Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FORM ANALYSIS OF THE FRÉDERIC FRANÇOIS CHOPIN'S OP. 6 NO.1 MAZURKA

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 392 - 407, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1260242

Öz

The developments in the field of industry in the 19th century brought about changes in human life. This change manifested itself in music with the influence of the nationalism movement, and the composers reflected the longing and love they felt for their own culture and country in their works. Thus, some music has created a very strong connection between the composer and the culture of his country. This connection is seen in Chopin's music in the form of mazurkas. Mazurkas are a folk dance originated in the 16th century by the Mazurians living in the Mazovia region near Warsaw, Poland. Frederic François Chopin has made a great contribution to the Mazurka genre, which is still played and known in the instrument repertoire today, especially piano. F. F. Chopin, who mostly composed piano works, expressed his love of homeland, loyalty to his nation and his aspirations through his works on mazurka and polonaise genres. In this research, F. F. Chopin's Op. 6 No.1 Mazurka has been studied in detail in terms of form in order to assist the player in the musical expression of the piece.

Kaynakça

  • Akyol, E. D., Şenol Sakin, A. (2021). “R. Kreutzer Viyola Etüt Kitabında Bulunan 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi Ve Etüt Hakkında Öğretim Elemanı Görüşlerinin İncelenmesi”, Eurasian Journal of Music and Dance, Cilt: 18, s. 174-197.
  • Aliyeva, M. (2021). “Frederic Chopin’in Minyatürlerinde Mazurkalar”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı: 123, s. 206-224.
  • Ana-Marija, K. (2014). Die 4 Balladen von Frédéric Chopin. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Zagreb: University of Zagreb, Music Academy, Piano, Organ and Harpsichord Department.
  • Araz, D. G. (2011). Neo- Modal Akımda Armoni Anlayışı, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı Kompozisyon.
  • Araboğlu, A. (2009). Frederıc Chopın’in Nocturne’lerinin Form, Teknik ve İcra Yönünden İncelenmesi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem ve Teknikleri, 2. Basım, Ankara: Nobel Yayınları. Barutcu, M. E. (2022). Frederic Chopin'in Baladlarının Teknik Açıdan Çalışılmasına Yönelik Bir Model Önerisi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Brown, P. (1994). Frederic Chopin, Örebro: Libris Media AB.
  • Büke, A. (2018). Chopin – Tuşlara Adanmış Bir Yaşam, İstanbul: Can Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cangal, N. (2011). Müzik Formları, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Choi, Y. J. (2007). The Use of the Polish Folk Music Elements and the Fantasy Elements in the Polish Fantasy on Original Themes in G-Sharp Minor for Piano and Orchestra Opus. 19 By Ignacy Jan Paderewski, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Texas: University of North Texas.
  • Cintron, P. A. (2014). Analysis of Chopin’s Mazurkas and its Influence on Polish Cultural Nationalism, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Virginia: Liberty University.
  • Crowley, J. W. (2015). “Kate Chopin, Frederic Chopin, and the Music of the Future”, University of Illinois Press American Literary Realism, Cilt 47, Sayı 2, s.95-116.
  • Cook, N. (1987). A Guide to Musical Analysis, London: Oxford University Press.
  • Çavuş, T. (2021), Frederic Chopin’in Polonezlerinde Motif, Cümle ve Nüans Analizi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Dağlar, I. (2010). “Frederic Chopin’in Müzikal Stili”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, s.415-420.
  • Dağlı, H. A. (2016). “Frédéric François Chopin Mazurka Opus 24 no. 1 Form Analizi”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, Sayı 9, s.63-71.
  • Eigeldinger, J. J. (1989). Chopin: Pianist and Teacher as Seen by His Pupils. Çev. Naomi Shohet, London: Cambridge University Press.
  • Elivar, E. (2020). “Chopin'in Piyano Sonatları”. Etnomüzikoloji Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, s.105-125.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Frăţilă, L. (2021). ”An Analysis of the Piano Sonata in C Minor, Op. 4 By Frédérıc Chopin”. Studia Universitatis Babes-Bolyai, Cilt 66, Sayı 1, s.245-272. Hedley, A. (1949). The Master Musicians Chopin, London: J. M. Dent & Sons Ltd.
  • Hinson, M. (1993). Music For Piano And Orchestra: An Annotated Guide, Bloomington: Indiana University Press.
  • Huneker, J. (1966). Chopin: The Man and His Music, 1th Edition, New York: Dover Publications.
