Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Artırılmış Gerçeklik (AG) Teknolojisinin Tasarım Eğitiminde Etkileşimli Öğrenmeye Katkısı

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 32, 669 - 700, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1367153

Öz

Bu çalışma, günümüz teknolojisi kullanılarak temel tasarım eğitiminin hedefleri, gereklilikleri ve kazanımları çerçevesinde Z kuşağının öğrenme ihtiyaçlarına odaklanarak, artırılmış gerçekliğin etkileşimli öğrenme süreçlerine olan potansiyel katkısını incelemektedir. Teknoloji dünyasına doğmuş olan bugünün öğrencileri için eğitim süreçlerinin teknolojiyle uyumlu bir şekilde tasarlanması önemlidir. Artırılmış gerçeklik, öğrencilere somut deneyimler sunarak öğrenme sürecini daha etkileşimli hale getirebilir ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirebilir. Ancak AG teknolojisinin eğitim sürecindeki eksikliği, öğrencilerin potansiyelini tam olarak keşfetmelerini engelleyebilir. Temel tasarım eğitiminin güncellenmesi ve artırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojilere entegre edilmesi, öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmelerine ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olabilir. Yapılan literatür incelemeleri sonucunda tüm sanat ve tasarım alanlarında etkileşim seviyesi yüksek bir öğretim içeriğine sahip olan temel tasarım dersinde AG teknolojisinin ders materyali olarak kullanıma yeterli ölçüde yer verilmediği görülmüştür. Bu bağlamda yapılan çalışmanın gelecek araştırmalara yol gösterici bir kaynak olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, D. (2010). “The Effects of Different Student Backgrounds in Basic Design Education”, Procedia Behavioral and Social Sciences, Sayı 2, s.5331-5338.
  • Akbulut, D. (2014). “Tasarımda Temel Etkileşim: Temel Tasarım Eğitiminde Bütünleşik Ortak Zemin”, Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı 1 (13), s.23-40.
  • Akçayır, M. and Akçayır, G. (2017). “Advantages and Challenges Associated With Augmented Reality For Education: A Systematic Review of The Literature”, Educational Research Review, Vol. (20), p. 1–11. DOI: 10.1016/j.edurev.2016.11.002.
  • Akdeniz, H. ve Aksel, E. (1989). Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi Üzerine Düşünceler ve Bir Bakış Açısı, Ankara: H. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları: 10.
  • Akengin, Ç. ve Başbuğ, Z. (2019). “Temel Sanat Eğitiminde Buluş Yoluyla Öğretim Yaklaşımının Önemi”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 8(1), s.133-143.
  • Aksel, Doğan. (1981). “Tasarım Eğitimi ve Sorunları”, 2. İstanbul Sanat Bayramı, Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Sempozyumu, 22-25 Ekim 1979, İstanbul: İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi.
  • Alakuş, A. O. (2002). İlköğretim Okulları 6. Sınıf Resim-İş Dersi Öğretim Programındaki Grafik Tasarımı Konularının Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemiyle ve Bu Yönteme Uygun Düzenlenmiş Ortamda Uygulanması, Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Grafik Tasarımı
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Özaltun 0000-0001-9616-6782

Mehmet Emin Kahraman 0000-0002-2089-3067

Erken Görünüm Tarihi 30 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2023
Kabul Tarihi 30 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Özaltun, G., & Kahraman, M. E. (2024). Artırılmış Gerçeklik (AG) Teknolojisinin Tasarım Eğitiminde Etkileşimli Öğrenmeye Katkısı. Art-E Sanat Dergisi, 16(32), 669-700. https://doi.org/10.21602/sduarte.1367153
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.