Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of the Effects of the Baffles on the Heat Transfer Coefficient and Pressure Drop in a Shell and Tube Heat Exchanger

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 1 - 7, 12.07.2014

Abstract

The scope of this work is to investigate the effects of baffle cut and baffle spacing on the heat transfer coefficient and pressure drop in a shell and tube heat exchanger. For this aim, analyses are made for a standard dimensioned heat exchanger with variable baffle cut and spacing. It is observed that both heat transfer coefficient and pressure drops values decrease with the increase of baffle cut and baffle spacing. This paper demonstrates successful application of Genetic Algorithm for the optimal design of shell-and-tube heat exchangers. Approximate design methods for shell-and-tube have been investigated and a generalized procedure has been developed to run the GA algorithm and to find the global minimum heat exchanger area

References

  • Yamashita Katsuhiko, Bilgi Çağı Dergisi, 12 Kasım,
  • 2007, ‘Üniversite-sanayi işbirliği olmazsa hiçbir Japon firması http://www.bilgicagi.com/YaziDetay.aspx?ArticleID= 443 sonrasını
  • göremez’, Leydesdorff, L. and H. Etzkowitz, 2001, A Triple Helix of University-Industry-Government Relations: Mode 2 and the Globalization of National Systems of Innovation, (in) Science under Pressure, Aarhus, The Danish Institute for Studies in Research and Research Policy, 2001/1
  • Regional Innovation Strategy of Slovenia as an EU Region, net/dosyalar/SlovenyaInovasyonPlani.pdf
  • http://www.esinkap. Morrill http://en.wikipedia.org/wiki/Morrill_Land-Grant_Acts Colleges
  • Act, OECD, 1998, University / Industry Research Partnerships: Typology and Issues, OECD Committee for Scientific and Technological Policy, April.

Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 1 - 7, 12.07.2014

Abstract

Hem sanayicilerin, hem de üniversitelerin birlikte arzu ettikleri üniversite sanayi işbirliklerinin istenilen düzeye getirilebilmesi için her iki kanat tarafından uzun zamandır gayret gösterilmektedir. Ayrıca, son yıllarda ülke politikalarında işbirliğinin gerçekleştirilmesine yönelik teşvik edici ciddi tedbirler alınmış, alınmaya devam etmektedir. Buna rağmen, istenilen yüzeyde işbirliklerinin oluşması için harcanan çabaların yeterince başarılı olmadığı her iki tarafın ortak kanaati olarak ifade edilmektedir.
Ülkemizde üniversite sanayi işliklerinin istenilen düzeyde tesisi için Panel, açık oturum, seminer, sempozyum, dernek Kurulması, proje ofisi kurulması, üniversitelerde sanayici araştırmacı koordinasyon ofisi açılması, Araştırma ve Uygulama Merkezleri üzerinden işbirlikleri, rektör yardımcılarının koordinasyonuyla işbirliği tesisi vb. gibi araçlar kullanılmıştır. Bu araçların çıktıları üniversite sanayi işbirliğinin tesisinde istenilen düzeyde olamaması veya sürdürülebilir işbirliği sisteminin oluşturulamaması benzer çabalara devam edilmesi gerekliğini ortaya koymaktadır.
Bu çalışmada üniversite sanayi işbirliği çalışmalarında kullanılmak üzere oluşturulan kaynaklar, üniversite sanayi işbirliğinde kullanılan araçların irdelenmesi, sürdürülebilir işbirliğinin tesisi için oluşturulabilecek kurumsal, özendirici organizasyonların tesisi konuları tartışılmıştır. Ayrıca, Fen Bilimleri Enstitülerinin üniversite sanayi işbirliklerinde olası misyonu, üniversite sanayi işbirliklerinde alınabilecek özendirici tedbirlerin irdelenmesini içermektedir.

References

  • Yamashita Katsuhiko, Bilgi Çağı Dergisi, 12 Kasım,
  • 2007, ‘Üniversite-sanayi işbirliği olmazsa hiçbir Japon firması http://www.bilgicagi.com/YaziDetay.aspx?ArticleID= 443 sonrasını
  • göremez’, Leydesdorff, L. and H. Etzkowitz, 2001, A Triple Helix of University-Industry-Government Relations: Mode 2 and the Globalization of National Systems of Innovation, (in) Science under Pressure, Aarhus, The Danish Institute for Studies in Research and Research Policy, 2001/1
  • Regional Innovation Strategy of Slovenia as an EU Region, net/dosyalar/SlovenyaInovasyonPlani.pdf
  • http://www.esinkap. Morrill http://en.wikipedia.org/wiki/Morrill_Land-Grant_Acts Colleges
  • Act, OECD, 1998, University / Industry Research Partnerships: Typology and Issues, OECD Committee for Scientific and Technological Policy, April.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Özel Sayı
Authors

Mehmet Kayacan This is me

Publication Date July 12, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Kayacan, M. (2014). Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1), 1-7.
AMA Kayacan M. Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri. J. Nat. Appl. Sci. March 2014;17(1):1-7.
Chicago Kayacan, Mehmet. “Üniversite Sanayi İşbirliği Ve Fen Bilimleri Enstitüleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17, no. 1 (March 2014): 1-7.
EndNote Kayacan M (March 1, 2014) Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17 1 1–7.
IEEE M. Kayacan, “Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri”, J. Nat. Appl. Sci., vol. 17, no. 1, pp. 1–7, 2014.
ISNAD Kayacan, Mehmet. “Üniversite Sanayi İşbirliği Ve Fen Bilimleri Enstitüleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17/1 (March 2014), 1-7.
JAMA Kayacan M. Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri. J. Nat. Appl. Sci. 2014;17:1–7.
MLA Kayacan, Mehmet. “Üniversite Sanayi İşbirliği Ve Fen Bilimleri Enstitüleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 17, no. 1, 2014, pp. 1-7.
Vancouver Kayacan M. Üniversite Sanayi İşbirliği ve Fen Bilimleri Enstitüleri. J. Nat. Appl. Sci. 2014;17(1):1-7.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.