  • İlgar, M. K. (2022). “Ahmet Adnan Saygun’un Op.25 Anadolu’dan Adlı Piyano Süitinde Halk Müziği Unsurlarının Kullanımı”. Sahne ve Müzik Eğitim- Araştırma e-Dergisi, Cilt 8, Sayı 14, s.71-98.
  • Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Karaaslan, S., Özgür, Ü. (2021) “Müzik Öğretmeni Adaylarının Makamsal, Modal ve Tonal Dizi Bilgilerinin Karşılaştırılması”. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Sayı 38, s.407-421.
  • Karasowski, M. (1879). Frederic Chopin: His Life, Letters and Works, London: William Reeves Publishing.
  • Kelly, E. S. (1969). Chopin The Composer, New York: Cooper Square Publishers Inc.
  • Kijanowska, A. (2018). Embracing Folk Material and Finding The New Objectivity: Karol Syzmanowski’s Twenty Mazurkas Op. 50 and Two Mazurkas Op. 62, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Kim, J. W. (2015). An Analysis of J.S. Bach’s Partita in B Flat Major, BWV 825; W. A. Mozart’s Piano Sonata in D Major, K. 576; F. Chopin’s Mazurkas, Opus 17; A. Khachaturian’s Toccata: A Theoretical, Stylistic, And Historical Background, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manhattan: Kansas State University, School of Music, Theatre, and Dance.
  • Kurt, M. (2021). “Johannes Brahms’ ın F-Moll Op.120 No.1 Viyola Sonatının Form Bakımından İncelenmesi”. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, s.97-113.
  • Kuterdem, L. (2013). “Chopin'in G Bemol Majör İmpromptu’nun (Op. 51) Piyano Eğitimi Açısından Biçimsel ve Armonik Analizi”. Journal of Education and Future, Cilt 1, Sayı 4, s.127-134.
  • Lipinski, I. (2015). From Liszt to Victor Borge: A legacy of unique piano performances, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Illinois: Northwestern University.
  • McKay, C. (1999). Chopin and Poland, Lecture, Ontario: University of Guelph.
  • Mikuli, C. (1987). Mazurkas, New York: Dover Publications Inc.
  • Milewski, B. (1999). Chopin's Mazurkas and the Myth of the Folk. 19th- Century Music, Sayı 23, Cilt 2, s.113-135.
  • Milewski, B. (2002). The Mazurka and National Imaginings, Yayımlanmamış Doktora Tezi, New Jersey: Princeton University, Department of Music.
  • Oğan, F. ve Albuz, A. (2018). “F. Chopin Fa Minör Etütlerinin Analizi ve Piyanistik Açıdan İncelenmesi (Op. 25 No: 2 ve Op. 10 No: 9 Örnekleri)”, Asos Journal, Sayı. 80, s. 1-30.
  • Özgür, Ü. (2001). “Yunan Modlarından Ortaçağ (Kilise) Modlarına Modes to Medieaval”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 21, Cilt 2, s.169-178.
  • Persson, H., Wikman, B. ve Strandvik, B. (2005). Frederic Chopin- The Man, His Music and His Illness. Przeglad Lekarski, Sayı 62, s.321-325.
  • Petković, D. (2019), F. Chopin: Preludiji, Op. 28, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zagreb: Zagreb University, Piano, Organ and Harpsichord Department.
  • Samson, J. (1996). Chopin (Master Musicians), Oxford: Oxford University Press.
  • Say, A. (2004). Müzik Terimleri Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2010). Müzik Tarihi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2012). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (1996). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni: Müziğin Görkemli Yolculuğu, Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Schimmelrling, H. A. (1951). Folk dance music of the Slavic Nations, New York: Associated Music Publishers.
  • Sönmezöz, F. (2022). “Frédéric François Chopin'in Op. 40 No. 1 ‘Militaire’ Polonezinin Biçimsel Analizi”. Sanat Dergisi, Cilt 39, Sayı 1, s.67-76.
  • Springer, B. (2015). Nocturne: The Life and Music of Chopin, Yayımlanammış Lisans Tezi, California: Polytechnic State University, Faculty of the Music Department.
  • Süleymanoğlu, B. S. (2021). Fryderkyk Franciszek Chopin’in Polonezlerinin bestecinin müzikal anlayışı açısından incelenmesi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı.
  • Tomaszewski, M. D. K. (2015). Chopin: The Man, its Work, and its Resonance, çev. John Comber, Warsaw: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Walker, A. (2015). “The Message of a Pianist: Chopin’s Pedal Markings in Barcarolle F# Major Op. 60”. Intermezzo, Sayı 2, s.11-25.
  • Windakiewiczowa, H. (1926). Wzory ludowej muzyki polskiej w mazurkach Fryderyka Chopina, Studium muzykologiczne, Kraków: PAU
  • Witkowska-Zaremba, E. (2000). Versification, Syntax and Form in Chopin’s Mazurkas. Polish Music Journal, Sayı 3, Cilt 1.
  • Yüksel, M. (2018). “Şenkeryan Analiz: F. Chopin, Mazurka (Sol Minor) op. 67/2”, IX. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 10-12 Mayıs, Afyon: Matbaa-i Beka, s.423-434.

