Tamir bakım birimlerinde beklemelerin en aza düşürülmesi için süreç ve personel planlamanın gerekliliği ön plana çıkmaktadır. Karmaşık ve birbiriyle bağlantılı sistemlerde arıza tüm sistemin durmasına neden olabilir. Arızaların kısa sürede giderilmesi, maliyetlerin düşürülmesi ve hizmet kalitesinin ve sürekliliğinin sağlanması için tamir bakım süresinin ve kaynakların verimli kullanılması gerekmektedir. Servis sistemlerinde müşteri odaklılık, doğrudan etkileşim ve doğru personel planlaması, zamanında hizmet sunumu ve kalitesi müşteri memnuniyetini üst seviyeye taşıyabilmektedir. Müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyen uzun bekleme süreleri hizmet kalitesini düşürmekte, süreç iyileştirme ve organizasyon planlaması çalışmalarını zorunlu hale getirmektedir.
Bu çalışmada, Isparta ili Elektrik Arıza Birimi'ne ait arıza tamir süreci, Arena 10.0 simülasyon programı yardımıyla başlangıç modeli oluşturulmuştur. Şehir merkezinden telefon ile ulaştırılan günlük bildirilen arızalar, Elektik Arıza Birimi tamir bakım ekipleri tarafından giderilmektedir. Elektrik arızaları arıza tiplerine göre sınıflandırılmış, ve tamir bakım ve arızalara ulaşım süreleri ölçülerek dağılımları belirlenmiştir. Elde edilen gerçek verilerden bir aylık simülasyon koşumu gerçekleştirilmiştir. Bildirilen arızaların kuyrukta bekleme süresini azaltmak, tamir edilen arıza sayısını ve personel kullanım oranlarını arttırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Başlangıç modelinde gözlenen olumsuzlukların giderilmesine yönelik alternatif çalışma sistem senaryoları geliştirilmiştir. Geliştirilen senaryolarda tamir bakım ekiplerinin performansları simülasyon sonuçlarına göre karşılaştırılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ |
Authors | |
Publication Date | July 17, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 15 Issue: 3 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.