Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Tanıtımı İçin Web Tabanlı Etkileşimli E-Katalog Uygulaması: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tanıtım Kataloğu Örneği

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 62 - 84, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1310824

Öz

Günümüzde dijital teknolojilerin yaygınlaşması ile internet ve mobil cihazlar aracılığıyla iletişim kurmak ve bilgiye erişmek daha da kolaylaşmıştır. Bu durum, üniversiteli gençlerin iletişim ve bilgiye erişim alışkanlıklarını da etkilemiştir. Üniversiteli gençler, özellikle görsel odaklı etkileşimden faydalanarak, internet üzerinden iletişim kurmaktadırlar. Bu nedenle, üniversite ve fakültelerin tanıtımları için dijital çağın gerekliliklerine uygun olarak interaktif e-katalogları, önemli bir iletişim aracı olarak gündeme gelmektedir.

Bu çalışmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nin interaktif tanıtım kataloğu üzerinden üniversite tanıtımının gerekliliği ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, üniversite tanıtım e-kataloglarının; arayüz tasarımı, işlevselliği, içeriği, bilgiye erişimi, kullanıcı kolaylığı ve deneyimi, interaktif özelliği kapsamında incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma yöntemi kapsamında üniversitelerin web siteleri taranarak e-katalog kullanan üniversite ve fakültelerden seçilen örnekler üzerinden analiz yapılarak gerçekleşmiştir. İnteraktif tanıtım e-katalogları ve üniversite tanıtımı konularına ilişkin literatür taramasının yanı sıra nicel gözleme dayalı bir anket uygulaması yapılarak elde edilen bulgular ile bu alana katlı sağlayacak bir kaynak sağlamak hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Kolko, J. (2010). Thoughts on Interaction Design, Burlington: Elsevier.
  • Soegaard, M. (2002). The Basics of User Experience Design, Interaction Design Foundation.
  • Baer, K. (2008). Information Design Workbook Graphic Approaches, Solutions and Inspiration + 30 Case Studies, Beverly: Rockport Publisher.
  • Allanwood, G. ve Beare, P. (2014). User Experience Design: Creating Designs Users Really Love, London: Bloomsbury Publishing Plc.
  • Steane, J. (2014). The Principles & Processes of Interactive Design, London: Bloomsbury Publishing Plc.
  • Salmond, M. ve Ambrose, G. (2013). The Fundamentals of Interactive Design, London: Bloomsbury Publishing Plc.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Grafik Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Didem Çatal 0000-0001-5060-808X

Semra Çam 0000-0002-7946-3790

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2023
Kabul Tarihi 26 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Çatal, D., & Çam, S. (2023). Üniversite Tanıtımı İçin Web Tabanlı Etkileşimli E-Katalog Uygulaması: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tanıtım Kataloğu Örneği. Art-E Sanat Dergisi, 16(31), 62-84. https://doi.org/10.21602/sduarte.1310824
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.