Fréderic François Chopin’in Op. 6 No.1 Mazurka Eserinin Form Analizi

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 392 - 407, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1260242

Öz

19. yüzyılda sanayi alanındaki gelişmeler insan yaşamında değişimi beraberinde getirmiştir. Bu değişim sanat dallarında olduğu gibi müzikte de kendini göstermiş Ulusalcılık akımının da etkisiyle besteciler kendi kültürüne ve ülkesine duyduğu özlemi, sevgiyi eserlerine yansıtmışlardır. Böylelikle bazı müzikler besteci ve ülkesinin kültürü arasında çok güçlü bir bağ oluşmasını sağlamıştır. Bu bağ Chopin’in müziklerinde mazurkalar şeklinde görülmektedir. Mazurkalar, 16. yy’da Polonya’nın Varşova kenti yakınlarındaki Mazovia bölgesinde yaşayan Mazurlar tarafından ortaya çıkarılmış bir halk dansıdır. Mazurka türünün günümüzde çalgı dağarında özellikle de piyano repertuvarında hala çalınıyor ve biliniyor olmasında Frederic François Chopin’in çok büyük katkısı vardır. Çoğunlukla piyano eserleri besteleyen F. F. Chopin, vatan sevgisini, ulusuna bağlılığını ayrıca özlemlerini mazurka ve polonez türleri üzerinde gerçekleştirdiği çalışmalarla ifade etmiştir. Bu araştırmada F. F. Chopin’in Op. 6 No.1 Mazurkası çalıcıya eserin müzikal ifadesinde yardımcı olması amacıyla formsal açıdan ayrıntılı incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akyol, E. D., Şenol Sakin, A. (2021). “R. Kreutzer Viyola Etüt Kitabında Bulunan 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi Ve Etüt Hakkında Öğretim Elemanı Görüşlerinin İncelenmesi”, Eurasian Journal of Music and Dance, Cilt: 18, s. 174-197.
  • Aliyeva, M. (2021). “Frederic Chopin’in Minyatürlerinde Mazurkalar”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı: 123, s. 206-224.
  • Ana-Marija, K. (2014). Die 4 Balladen von Frédéric Chopin. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Zagreb: University of Zagreb, Music Academy, Piano, Organ and Harpsichord Department.
  • Araz, D. G. (2011). Neo- Modal Akımda Armoni Anlayışı, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı Kompozisyon.
  • Araboğlu, A. (2009). Frederıc Chopın’in Nocturne’lerinin Form, Teknik ve İcra Yönünden İncelenmesi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem ve Teknikleri, 2. Basım, Ankara: Nobel Yayınları. Barutcu, M. E. (2022). Frederic Chopin'in Baladlarının Teknik Açıdan Çalışılmasına Yönelik Bir Model Önerisi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Brown, P. (1994). Frederic Chopin, Örebro: Libris Media AB.
  • Büke, A. (2018). Chopin – Tuşlara Adanmış Bir Yaşam, İstanbul: Can Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cangal, N. (2011). Müzik Formları, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Choi, Y. J. (2007). The Use of the Polish Folk Music Elements and the Fantasy Elements in the Polish Fantasy on Original Themes in G-Sharp Minor for Piano and Orchestra Opus. 19 By Ignacy Jan Paderewski, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Texas: University of North Texas.
  • Cintron, P. A. (2014). Analysis of Chopin’s Mazurkas and its Influence on Polish Cultural Nationalism, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Virginia: Liberty University.
