Research Article
BibTex RIS Cite

21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Year 2022, Volume: 15 Issue: 29, 50 - 68, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1079026

Abstract

Milli Eğitim Bakanlığının 2023 vizyonunda vurgulanan 21. Yüzyıl becerilerinin eğitim programlarında yer alması hususundan hareketle 21. yüzyıl becerilerinin Müzik Dersi Öğretim Programı’nda ne derecede yer bulduğunun ortaya koyulması önem arz etmektedir. Bu araştırma ile 2018 yılında yenilenmiş olan Müzik Dersi Öğretim Programı’ndaki (İlkokul-Ortaokul) kazanımların, 21. Yüzyıl becerilerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Çalışmada kullanılan veriler doküman incelemesi yapılarak elde edilmiştir. Araştırmada Müzik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların tamamı içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi yapılırken kazanımların P21’in çerçevesinde yer alan ana beceriler ve bu ana becerilerin içesinde yer alan alt becerilere uygunluğu dikkate alınmıştır. Bu bağlamda tüm sınıflar düzeyinde toplam 179 kazanım, Müzik Dersi Öğretim Programındaki öğrenme alanları ekseninde alt temalara ayrılmıştır ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda müzik dersi öğretim programında yer alan kazanımların 21. Yüzyıl becerilerini yeterli düzeyde yansıtmadığı ve becerilerin kazanımlara dağılımında her hangi bir dengenin gözetilmediği belirlenmiştir.

References

  • Aksu, C. (2018). 2017 İlkokul-Ortaokul Müzik Öğretim Programı Geliştirme Sürecindeki Taslak - Esas ve Revize Programların Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Electronic Turkish Studies, Sayı 13(11), s. 91–110....
  • Albuz, A. & Demirci, B. (2018). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ile 2018 İlkokul ve Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılmalı Kuramsal Çerçeve Analizi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı (41) , s. 86-96.
  • Albuz, A. & Demirel, S. (2019). 2009 Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ile 2018 Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılmalı Kuramsal Çerçeve Analizi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı (42) , s.146-156.
  • Aygün, Ş. S. , Atalay, N. , Kılıç, Z. & Yaşar, S. (2016). Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 40 (40) , s. 160-175.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası Çerçevelere Göre 21.Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Sisteminde Kazandırılması, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Sayı 7 (4), s.3112-3134.
Year 2022, Volume: 15 Issue: 29, 50 - 68, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1079026

Abstract

References

  • Aksu, C. (2018). 2017 İlkokul-Ortaokul Müzik Öğretim Programı Geliştirme Sürecindeki Taslak - Esas ve Revize Programların Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Electronic Turkish Studies, Sayı 13(11), s. 91–110....
  • Albuz, A. & Demirci, B. (2018). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ile 2018 İlkokul ve Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılmalı Kuramsal Çerçeve Analizi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı (41) , s. 86-96.
  • Albuz, A. & Demirel, S. (2019). 2009 Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ile 2018 Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılmalı Kuramsal Çerçeve Analizi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı (42) , s.146-156.
  • Aygün, Ş. S. , Atalay, N. , Kılıç, Z. & Yaşar, S. (2016). Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 40 (40) , s. 160-175.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası Çerçevelere Göre 21.Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Sisteminde Kazandırılması, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Sayı 7 (4), s.3112-3134.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yıldız Mutlu Yıldız 0000-0002-9150-7311

Early Pub Date June 29, 2022
Publication Date June 30, 2022
Submission Date February 25, 2022
Acceptance Date April 25, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 15 Issue: 29

Cite

APA Mutlu Yıldız, Y. (2022). 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI. Art-E Sanat Dergisi, 15(29), 50-68. https://doi.org/10.21602/sduarte.1079026
AMA Mutlu Yıldız Y. 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI. Art-e. June 2022;15(29):50-68. doi:10.21602/sduarte.1079026
Chicago Mutlu Yıldız, Yıldız. “21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI”. Art-E Sanat Dergisi 15, no. 29 (June 2022): 50-68. https://doi.org/10.21602/sduarte.1079026.
EndNote Mutlu Yıldız Y (June 1, 2022) 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI. Art-e Sanat Dergisi 15 29 50–68.
IEEE Y. Mutlu Yıldız, “21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI”, Art-e, vol. 15, no. 29, pp. 50–68, 2022, doi: 10.21602/sduarte.1079026.
ISNAD Mutlu Yıldız, Yıldız. “21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI”. Art-e Sanat Dergisi 15/29 (June 2022), 50-68. https://doi.org/10.21602/sduarte.1079026.
JAMA Mutlu Yıldız Y. 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI. Art-e. 2022;15:50–68.
MLA Mutlu Yıldız, Yıldız. “21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 15, no. 29, 2022, pp. 50-68, doi:10.21602/sduarte.1079026.
Vancouver Mutlu Yıldız Y. 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI. Art-e. 2022;15(29):50-68.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.