Günümüzde bilgiye daha hızlı ulaşma isteğine bağlı olarak kurum/kuruluş ya da kişisel markaların sosyal medya hesaplarına ulaşmanın kolaylığı sonucunda web sitelerine görsel ve işlevsel anlamda daha fazla sorumluluk düşmektedir. Web sitelerinde bilgiye daha hızlı ulaşmak ve yararlı linklere yönlendirilmek isteyen site ziyaretçileri ihtiyaçlarına daha hızlı cevap veren alanlara ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyaçlara en iyi cevap verebilen alan ise eylem çağrıları, kayıt formları, sosyal medya hesabı bağlantıları gibi sitenin daha ayrıntılı içeriklerini kapsayan footer (alt bilgi) alanlarıdır.
İşlevsel ve etkili bir şekilde tasarlanan bir footer alanı, ziyaretçiye site sahibi kurum/kuruluş ya da kişinin, işini “başından sonuna” özenli ve profesyonel bir şekilde yaptığı mesajını da vermektedir. Bu yüzden web siteleri tasarlanırken bu alanın tasarımının göz ardı edilmemesi gerekmektedir. Bu çalışmanın, web ara yüzlerindeki footer alanlarının önemi ile birlikte içeriklerinin daha etkili sunumu için web arayüz tasarımcılarına bir rehber olması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Derleme Makale |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | March 15, 2020 |
Acceptance Date | June 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 25 |