  • Crowley, J. W. (2015). “Kate Chopin, Frederic Chopin, and the Music of the Future”, University of Illinois Press American Literary Realism, Cilt 47, Sayı 2, s.95-116.
  • Cook, N. (1987). A Guide to Musical Analysis, London: Oxford University Press.
  • Çavuş, T. (2021), Frederic Chopin’in Polonezlerinde Motif, Cümle ve Nüans Analizi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Dağlar, I. (2010). “Frederic Chopin’in Müzikal Stili”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, s.415-420.
  • Dağlı, H. A. (2016). “Frédéric François Chopin Mazurka Opus 24 no. 1 Form Analizi”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, Sayı 9, s.63-71.
  • Eigeldinger, J. J. (1989). Chopin: Pianist and Teacher as Seen by His Pupils. Çev. Naomi Shohet, London: Cambridge University Press.
  • Elivar, E. (2020). “Chopin'in Piyano Sonatları”. Etnomüzikoloji Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, s.105-125.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Frăţilă, L. (2021). ”An Analysis of the Piano Sonata in C Minor, Op. 4 By Frédérıc Chopin”. Studia Universitatis Babes-Bolyai, Cilt 66, Sayı 1, s.245-272. Hedley, A. (1949). The Master Musicians Chopin, London: J. M. Dent & Sons Ltd.
  • Hinson, M. (1993). Music For Piano And Orchestra: An Annotated Guide, Bloomington: Indiana University Press.
  • Huneker, J. (1966). Chopin: The Man and His Music, 1th Edition, New York: Dover Publications.
  • İlgar, M. K. (2022). “Ahmet Adnan Saygun’un Op.25 Anadolu’dan Adlı Piyano Süitinde Halk Müziği Unsurlarının Kullanımı”. Sahne ve Müzik Eğitim- Araştırma e-Dergisi, Cilt 8, Sayı 14, s.71-98.
  • Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Karaaslan, S., Özgür, Ü. (2021) “Müzik Öğretmeni Adaylarının Makamsal, Modal ve Tonal Dizi Bilgilerinin Karşılaştırılması”. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Sayı 38, s.407-421.
  • Karasowski, M. (1879). Frederic Chopin: His Life, Letters and Works, London: William Reeves Publishing.
  • Kelly, E. S. (1969). Chopin The Composer, New York: Cooper Square Publishers Inc.
  • Kijanowska, A. (2018). Embracing Folk Material and Finding The New Objectivity: Karol Syzmanowski’s Twenty Mazurkas Op. 50 and Two Mazurkas Op. 62, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Kim, J. W. (2015). An Analysis of J.S. Bach’s Partita in B Flat Major, BWV 825; W. A. Mozart’s Piano Sonata in D Major, K. 576; F. Chopin’s Mazurkas, Opus 17; A. Khachaturian’s Toccata: A Theoretical, Stylistic, And Historical Background, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manhattan: Kansas State University, School of Music, Theatre, and Dance.
  • Kurt, M. (2021). “Johannes Brahms’ ın F-Moll Op.120 No.1 Viyola Sonatının Form Bakımından İncelenmesi”. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, s.97-113.
  • Kuterdem, L. (2013). “Chopin'in G Bemol Majör İmpromptu’nun (Op. 51) Piyano Eğitimi Açısından Biçimsel ve Armonik Analizi”. Journal of Education and Future, Cilt 1, Sayı 4, s.127-134.
  • Lipinski, I. (2015). From Liszt to Victor Borge: A legacy of unique piano performances, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Illinois: Northwestern University.
  • McKay, C. (1999). Chopin and Poland, Lecture, Ontario: University of Guelph.
