Other
BibTex RIS Cite

Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı

Year 2019, Volume: 12 Issue: 24, 524 - 541, 31.12.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.594784

Abstract

“Yeni medya kavramı; cep telefonları, dijital
kameralar, internet uygulamaları, mp3 çalarlar, dokunmatik radyolar, dijital
televizyonlar gibi dijital iletişim araçlarına işaret eder” (Laughey, 2010:
158). Bu mecraların günümüzde kullanılan “Yeni Medya” olgusu LED ekranlardır.
Küresel mecrada LED ekranların kullanımı son yıllarda yaygınlaşmaya
başlamıştır. Böylelikle, artık “eski medya” öğesi olan Bilbordların durağan
grafiksel özelliği hareketli ve etkileşimli bir yapıya çevrilmiştir. Bu
evrim/dönüşüm uzak mesafelerden dahi grafik ürünlere erişimi sağlamıştır. Artık
şirketler, kurumlar veya kişiler çeşitli ajanslar ile irtibat halinde olup
tanıtımlarını en kısa sürede ve daha uygun şartlarda halledebilmektedir. Bu
yazıda, kısaca, billboardların LED ekranlara evrilmesine ve kullanılan dijital
ekranların örneklerine değinilecektir.

References

  • KaynakçaHeller, Steven ve Seymour Chwast (1988), Graphic Style: From Victorian to Post Modern, Abrams Publishing, USA.Laughey, Dan (2010), Medya Çalışmaları, Teoriler ve Yaklaşımlar, Çeviren: Ali Toprak, Can Matbaası, Kalkeon Yayınları, İstanbul.Meggs, Philip B. (1998), A History of Graphic Design, 3. Edition, Wiley Publishing, New York.Özçetin, Burak (2018), Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları, İstanbul.Swann, Cal. (1991). Language & Typography, Van Nostrand Reinhold, New York.
  • İnternet Kaynakçasıhttp://creatingclever.com/ad-has-secret-message-only-for-children/https://variety.com/2017/film/columns/how-blade-runner-became-a-geek-metaphor-for-art-1202583468/https://www.bilgiustam.com/led-lambalarin-icadi-ve-kullanim-alanlari/https://www.dreamstime.com/new-york-city-manhattan-apr-evening-view-nyc-times-square-lights-screens-buildings-fashion-boutiques-led-billboards-skyscrapers-image114657638https://www.google.com/searchhttps://www.youtube.com/watch?v=IR7g-zxiQLA
Year 2019, Volume: 12 Issue: 24, 524 - 541, 31.12.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.594784

Abstract

References

  • KaynakçaHeller, Steven ve Seymour Chwast (1988), Graphic Style: From Victorian to Post Modern, Abrams Publishing, USA.Laughey, Dan (2010), Medya Çalışmaları, Teoriler ve Yaklaşımlar, Çeviren: Ali Toprak, Can Matbaası, Kalkeon Yayınları, İstanbul.Meggs, Philip B. (1998), A History of Graphic Design, 3. Edition, Wiley Publishing, New York.Özçetin, Burak (2018), Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları, İstanbul.Swann, Cal. (1991). Language & Typography, Van Nostrand Reinhold, New York.
  • İnternet Kaynakçasıhttp://creatingclever.com/ad-has-secret-message-only-for-children/https://variety.com/2017/film/columns/how-blade-runner-became-a-geek-metaphor-for-art-1202583468/https://www.bilgiustam.com/led-lambalarin-icadi-ve-kullanim-alanlari/https://www.dreamstime.com/new-york-city-manhattan-apr-evening-view-nyc-times-square-lights-screens-buildings-fashion-boutiques-led-billboards-skyscrapers-image114657638https://www.google.com/searchhttps://www.youtube.com/watch?v=IR7g-zxiQLA
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Anıl Sarıkavak 0000-0002-9270-2223

Publication Date December 31, 2019
Submission Date July 21, 2019
Acceptance Date December 10, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 12 Issue: 24

Cite

APA Sarıkavak, A. (2019). Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı. Art-E Sanat Dergisi, 12(24), 524-541. https://doi.org/10.21602/sduarte.594784
AMA Sarıkavak A. Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı. Art-e. December 2019;12(24):524-541. doi:10.21602/sduarte.594784
Chicago Sarıkavak, Anıl. “Yeni Medyada İletişim Aracı Veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı”. Art-E Sanat Dergisi 12, no. 24 (December 2019): 524-41. https://doi.org/10.21602/sduarte.594784.
EndNote Sarıkavak A (December 1, 2019) Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı. Art-e Sanat Dergisi 12 24 524–541.
IEEE A. Sarıkavak, “Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı”, Art-e, vol. 12, no. 24, pp. 524–541, 2019, doi: 10.21602/sduarte.594784.
ISNAD Sarıkavak, Anıl. “Yeni Medyada İletişim Aracı Veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı”. Art-e Sanat Dergisi 12/24 (December 2019), 524-541. https://doi.org/10.21602/sduarte.594784.
JAMA Sarıkavak A. Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı. Art-e. 2019;12:524–541.
MLA Sarıkavak, Anıl. “Yeni Medyada İletişim Aracı Veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 12, no. 24, 2019, pp. 524-41, doi:10.21602/sduarte.594784.
Vancouver Sarıkavak A. Yeni Medyada İletişim Aracı veya Ortamı Olarak Ledboardların Kullanımı. Art-e. 2019;12(24):524-41.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.