Bu çalışmada; sanatçı/araştırmacı tarafından daha önce yapılan sanatsal nesneler/ eserler, sanatın ve sanat eserinin sürdürülebilirliği noktasında tekrar ele alınarak değişim ve dönüşüm olanakları incelenmiştir. Kişisel olarak daha önceki yıllarda üretilen seramik eserler, biçimsel ve kavramsal değişikliklere uğratılmış, süreçler analiz edilerek raporlanmış olup, sanatsal ve uygulama araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bir yöntem belirlenmiştir. Çalışmanın bir diğer odağı ise, seramik malzemesinin, fiziksel ve kavramsal dönüşüm karşısındaki sanat nesnesi ve sanatçısı ile kurduğu ilişkinin bir tartışmasını yapmaktır. Bu makalede önerilen ve deneyimlenen; bu uygulamanın hem sanatçı hem de sanatçı/akademisyenler için bir çalışma metodu olarak ne gibi perspektifler oluşturabileceğinin incelenmesidir.
In this paper; the artistic objects/works made by the artist/researcher have been reconsidered in terms of the sustainability of the art and the artwork, and the possibilities of alteration and transformation have been examined. The ceramic works produced personally in previous years have been subjected to formal and conceptual alterations, the processes have been analyzed and reported, and a method using artistic and practiced research methods has been determined. Another focus of this paper is to discuss the relationship the ceramic material establishes with the art object opposing the physical and conceptual transformation and with its artist.What is recommended and experienced in this article is, examining what perspectives this practice can create as a working method for both artists and artists/academics.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | September 1, 2022 |
Acceptance Date | November 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 30 |