  • Mikuli, C. (1987). Mazurkas, New York: Dover Publications Inc.
  • Milewski, B. (1999). Chopin's Mazurkas and the Myth of the Folk. 19th- Century Music, Sayı 23, Cilt 2, s.113-135.
  • Milewski, B. (2002). The Mazurka and National Imaginings, Yayımlanmamış Doktora Tezi, New Jersey: Princeton University, Department of Music.
  • Oğan, F. ve Albuz, A. (2018). “F. Chopin Fa Minör Etütlerinin Analizi ve Piyanistik Açıdan İncelenmesi (Op. 25 No: 2 ve Op. 10 No: 9 Örnekleri)”, Asos Journal, Sayı. 80, s. 1-30.
  • Özgür, Ü. (2001). “Yunan Modlarından Ortaçağ (Kilise) Modlarına Modes to Medieaval”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 21, Cilt 2, s.169-178.
  • Persson, H., Wikman, B. ve Strandvik, B. (2005). Frederic Chopin- The Man, His Music and His Illness. Przeglad Lekarski, Sayı 62, s.321-325.
  • Petković, D. (2019), F. Chopin: Preludiji, Op. 28, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zagreb: Zagreb University, Piano, Organ and Harpsichord Department.
  • Samson, J. (1996). Chopin (Master Musicians), Oxford: Oxford University Press.
  • Say, A. (2004). Müzik Terimleri Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2010). Müzik Tarihi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2012). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (1996). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni: Müziğin Görkemli Yolculuğu, Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Schimmelrling, H. A. (1951). Folk dance music of the Slavic Nations, New York: Associated Music Publishers.
  • Sönmezöz, F. (2022). “Frédéric François Chopin'in Op. 40 No. 1 ‘Militaire’ Polonezinin Biçimsel Analizi”. Sanat Dergisi, Cilt 39, Sayı 1, s.67-76.
  • Springer, B. (2015). Nocturne: The Life and Music of Chopin, Yayımlanammış Lisans Tezi, California: Polytechnic State University, Faculty of the Music Department.
  • Süleymanoğlu, B. S. (2021). Fryderkyk Franciszek Chopin’in Polonezlerinin bestecinin müzikal anlayışı açısından incelenmesi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı.
  • Tomaszewski, M. D. K. (2015). Chopin: The Man, its Work, and its Resonance, çev. John Comber, Warsaw: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Walker, A. (2015). “The Message of a Pianist: Chopin’s Pedal Markings in Barcarolle F# Major Op. 60”. Intermezzo, Sayı 2, s.11-25.
  • Windakiewiczowa, H. (1926). Wzory ludowej muzyki polskiej w mazurkach Fryderyka Chopina, Studium muzykologiczne, Kraków: PAU
  • Witkowska-Zaremba, E. (2000). Versification, Syntax and Form in Chopin’s Mazurkas. Polish Music Journal, Sayı 3, Cilt 1.
  • Yüksel, M. (2018). “Şenkeryan Analiz: F. Chopin, Mazurka (Sol Minor) op. 67/2”, IX. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 10-12 Mayıs, Afyon: Matbaa-i Beka, s.423-434.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Eren 0000-0002-6277-6299

Ajda Şenol Sakin 0000-0003-1870-2329

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2023
Kabul Tarihi 1 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Eren, M., & Şenol Sakin, A. (2023). Fréderic François Chopin’in Op. 6 No.1 Mazurka Eserinin Form Analizi. Art-E Sanat Dergisi, 16(31), 392-407. https://doi.org/10.21602/sduarte.1260242
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.