In order to prepare graduates for work in cross-disciplinary and multicultural enviroments, it has become almost essential for engineering education to be founded on the base of multiple disciplines. When an engineering program is supported by a number of disciplines, academic resources are much better integrated, and a general improvement in both the quality and efficiency of engineering education can be achieved. In this study, various new methods and solutions for developing engineering education in academic institutions have been examined and various properties of the related training structures have been compared. This paper shows that such approaches for developing engineering education can respond and adapt more quickly to the needs and expectations of the society
Disiplinlerarası mühendislik konularında ve çok kültürlü koşullar altında çalışacak mezunların yetiştirilebilmesi için mühendislik eğitiminin farklı disiplinleri kapsayacak bir temel üzerine inşa edilmesi zorunlu hale gelmiştir. Bir mühendislik programı birkaç farklı disiplin tarafından desteklendiğinde mühendislik eğitiminde hem akademik kaynakların entegrasyonu geliştirilmiş olacaktır, hem de kalitenin ve verimliliğinin arttırılması sağlanmış olacaktır. Bu yazıda karma disiplin destekli mühendislik eğitimi için akademik kurumlardaki mühendislik eğitiminin geliştirilmesine yönelik olarak oluşturulan yeni yaklaşımlar sunulmuş ve eğitim yapıları ile ilgili bazı özellikler incelenmiştir. Sözkonusu yaklaşımların mühendislik eğitimini geliştireceği ve toplumun beklentilerine ve ihtiyaçlarına daha çabuk tepki verilebilmesini sağlayacağı öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Özel Sayı |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 17 Issue: 1 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.