başlamıştır. Böylelikle, artık “eski medya” öğesi olan Bilbordların durağan
grafiksel özelliği hareketli ve etkileşimli bir yapıya çevrilmiştir. Bu
evrim/dönüşüm uzak mesafelerden dahi grafik ürünlere erişimi sağlamıştır. Artık
şirketler, kurumlar veya kişiler çeşitli ajanslar ile irtibat halinde olup
tanıtımlarını en kısa sürede ve daha uygun şartlarda halledebilmektedir. Bu
yazıda, kısaca, billboardların LED ekranlara evrilmesine ve kullanılan dijital
ekranların örneklerine değinilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 21, 2019 |
Acceptance Date | December 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 24 |