In this study, engineering and engineering education have been described. Qualified engineering education, expected features of engineers of the future, adaptation of new technologies, the importance of theory and practice in education have been stressed. Technology faculties have been mentioned which opened in 2009 and started to engineering education. Issues have been emphasized which are required for a good engineering education can be carried out, various informations have been given which related to agencies that inspect engineering and technology education programs. Labor force analysis has been performed by mentioning some problems which emerge in engineering education according to graduated persons. Measures have been presented as results and recommendations which should be taken
Bu çalışmada, mühendislik ve mühendislik eğitiminin tanımı, kaliteli bir mühendislik eğitiminin önemi, geleceğin mühendislerinde aranan özellikler, gelişen yeni teknolojilere uyum, eğitimde teori ile pratiğin önemi üzerinde durulmuş ve 2009 yılında açılan mühendislik eğitimi vermeye başlayan teknoloji fakültelerinden bahsedilmiştir. Mühendislik eğitim sisteminin iyi bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli olan hususlar üzerinde durularak mühendislik ve teknoloji eğitim programramlarını denetleyen bazı kuruluşlar hakkında bilgi verilmiştir. Ülkemizdeki mühendislik eğitiminde karşılaşılan bazı problemlerinden bahsedililerek eğitim sonucunda mezun durumuna göre mühendislik ile mühendislik işlerine yönelik işgücü analizi yapılmış ve alınması gereken tedbirler sonuç ve öneri niteliğinde sunulmuştur.
Mühendislik Mühendislik Eğitimi Geleceğin Mühendisleri Yeni Teknolojiler Teori ve Pratik Teknoloji Fakülteleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Özel Sayı |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 17 Issue: 1 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.